1e echo: kindje en cyste!

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Barb, 29 dec 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Barb

Barb Bekend lid

28 jun 2011
    736
    0
    0
    Hoi allemaal,

Ik kom net terug van mijn eerste echo (8+4) en naast een
    kindje/boontje met kloppend hartje was er ook een cyste te zien
    volgens echoscopist, in mijn eierstok.

Voor mij is dat helemaal nieuw. Nog nooit cystes gehad.
    Hij zei dat het vanzelf weer weg moest gaan.

Zijn hier meiden met ervaring?

Alvast bedankt!

Liefs Barb

2. wachtenopwonder

wachtenopwonder Bekend lid

16 apr 2012
    570
    1
    18
    Yes, ik heb dat ook. Heb er geen last van en ze zeiden dat het vanzelf weg zou gaan maar dat het wat langer kan duren door de zwangerschapshormonen. Gefeliciteerd met je echo :)

3. Barb

Barb Bekend lid

28 jun 2011
    736
    0
    0
    Dank je!

Ik lees namelijk zowat alleen verhalen over operatief verwijderen en 6 wk herstel. Maarja ze zullen het vast wel goed id gaten houden.

4. wachtenopwonder

wachtenopwonder Bekend lid

16 apr 2012
    570
    1
    18
    Komt vaker voor en ze houden het vast in de gaten tijdens de echo's. Als je er last van krijgt wel even melden

5. Purk

Purk Fanatiek lid

19 nov 2013
    3.189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik had het ook, is vanzelf weggegaan; op de 12-weken echo was hij al niet meer te vinden.

6. Barb

Barb Bekend lid

28 jun 2011
    736
    0
    0
    Oh super fijne berichten!

7. Pechvogol

Pechvogol Fanatiek lid

19 jun 2014
    1.361
    678
    113
    Hoi, bij mij 2 weken geleden ook geconstateerd, nav heel erge buikpijn. Wat bleek, de cyste duwde tegen de eierstok waardoor de eierstok (2×) om zijn as is gedraaid. Via spoedkijkoperatie teruggedraaid en cyste is vanzelf leeggelopen.
    In principe hoeft er niks aan de hand te zijn, doordat je baarmoeder groeit zet ie de cyste klem. Of de cyste wordt door je lichaam vanzelf afgebroken. Ik had gewoon n btje pech , kan gebeuren. Zolang je niks voelt zou ik me niet druk maken. Bij mij ontstond de pijn heeeeel acuut en heel heftig (dacht zelf aan blinde darm ontsteking). 7 weken zwanger toen t gebeurde. Nu een week verder en vandaag perfecte echo gehad.
    Enige gevolg is dat het niet duidelijk is of het hcg nog door mn lichaam wordt aangemaakt, gezien de cyste is ontstaan bij het gele lichaam. Daarom moet ik nu dagelijks progesteron slikkende tot de 13e week

8. Barb

Barb Bekend lid

28 jun 2011
    736
    0
    0
    Dank ke wel voor je verhaal!

9. Light

Light Fanatiek lid

15 jun 2014
    1.549
    100
    63
    Had ik ook. Twee cystes zelfs. Heb er erge last van gehad (buikpijn, misselijk) toen zo'n cyste een interne bloeding had en duurde inderdaad door zwangerschap langer totdat ze weg gaan. Ik heb ze in ieder geval met 8 weken nog zien zitten maar toen voelde ik er niets meer van. Volgens de gyn kon het geen kwaad maar moest ik het mezelf zo comfortabel mogelijk maken met bv een warme kruik of bad.

10. Bloem1990

Bloem1990 Actief lid

21 jul 2014
    237
    0
    0
    NULL
    Almere
    Bij mij werd ook een cyste in mijn eierstok gezien bij mijn eerste echo (ruim 10 weken). Ik schrok daar toen ook van, maar de gynaecoloog heeft me gerustgesteld. Hij was bij mij niet te groot en zou waarschijnlijk zelf weggaan. Ik merk er zelf ook niets van (nu 13 weken).

11. Barb

Barb Bekend lid

28 jun 2011
    736
    0
    0
    Ik heb 8 jan weer een echo (10w) ben beniewd of 'ie er nog zit en of 'ie gegroeid is…
    Ik heb nog geen pijn.

Deel Deze Pagina