Corona regels route du Soleil

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door GossipGirlxoxo, 25 jun 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. GossipGirlxoxo

GossipGirlxoxo Niet meer actief

Wij gaan deze zomer met de auto naar zuid Portugal. Via de site van de ANWB even gekeken naar de huidige Corona regels. Als ik het zo zie heeft Spanje alle regels laten vallen. Is voor doorreis in Frankrijk een booster boven de 18 jaar onbeperkt geldig en onder de 18 jaar een volledige vaccinatie onbeperkt geldig.
    de regels voor Portugal zijn me niet helemaal duidelijk omdat ze spreken over boot en vliegreizen en doorreizen met de auto (we gaan niet per boot of vliegtuig maar zijn ook niet op doorreis). Kan ik hieruit opmaken dat het voor autoreizen met Portugal als eindbestemming dan weer anders is? En als eis staat er vanaf 12 jaar dat de vaccinatie Max 270 dagen geldig is. Zoon heeft geen booster gehad. Een testbewijs is 3 dagen geldig maar we gaan waarschijnlijk langer over de autorit doen. Ik zit er nu dus mee of we voor Portugal zoon toch moeten laten boosteren of dat dit niet op gaat omdat we met de auto gaan. Is er een telefoonnummer dat ik kan bellen waar ze duidelijkheid kunnen geven over de regels? Zal de anwb hier telefonisch advies over kunnen geven of is het ggd daar een betere bron voor? Als bijlage screenshots van de ANWB site.

Bekijk bijlage 728126 Bekijk bijlage 728127

2. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.073
    12.030
    113
    @Magnolia29 ik dacht gelezen te hebben dat je ook met de auto naar Portugal gaat :)

GossipGirlxoxo en Magnolia29 vinden dit leuk.
  3. Magnolia29

Magnolia29 VIP lid

30 nov 2015
    11.454
    23.123
    113
    Vrouw
    Klopt inderdaad! @GossipGirlxoxo Heb me er nog niet in verdiept (man en ik hebben booster en kinderen zijn onder de 12), maar zal hem even vragen om de regels in 't Portugees op te zoeken. Kom er op terug!

Dubbelgeluk en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  4. GossipGirlxoxo

dank je wel!

5. Magnolia29

Magnolia29 VIP lid

30 nov 2015
    11.454
    23.123
    113
    Vrouw
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  6. GossipGirlxoxo

Magnolia29 vindt dit leuk.
  7. Krv

Krv Fanatiek lid

26 mei 2017
    4.593
    4.447
    113
    Vrouw
    Ik ben nu in Portugal en op de heenreis (vliegtuig) werd heel streng gecheckt maar hier wordt niks gecheckt! Alvast een fijne vakantie :)

8. GossipGirlxoxo

merk je er verder nog iets van? Mondkapjesplicht in winkels of openbare gelegenheden, horeca? Of afstandsregels?

9. Loveischocola

Loveischocola VIP lid

11 jan 2019
    12.252
    12.628
    113
    Vrouw
    Openbaar vervoer mondkapje en dichte ruimtes? En 2 meter afstand zoals ik las!

10. Krv

Krv Fanatiek lid

26 mei 2017
    4.593
    4.447
    113
    Vrouw
    Nee, helemaal niks! Een enkeling heeft een mondkapje op. We gaan er veel op uit hier en er wordt nergens afstand gehouden of een mondkapje verplicht. In OV weet ik niet omdat we een eigen auto hebben, maar jullie gaan ook met een eigen auto.

11. Linda86

Linda86 VIP lid

Wij waren in de meivakantie in Portugal (Lagos) en toen was er in sommige strandtenten en restaurants nog wel een mondkapjesplicht voor binnen. Op het terras kon je wel gewoon zonder zitten. Verder nergens wat gemerkt.

12. GossipGirlxoxo

wij gaan ook naar Lagos! Nog leuke tips? We willen in ieder geval 1 dagje aqua park en zoomarine doen met de kinderen. Verder wil ik ook veel op pad in de omgeving.

13. Krv

Krv Fanatiek lid

26 mei 2017
    4.593
    4.447
    113
    Vrouw
    #13 Krv, 28 jun 2022
    Laatst bewerkt: 28 jun 2022
    Toevallig zit ik daar ook in de buurt en nu dus geen mondkapjes meer, had nog speciaal een pak meegenomen maar niet nodig gehad haha. Zoomarine vandaag geweest, we zijn 2 x gegaan. Maar ik heb een zoon van 3 dus andere leeftijden dan jouw kinderen. Voor jouw oudste misschien niet meer zo leuk (qua attracties), het zwembad is heerlijk, veel glijbanen. Wij zijn nog een dag naar de dierentuin in Lagos gegaan, veel vogels en aapjes. Denk ook hier weer, leuk voor kleintjes maar voor je zoon wellicht niet zoveel aan. Oh en als je een dagje niet zulk lekker weer hebt, kijk dan even waar het wel lekker weer is! Het waait hier nu heel hard maar in Guia (Zoomarine) was daar vandaag niks van te merken en ruim 10 graden warmer. Portimao is ook leuk voor een stranddag, veel leuke zaakjes aan de boulevard om lekker te eten. Wel veel verkopers op het strand, bij de kleine strandjes geen verkopers gezien. Lissabon is ook leuk, ongeveer 3 uur rijden. Wel veel tol betaald. Hebben jullie zo’n apparaatje in de auto voor de tolwegen? Wij hebben een huurauto dus zat erin maar weet niet hoe dat anders gaat! De weg richting Lissabon werkte met kaartjes en tolpoortjes maar omgeving Lagos is dus wel tolwegen maar zonder tolpoortjes. Misschien goed om uit te zoeken als je dat nog niet hebt gedaan. Veel plezier alvast! Wij hebben hier nog een paar dagen, in totaal 2 weken en geen moment verveeld!

edit: kaap de Sint Vincent (Sagres) is ook wel leuk om te zien, meest zuidelijke puntje van Europa met mooie kliffen. En dit is ook mooi: https://g.co/kgs/wgKciq

en je hebt vanuit Lagos ook veel boottochtjes die je kan doen. Ik kan hier nog wel even blijven :D

14. Linda86

Linda86 VIP lid

Ow Lagos is heel leuk, wij zijn 2 weken geweest en ik had zo nog langer willen blijven. Ik wilde zeggen dat een auto echt wel een must is, wij hebben echt heel veel gereden, maar jullie gaan al met de auto, dus dat komt goed.
    Wij zijn ook naar een Aquapark geweest, Slide & Splash, dat was echt een aanrader. Zoomarine was ook leuk. Verder is Lagos zelf erg gezellig, er zijn heel veel smalle straatjes met winkeltjes en restaurantjes. Er hangt een fijne sfeer vind ik. Wij zijn nog wezen suppen in de grotten bij Lagos zelf, het kan ook in de grotten van Benagil, maar dat was allemaal al volgeboekt toen wij er waren. Sagres is ook erg leuk, daar is ook een surfstrandje met hele hoge golven. Het fort vonden wij ook leuk om te bezoeken. Het heeft bij ons 1 ochtend geregend, toen zijn we naar Portimao geweest, daar zit een overdekt winkelcentrum. 's Middags was het weer heerlijk weer en toen zijn we in Portimao gebleven, echt een heerlijke stad, met veel leuke winkeltjes en lekker aan het strand. We hebben ook nog gewandeld van Praia de Luz naar Burgau, langs het strand, over de kliffen, erg mooi! Sowieso zijn er overal langs de kust kleine (en grote) strandjes te vinden met indrukwekkende rotsen en vaak hoge golven). Wij zijn helemaal niet zulke strandmensen, maar in Portugal vonden we het geweldig. Ik vergeet vast nog wat, als me nog wat te binnen schiet, laat ik het nog weten.

15. GossipGirlxoxo

Ik heb vandaag geannuleerd en een vakantie naar Italië (Gardameer geboekt) ik zag te veel op tegen de heen en terug reis met de auto merkte ik. En het werd me te duur. Volgens de anwb site was ik met onze auto obv het verbruik van de auto en de brandstofprijzen op de route en tol €1000 enkele reis kwijt, en dan moest ik nog heen en terug 2 hotels per keer boeken. Die reiskosten erbij werden eigenlijk de druppel voor me omdat ik ook al opzag tegen de autorit. Vanmorgen ben in gaan rondbellen en vond ik voor 3 weken Gardameer iets voor de helft van de prijs van het appartement in Lagos en de reiskosten zijn volgens de ANWB 1/3e vAn de reiskosten naar Portugal.
    Volgend jaar maar Lagos met het vliegtuig en op tijd boeken zodat er nog wat leuk betaalbare appartementen beschikbaar zijn.
    Ik had wel al zo een kastje bij de anwb gekocht dus ga maandag even kijken of ik die nog terug mag brengen omdat hij nog niet is gebruikt.

mijn vriendin haar vader is Portugees en woont inmiddels al weer 20 jaar in Lagos. Mijn vriendin heeft op het erf van haar oma daar een eigen appartement en haar vader heeft op dat erf een huis. Hij verhuurt daar kano’s, subs, en doet groepstochten met die kano’s door de grotten en vaart 1x per week met een grote boot langs alle grotten van de kust aan de Algarve. Dus we willen echt wel graag er heen om het in het echt te zien ipv alles op filmpjes van haar vader. Dit jaar werd het alleen te gek allemaal.

16. Loveischocola

Loveischocola VIP lid

11 jan 2019
    12.252
    12.628
    113
    Vrouw
    Jammer maar snap het wel! En Portugal loopt niet weg ben er nu 3x geweest 2x in oktober en keer in maart geweldig mooi warm weer getroffen nog! We zaten dan in Lissabon hopelijk nog een keer erheen ❤️

17. Krv

Krv Fanatiek lid

26 mei 2017
    4.593
    4.447
    113
    Vrouw
    Ik snap je volledig en Italië is ook fantastisch!

18. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.073
    12.030
    113
    @GossipGirlxoxo die reis naar Portugal komt nog wel, voor nu, na zo’n jaar, hoed dat je kiest waar jij het meest prettig bij voelt! Dit klinkt top!

Deel Deze Pagina