hoevaak 2 dezelfde namen in de klas

Discussion in 'Babynamen' started by Amfy, Sep 25, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Amfy

Amfy Niet meer actief

de naam die ik leuk vind staat (finn) in de top 20 onderin. en is 500 keer gegeven het afgelopen jaar.nu zijn er bijna 8000 reguliere basisscholen in nederland.dus dat zou betekenen dat er een kans van minder als 1 procent dat een kindje bij een kindje met dezelfde naam in de klas zal komen.

nu mijn vraag wie van jullie heeft een naam uit de top 20 van toen en zat bij iemand met de zelfde naam in de klas

2. MamaEsther

MamaEsther Fanatiek lid

Oct 24, 2006
    1,535
    0
    0
    Pompbediende/Shopmedewerkster
    Laag Soeren
    Ik weet wel dat er op onze basisschool (totaal aantal kinderen in 8 klassen: 90!) twéé jinthe's en twéé benthe's zitten................... En dat op zo'n klein schooltje! :confused:

Liefs

3. Amfy

Amfy Niet meer actief

hey jij komt dichtbij vandaan!

waar ik ik nu van sta te kijken die 2 namen hoor je niet veel.en staan ook niet in de top 20. stom is dat dan dat er dan apparte namen meer voorkomen.

4. Anakin

Anakin VIP lid

Mar 17, 2006
    6,694
    301
    83
    Ik heb regelmatig twee kinderen met dezelfde naam in de klas, dat maakt toch niks uit?
    Als je Finn leuk vindt, gewoon doen!

Ik werk op een school met 850 leerlingen en we hebben maar 1 Finn.

5. debora21

debora21 VIP lid

Jul 4, 2007
    12,280
    0
    36
    Noord Brabant
    Mijn zoontje heet Finn en hier in de buurt zijn laatst 2 Finnen geboren. Op het kdv zat 1 andere Finn die was net iets ouder. Wij vonden deze naam al heel lang leuk. en ineens stond ie in de top 20... Heb er ook lang over getwijfeld of we het moesten doen, om de zelfde rede. Maar toch gedaan en absoluut geen spijt van! Ben er heel blij mee dat we hem zo genoemd hebben!

6. Loeki2

Loeki2 VIP lid

Jun 3, 2006
    16,265
    1
    0
    Nou ik zal je nog sterker vertellen, hier zijn in de gemeente zelfs twee meisjes met dezelfde voornaam op dezelfde dag geboren en mijn dochter is er een van. :(

7. Krokus

Krokus Fanatiek lid

Oct 5, 2007
    3,080
    0
    0
    Grubbenvorst
    Mijn naam Cigdem, komt echt bijna niet voor, in nederland niet en in turkije ook bijna niet.

Dus geen in de klas gehad ook niet.

Bij mijn zoontje in de klas zitten ook geen kinderen met dezelfde naam.

8. Amom22

Amom22 Niet meer actief

hihi ik zou mijn kind niet gauw finn noemen, ik ben halffins :p haha

Gewoon doen, alhoewel er ontiegelijk veel sem's en noa's tegenwoordig rondlopen en ik bang ben dat Finn de volgende "popi" naam wordt.

9. Dinky

Dinky Bekend lid

May 28, 2008
    531
    1
    0
    Musselkanaal
    ik werk in het voortgezet onderwijs en heb op dit moment 1 klas met 3 eline's, een klas met 2 robin's, in 3 klassen een lisanne, bijna in elke klas wel een mark.. ik kijk dus wel een klein beetje uit met popularire namen.. na de basisschool die meestal wat klein is, komen de kids in het voortgezet onderwijs waar al veeel meer kinderen op zitten en met dus een vrij grote kans dat er naamgenoten in eenzelfde klas/jaargang zitten.

10. lievebeesje

lievebeesje Actief lid

Jan 4, 2007
    454
    0
    0
    friesland
    20 jaar geleden toen ik mijn eerste dochter kreeg was suzanne denk ik erg populair ....wat er zaten twee suzannes en 1 suzan bij haar in de klas , de klas loste het zelf op om ook de achternaam er bij te vernoemen als ze iemand nodig hadden , en ik maar denken toen dat het zo n uniekenaam was :p

11. Chebu

Chebu VIP lid

Dec 17, 2007
    7,174
    2
    36
    Midden-Oosten
    Vroegah in mijn tijd op school hadden we twee Kims, twee Sannes en twee Elly's in de klas.
    Blijkbaar erg populaire namen...

12. Willow

Willow Actief lid

Jul 31, 2007
    339
    0
    0
    Ik zat vroeger ook met een naamgenote in de klas. Heb ik nooit leuk gevonden.

Voor hetzelfde geld heb je gelukt en komt de naam verder niet eens op de school voor.

Maar je kunt ook pech hebben. Bij mijn oudste in de klas zit 3 x een Luuk en dan ook nog 1 Lucas. Dat lijkt me niet leuk en ook niet handig.

13. Stay Funny

Stay Funny Bekend lid

Feb 6, 2007
    529
    0
    0
    Middelburg
    op de basisschool zat ik met 1 andere stephanie in de klas,
    en op de middelbare met wel 3 andere stephanie's!

14. valhalla

valhalla Niet meer actief

Wij hadden ook Finn als naam voor een jongen, opeens bleek half mannelijk Nederland onder de twee zo te heten :-s

Ik kende wel 5 Martijns, drie Mark's, drie Linda's en vier Sandra's maar die zaten niet bij elkaar in de klas... Maar het lijkt me wel erg vervelend :D

Ik zou Lena ook geen Finn genoemd hebben als ze een jongetje was geweest. Puur omdat het zo'n popi naam is... Maar ja, als je het wel wil, gewoon doen toch?

15. Linda86

Linda86 VIP lid

Ik heet Linda, en ik zit serieus al vanaf de kleuterklas altijd met nog minimaal 1 andere Linda in de klas. Maar eigenlijk heb ik het nooit zo erg gevonden.

Mijn zusje heet Sandra, wat toen ook een hele populaire naam was, maar heeft nog nooit bij een andere Sandra in de klas gezeten. En mijn broertje heet Mark (ook heel populair), maar ook nooit bij een andere Mark in de klas gezeten.

Mijn andere broertje en zusje hebben niet zo'n populaire naam, maar hebben wel allebei bij iemand met dezelfde naam in de klas gezeten.

Kortom: of je nou een populaire naam kiest of niet, je kan altijd bij iemand met dezelfde naam in de klas komen, dus als ik jullie was zou ik gewoon voor Finn gaan!

16. ramona0309

ramona0309 Niet meer actief

In mijn brugklas zaten;
    2x Mark
    2x Rob
    2 x Marjolein
    een Wietske en een Sietske.....

En dat allemaal in 1 klas... Wie die klas samengesteld had?!

Zelf vind ik dat ik Finn nu erg veel hoor....
    tot de geboorte van een achterneefje had ik de naam nog nooit gehoord... (november 2006) en daarna hoor ik de naam echt constant...

(of het valt meer op, maar aangezien je zegt dat hij nu in de top zoveel staat zal t wel niet aan mij liggen)

17. MamaEsther

MamaEsther Fanatiek lid

Oct 24, 2006
    1,535
    0
    0
    Pompbediende/Shopmedewerkster
    Laag Soeren
    Hahahahaha en toen we het laatst hadden over de Doesburgse Dijk ging er geen lichtje branden dat ik zo dichtbij woonde? Je woonde toch in Velp? ;)

Liefs

18. Flutterby

Flutterby VIP lid

Jul 23, 2008
    10,153
    63
    48
    Lijkt me niet handig en ook niet leuk voor een kind om tig naamgenoten in de klas/buurt te hebben. Ik heb Noa altijd een geweldige naam gevonden, maar die heb ik nu ook maar van mijn lijstje gegooid :(

Ik ken wel iemand die haar zoontje Finley heeft genoemd en noemt hem regelmatig Fin(n), misschien is dat een idee? ;)

19. Carla1980

Carla1980 VIP lid

Jul 16, 2006
    5,833
    1
    0
    Lerares basisonderwijs
    Noord-Brabant
    Ik had vorig schooljaar een klas met:
    2x Tom
    2X Manon
    2x Demi en een Dewi

20. droomwens79

droomwens79 Niet meer actief

mijn dochter heet Marlinda en dat heb ik bijna nog nooit ergens anders gehoort

Share This Page