Hoevaak baby bewegingen rond 25 weken?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Maantje80, 24 feb 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Maantje80

Maantje80 Fanatiek lid

9 okt 2014
    1.213
    1
    0
    Drenthe
    Ik ben morgen 25 weken zwanger.
    Ik voel hooguit 1 of 2 x per dag wat beweging, ook niet heel hard of zo. Een paar weken geleden was dit anders, aan de buitenkant voelbaar en meerdere malen per dag.
    Kan dit zoveel verschillen?
    Hoe vaak voelden jullie beweging rond 25 weken?

2. Vdvl95

Vdvl95 Niet meer actief

Als je eerst veel beweging voelde en nu minder dan is t altijd een reden om dat even aan te kaarten al ben je nog de 28weken niet voorbij. Ik voelde met 25 weken nog niet elke dag wat maar dat werd steeds meer

3. MamaIII

MamaIII Bekend lid

29 sep 2014
    700
    0
    16
    Vrouw
    Is er iets veranderd in je eigen dagbesteding de afgelopen tijd? Ik ben zelf zwanger van een heel druk mannetje, maar voel hem beduidend minder wanneer ik zelf fysiek actievere dagen heb.

Mocht voor jouzelf alles hetzelfde gebleven zijn, dan zou ik gewoon even overleggen met je verloskundige :).

4. Joanne92

Joanne92 Fanatiek lid

28 sep 2014
    1.001
    2
    0
    Ik ben 24 weken en ik voel haar de ene dag wel "harder" dan de andere dag maar elke dag wel vaak beweging, volgens mij heeft ze het erg naar haar zin daarbinnen

5. flowersoflove

flowersoflove Bekend lid

15 nov 2013
    811
    0
    16
    Kinderopvang
    Met 25 weken voelde ik mijn kindje iedere dag bewegen, mijn placenta ligt achter, dus dat scheelt ook natuurlijk. Ik moet wel zeggen dat er soms dagen waren dat ik haar echt overduidelijk minder voelde, maar dan was ze de volgende dag weer net zo druk als 'vanouds'. Ik denk dan altijd dat ze een groeispurtje maakt, weet niet of dit echt zo kan zijn.

Let er ook op dat als jij een drukke dag hebt, je kindje vaak minder beweegt (of dat je er minder op let). En mijn ervaring is ook een beetje, hoe meer je er op gaat letten, dus een beetje in paniek raakt, hoe langer het duurt voordat je kindje beweegt. Maar ook dit is puur mijn gevoel en niet wetenschappelijk bewezen ofzo, haha.

Mocht je twijfels hebben, bel dan morgen even je vk om in ieder geval even te melden dat je je zorgen maakt.

6. Sparky

Sparky Niet meer actief

HierRverschild het. Heb haar ook wel eens dagen bijna niet gevoeld. Mocht volgens de vk omdat ik nog geen 28 weken ben. In een periode dat ze een groeispurt hebben kunnen ze ook heel rustig zijn volgens mij.

7. MamaIII

MamaIII Bekend lid

29 sep 2014
    700
    0
    16
    Vrouw
    Tijdens een groeispurtje zijn ze idd vaak wat rustiger. Hier is baby nu zo druk, dat ik in combi met mijn pijn aan stuit, hoop dat hij vandaag of morgen weer even hard gaat groeien :D

8. kuikentjepiep

kuikentjepiep Bekend lid

30 aug 2014
    575
    2
    16
    Het ligt eraan of je de placenta voor of achter hebt liggen. Als hij voor ligt tegen je buikwand aan, voel je de baby minder.

Zelf voelde ik vanaf ongeveer 18 weken voor het eerst 'tikjes' en vanaf 20 weken steeds harder en harder. Eigenlijk elke dag wel minimaal een paar uur voel ik hem bewegen. Behalve natuurlijk als mijn vriend ook wilde voelen.. dan houdt hij zich mooi gedeisd ;)

9. Maantje80

Maantje80 Fanatiek lid

9 okt 2014
    1.213
    1
    0
    Drenthe
    Gisteren avond voelde ik haar weer wat beter bewegen, vandaag is het weer erg rustig. Misschien inderdaad een groeispurtje, wil me niet te veel zorgen maken, zolang ik elke dag duidelijk wat voel, probeer ik maar vertrouwen te houden.

Deel Deze Pagina