Ik reageerde op de OP van TS, daarin gaf ze aan dat het om een kriebelhoest ging en niet dat ze slijm opgaf. En bij kriebelhoest kun je ook heel goed hoesten tot je er van moet kokhalzen. Als je slijm ophoest is broom met ventolin idd een goede combi. De een zorgt dat het slijm minder taai wordt en de ander dat je longblaasjes verder open gaan staan, zodat je meer lucht krijgt en beter kan ophoesten. Maar nogmaals, TS had het over een kriebel.
Idd... kriebel/prikkel.. S' morgens slijm rest van de dag niet maar wel erg hoesten ivm die stomme kriebel. Vannacht eens goed geslapen omdat ik kennelijk erg moe was haha
Sinds een paar dagen hoest ik ook heel erg. Ik ben al een week thuis van mijn werk door mijn misseleijkheid en braken (zwangerschap), lage weerstand en nu hoesten. Ik ben ook heel vaak op een dag duizelig. Morgen ga ik mijn dokter bellen hij zei als het niet gaat dat ik thuis ziek blijf. Ik moet van mijn hoesten:kokhalzen en hoest slijm op. Ik ben zwanger dus ik durf ook bijna niets te nemen behalve paracetamol, honing en gember. Iemand tips voor mij?
TS, ben je al bij de ha geweest? @Nazli21: naar de ha, longen laten luisteren, bloed laten prikken op kinkhoest en bacteriële infecties en met hem overleggen qua medicatie. Je kan wel eventueel al beginnen met thijmsiroop, mag ook in je zwangerschap.
Lief dat je t vraagt. Vanmorgen meteen 08.00 gebeld maar t kon morgen 9.20 pas. Ach 1 dagje er bij kan ook nog wel . Hoop de kerstdagen en t nieuwe jaar toch weer de oude te zijn en mijn lichaam weer in orde voor de volgende terug plaatsing.
Ik gebruik nu alleen bloedverdunners (ascal) om innesteling te bevorderen gezien de 3 vroege miskramen. Verder niks...
Ik heb t hoesten door t slijm van me voorhoofdsholte. .me ribben doen er vort zelfs pijn van...gisteravond ging op bed liggen stikte erbij in heb toen borst ingesmeerd met dampo en heb redelijk geslapen
En als je zwanger bent? ??!! Volgens mij mag er niets alleen maar pastilles. Inmiddels ook flinke keelpijn hier
Ik kreeg een pufje.. haha.. Kinkhoest kon ik volgens hem niet meer krijgen omdat ik dat al had gehad, longen waren prima. Hij smeerde me al 20mg codeïne aan maar heb gezegd dat ik dat allang had geprobeerd. Het heet : Flixotide Diskus 250mg. 2x per mag en het dood de bacteriën in de keel zei hij. Zo ff ophalen
Fijn dat je een inhaler mee hebt gekregen. Flixotide is van dezelfde familie als seretide (of eigenlijk is het een bestanddeel van seretide). Dus hopelijk lost dit het op voor je.
Alleen ze hadden het natuurlijk niet. Morgen pas. Ach ook nu wacht ik wel weer hahaha.. Uh codeïne mag wel als je zwanger bent Krullie (zei onze dok)
Ben 25 weken nu en hoest me rot al paar dagen Heb noscapine gehaald en moet zeggen als ik heb genomen gaat het beter Maar word zo moe van slaap slecht overdag ook bezig. Komt ook nog is x urine mee om gek vam te worden Zijn er nog andere tips
Hier ook al een week aan het blaffen, verkouden etc. Ik gebruik een keelverzachter van Thijm en van die keelsnoepjes. Af en toe een paracetamolletje.. Alleen ben ik sinds vandaag ook wat benauwder en aan het piepen.. Ben geen dokterloper maar volgens mij is dat aanhoudende piepen als het morgen nog zo is wel een bezoekje dokter waard.. Beterschap dames!
Oh?? Hier niet van de mijne? Raar. Ze zei dat ze t vroeger ook aan jonge kinderen gaven maar tegenwoordig niet meer, blijkt toch schadelijk... hm Ik heb bij de drogist een homeopatische spray gehaald die goed schijnt te werken...
Vicks onder je voeten.smeren sokken aan en gaan slapen. Schijnt heel goed te werken. Klinkt gek misschien haha