Hoi, Mijn man is minimaal 1x per maand wel echt 'goed' ziek. En dan heb ik het over gigantische buikpijn en diarree of overgeven. Twee weken terug nog... (dacht eerst dat het van alle spanningen rond de bevalling was) maar nu weer onwijs hoofdpijn tot overgeven aan toe. Vind het voor hem op de eerste plaats heel vervelend, maar vind het zelf nu ook vervelend worden. Ik zou ook wel eens een uurtje tijd voor mezelf willen. Als hij ziek is ontzie ik hem van alles, omdat hij fulltime werkt van ma tm vrijdag. En dit is in de weekenden nu dus steeds vaker, dat ik hem ontzie van het huishouden en de kinderen, omdat hij dan (weer) ziek is. Weet niet of ik nou tips wil, of het even van me af schrijven... Baal ervan, vooral voor hem. Het is en blijft een 'zielige', zieke man, maar hij is wel echt vaak beroerd.
Wat vervelend voor hem en voor jou. Als het zo vaak is dan misschien toch eens langs bij de huisarts?
Heeft hij het heel druk op het werk? Ervaart hij daar stress? Ik heb ooit eens gelezen dat het een soort uitgestelde spanning kan zijn van een te hoge werkdruk. Dat uit zich dan fysiek op momenten dat mensen vrij zijn (weekend en vakanties).
1x per maand zo ziek vind ik ook wel reden voor een bezoek aan de huisarts. Ik ben zelf ongeveer 2 jaar lang iedere 5-6 weken ziek geweest; buikpijn (hele buik, niet 1 specifieke plek), overgeven, diarree... huisarts zei;'Oooh gewoon krampen, neem een pijnstiller!', maar dat werkte niet. Kon ook spanning zijn etc... De laatste 'aanval' was zo erg dat ik in bed alleen nog maar 'help me' kon piepen. Vervanger van de huisarts stuurde me door naar de seh, daar werd getwijfeld aan wat het kon zijn, kijkoperatie; énorm ontstoken blindedarm. Hij is dus twee jaar lang telkens opgevlamd, weer tot rust gekomen en zo'n 5wkn later weer opgevlamd. Geen typische blindedarmontsteking-symptomen...
Lijkt mij lijkt mij ook niet goed. En gezien je net een baby hebt (misschien ook nog oudere kinderen? Dat kn ik me niet herinneren en je baby topics wel) zou ik hem toch wat minder ontlasten dan je daarvoor deed. Hoe lief ook van joi voor hem, je bent zeld je rust ook nodig gezien je net bevallen bent. Dan maar even een zielige vent. En zorgen dat hij naar de huisarts gaat.
Gigantische hoofdpijn met overgeven kan ook migraine zijn. Verder is alles al gezegd. Sterkte, ook voor je man.
Klinkt inderdaad als migraine. Bij deze frequentie echt even naar de huisarts. Voor migraine zijn er tal van middelen op de markt die het enigszins dragelijk kunnen maken.
Ik zou 'm ook naar de dokter sturen (als hij zelf niet gaat), want elke maand ziek is niet normaal. Lijkt me dat hij iets onder de leden heeft zoals Fuddey beschrijft of wellicht extreem last heeft van stress. In beide gevallen lijkt het me niet goed voor zijn lijf om er steeds maar mee door te lopen. (Of hij is 'schoolziek' en dikt symptomen aan om thuis niks te hoeven doen omdat hij zo moe is van z'n werk, maar dat lijkt me toch niet?)
Zou ook morgen meteen om 8 uur de huisarts bellen, als het nou 1 keertje is maar je zegt dat het vrij regelmatig is. Als het migraine is, dan zijn daar medicijnen voor en als het iets in de buik is kan dat onderzocht worden. Hij zou om te beginnen een dagboekje bij kunnen houden waarin hij zet hoeveel stress hij ervaart, hoe lang hij slaapt, wat hij eet en wanneer hij welke klachten heeft. Dat kan soms al heel veel duidelijkheid bieden wat nou de aanleiding is. Steeds ziek en niets er aan doen zou ik niet heel blij van worden. Ontzien zou ik overigens alleen maar doen als hij echt niets kan. Anders kan hij best nog met de kids een boekje lezen oid. Of is dat heel hard van mij
Dit wilde ik ook vragen. Want als je man zo vaak ziek is omdat hij niet goed voor zichzelf zorgt zou ik daar ook niet blij mee zijn op z'n zachtst gezegd. 😏
En wat zegt de huisarts hierover? Want ik mag toch aannemen dat hij de huisarts heeft bezocht als hij om de haverklap ziek is.
ik vind dat het in voor- en tegenspoed is. Er is niks zo vervelend als de partner van iemand die ziek is het zo zielig voor zichzelf vindt omdat hij of zij zo graag leuke dingen wil doen etc. Ik spreek hierbij echt uit ervaring, ben ook regelmatig ziek geweest in relaties, veel ontstekingen op onlogische momenten en plekken gepaard met heel veel pijn. Niks zo naar als een geirriteerde man die dan met veel bombarie aangeeft dat hij t niet trekt Andersom zou ik nooit van een partner verwachten dat hij de hele dag aan mijn bed zit en mijn hand vasthoudt. Maar t is in voor en tegenspoed.
Gaan inderdaad morgen de h.a. bellen. Leven op zich gezond. Geen overgewicht, eten (natuurlijk niet altijd) gezond, hij heeft volgens mij moeite om zijn werk los te laten, dus stress is zo gek nog niet.. Ik ben inderdaad vorige week bevallen. En hij helpt mij ook echt met alles. Maar was best heavy O eind vd zwangerschap en net na mn bevalling een zieke man..