Hallo zijn er hier mensen die gestopt zijn met roken door hun zwangerschap? en wat kan je tegen de omgeving zeggen? Ik heb in juli een MK gehad ook toen was ik gestopt met roken maar na die MK moest ik gewoon weer roken en kon niet stoppen. tot ik het weekend een positieve test heb gedaan, direct geen sigaret meer aangeraakt. Ben ook nog eens erg verkouden en moet veel hoesten dus zeg nu dat ik niet "veel"rook ivm keelpijn maar dat kan ik natuurlijk niet tot 12 weken volhouden. Ik wil het echt niet zeggen dat ik nu gestopt ben wegens zwangerschap wil echt wachten tot ik de 12 weken voorbij ben. Vorige keer had ik het namelijk wel vertelt dat ik daarom gestopt was met roken maar toen moest ik dus ook zeggen toen het mis was. Ik hoop dat het nu goed gaat. wat hebben andere voor "smoejes"gehad?
Dat je nu echt wel eens vind dat je een keer moet stoppen ... dat je naar je eigen toe teveel rookt. En je wilt kijken hoeveel geld je uitspaard ofzo Ik heb ook van de smoesjes gebruikt in het alle begin.
Je hoort het vaker van mensen die ziek zijn geweest en dus een paar dagen geen sigaret hebben aangeraakt dus het maar meteen verder proberen met stoppen. Goede tip toch
Gewoon dat je het eens wilt proberen omdat stoppen toch wel beter is ook voor je portemonee Ik be trouwens ook gestopt toen ik een positieve test had en nog steeds! Heb hetzelfde gezegd
Als je nu minder rookt door je verkoudheid, kun je straks zeggen, dat je dan maar besloten hebt helemaal te stoppen. Zeker met het oog op een eventuele zwangerschap in de toekomst.
ehm... omdat je gezonder wilt leven (er vanuitgaande dat je nu ook iet meer zal drinken en ook beter op je voeding zal letten).. dan klopt het hele plaatje! Of tsja.. ik heb gewoon gezegd dat ik zwanger was!
De mensen die weten dat je een MK hebt gehad kun je gewoon zeggen dat je met het oog op een toekomstige zwangerschap alvast van de peuken af wilt zijn... toch?
Gewoon dat je het zat bent om te roken want ongezond blabla en nu met je verkoudheid rookte je toch al minder dus dacht je 'kan maar beter stoppen' want anders blijf je de hele winter kwakkelen blablabla... Desnoods verzin je een weddenschap met een vriendin/familielid, sparen voor een reis o.i.d.. Succes! En gefeliciteerd!
Je hebt echt geen smoesje nodig om te stoppen met roken. Het is altijd goed om te stoppen met roken. Het is echt beter voor jou en de kleine. Succes!
Op mijn werk enzo heb ik verteld dat we een uitbouw wilden en dat we een weddenschap hadden blabla bla dus een beetje over het financiƫle. Links om of rechst om de mensen die me het beste kennen zoals mijn ouders en vriendinnen die hadden het toch wel door dat er meer aan de hand was...... dus ik heb het ze wel gewoon verteld, het is toch alleen goed dat je voor je kindje wilt stoppen... dat is gewoon de beste reden!