Over 11 dagen hopen wij naar Turkije te vliegen. Nu teste onze dochter gister positief met een zelftest. Nu gaan we morgen allemaal testen. Dochter zodat ze een herstelbewijs krijgt. Maar lees overal dat je die pas na 2 weken krijgt? Dat is dus te laat. Hoe gaat het dan in zijn werk? Kunnen wel de datum aantonen waarop ze positief getest is maar hebben dan geen officieel herstelbewijs.
Volgens mij doen ze geen steekproeven hoor. Als je geen Corona bewijs nodig hebt dan is het gewoon klaar als de klachten over zijn toch.
Waarom geen stress nu meer dan? Als je bang bent voor steekproeven zou ik daar nu juist stress voor hebben. Je kan tot 8 weken nog positief testen toch?!
We kunnen aantonen dat we 10 juli positief zijn getest. Ons herstelbewijs is 1 dag te laat geldig. Ze gaan proberen dit 1 dag te vervroegen. Het is niet nodig als je naar Turkije gaat maar altijd handig om wel bij de hand te hebben.
Dit zou ik erg krom vinden. Waarom zou de ggd/instantie gaan liegen zodat jullie op tiid je herstelcode hebben? Als heel vliegend/vakantievierend Nederland zijn herstelbewijs laat manipuleren, dan heeft dat herstelbewijs dus geen toegevoegde waarde meer.
Wie zijn “ze”? Ik vind het ook bijzonder. Heb zelf weken moeten wachten op een herstelbewijs, wat ik naast m’n vaccinaties nodig had voor m’n werk. Maar ik moest toch echt gewoon wachten..Er was niks handmatig aan te passen en begrijpelijk.