Slapen in eigen bedje

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Chant88, 4 apr 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chant88

Chant88 Actief lid

9 aug 2012
    130
    0
    16
    Zuid-Holland
    Ons zoontje slaapt echt heel goed, maar vaak valt hij in slaap na de fles en dan leg ik hem weg om lekker te slapen, vaak slaap hij dan echt heel lang,
    soms merk ik dat hij het moeilijk vind om zelf in slaap te vallen in zn bedje, ik probeer hem wel eens weg te leggen en dan af en toe terug te gaan, hij is bijna 4 weken dus wil hem ook nog niet te lang laten huilen.. Ik vind het ook niet erg als hij lekker in slaap val bij in mn armen ( vind het stiekem ook wel fijn ;)), maar wil dat hij straks ook gewoon lekker zelf in slaap kan vallen,
    wie heeft er tips? of komt dan vanzelf wel dat ze lekker zelf in slaap vallen.. Tot wanneer sliep jullie kindje bij jullie op de kamer? Sommige mensen zeggen steeds tegen me van nou zal met 2 weken al op zn eigen kamer leggen, maar merk gewoon dat we het beide fijn vinden...

2. Felicity

Felicity Lid

18 nov 2012
    34
    0
    6
    NULL
    NULL
    Ons mannetje is 6 maanden en slaapt nog bij ons hihi. Vind het zelf stiekem ook wel fijn.
    Zou lekker doen waar jij je goed bij voelt :)

Wbt het slapen: hier hebben wij ook veel gedoe mee gehad. Uiteindelijk hebben we rustig afgebouwd, eerst legde ik hem al slapend in zijn bedje (kon ook niet zelf inslapen, schoot helemaal in paniek) Daarna moe in bedje leggen en er zelf naast blijven zitten, hand op de buik speentje geven etc.
    Toen wat gaan rommelen op de slaapkamer zodat hij weet dat er iemand is, schoot hij weer in paniek dan was ik zo bij hem.
    Uiteindelijk ging dit steeds makkelijker tot hij vanzelf insliep.

Momenteel slaapt hij voor de nachten goed in (wegleggen en hij slaapt, heel soms 1x speentje), helaas is het overdag slapen nog steeds lastig, hij lijkt het fijner te vinden om in de box te slapen.

3. Sjalou

Sjalou Niet meer actief

Thirza slaapt nog steeds lekker bij ons op de kamer heerlijk dus dit blijft voorlopig nog even zo.
    En jou kleintje is pas 4 weekjes, slaapritme's, regels enz komen vanzelfs hij is pas pas net in de grote wereld.
    Thirza heeft tot vorige week overdag op mij geslapen en nu sinds een paar dagen overdag in haar eigen bedje, dat verandert telkens.
    En hij leert het vast wel, maar voor nu zou ik gewoon hem lekker bij je houden en genieten van elkaar helemaal niks mis mee.

4. Nescio

Nescio Niet meer actief

Dat komt helemaal vanzelf. Een kindje van 4 weken heeft echt jouw geborgenheid nodig. Laat hem dus lekker bij jou in slaap vallen en probeer niets af te dwingen, hij is nog zo klein.

Hier viel mijn dochter ook altijd na de voeding in slaap en dan legde ik haar slapend weg. Tot ze opeens na de voeding nog wakker was. Toen ik haar in bed legde, viel ze vanzelf in slaap. Ze was toen ongeveer 4 maanden en heeft nooit hoeven huilen in bed. Ze gaf het gewoon zelf aan en ik ben haar gevolgd.

5. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.033
    6.135
    113
    Happyland
    Mijn dochter sliep na 5 weken op haar kamer, dit omdat ik geen oog dicht deed.
    Over het in slaap vallen, hij is nog zo jong, lekker knuffelen en in slaap helpen. :)
    Dit kan echt geen kwaad hoor! Natuurlijk zou ik hem eerst proberen weg te leggen en dan kijken wat er gebeurt. Wil hij echt niet slapen kun je hem helpen. Hier hielp de schommelstoel goed. Probeer hem alleen wel zoveel mogelijk wakker weg te leggen, half slapend bv.Anders worden ze vaak alsnog wakker...

6. Nescio

Nescio Niet meer actief

O en hier sliepen we tot ze 14 maanden was op 1 kamer. Toen ze overging naar haar eigen kamer begon ze rustiger te slapen, dus dat was een goede zet.

7. Chant88

Chant88 Actief lid

9 aug 2012
    130
    0
    16
    Zuid-Holland
    Bedankt meiden!! :) De tips bevestigen ook wel wat mn hart zegt! :) Ga ervan uit dat het vanzelf komt idd, nu lekker kroelen met mn kleine vriendje!! :)

8. Jo85

Jo85 Niet meer actief

Je merkt vanzelf wanneer je kindje eraan toe is om zelf in slaap te vallen.
    Mijn dochter slaapt vandaag voor het eerst overdag in haar wieg boven. Waar ze dan dus ook wakker in is gelegd. En ze is nu 9 weken oud.
    Ze sliep nu beneden niet meer goed en was na 30 min vaak wakker.
    Ik heb haar de eerste 8 weken ook echt in slaap.moeten helpen nou prima toch...
    Lekker naar je eigen gevoel luisteren en je niks aan laten praten...

9. littlemissme

littlemissme Bekend lid

1 sep 2013
    572
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hij slaapt nog steeds op onze kamer, zo lang hij in zn wieg past. Vrees dat dat binnenkort voorbij is ;) Overdag slaapt hij wel sinds hij twee maanden was in zijn eigen kamer.

10. Kaala

Kaala Fanatiek lid

10 okt 2012
    2.672
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ons meisje sliep rond 6 weken in haar eigen bedje, toen begon ze ook met doorslapen..

Maar stiekem zal ik nog best willen dat ze bij ons zal willen slapen..Een kindje van nog geen 4 weekjes wilt natuurlijk bij mama/papa zijn! Lekker aan toegeven :)

11. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Zelf in slaap vallen met 3,5 mnd zonder huilen. Tot 6 maand bij ons op de kamer.

Deel Deze Pagina