Hier elke 1,5 week of 2 weken de grote boodschappen. Dus dat zijn houdbare dingen en dingen die in de diepvries gaan enzo. En dan tussendoor 1 of 2 keer nog voor verse dingen.
Hier meestal 3 keer per week maar dan gaan ik/we met de wandelwagen dus kan er ook niet zo heel veel mee. Op dinsdag en vrijdag hoef ik niet te werken en dan ga ik meestal alleen en op zaterdag nog met zijn 2en (dan kan er iets meer mee omdat we een extra tas mee kunnen nemen). Wat we eten bepaal ik meestal ook in de winkel of we moeten van tevoren een idee hebben. Ga met de wandelwagen dus kan niet zo heel veel mee, dus echt overbodige dingen worden niet veel gekocht.
Groenten: begin van de week eten we vers, later in de week komen we steeds meer uit op maaltijden waar diepvriesgroenten bij kunnen. 'Vroeger' aten we ook wel eens groenten uit pot, maar dat vind ik toch niet echt lekker. Einfe van de week eten we geregeld pasta. In lasagna gooien we bijvoorbeeld gewoon een zakje soepgroenten. Die kun je namelijk goed invriezen. Sowieso mikken we bijna elke week wel eens ergens soepgroenten doorheen. 't Gaat hier bijvoorbeeld ook door de nasi. En natuurlijk door de soep. Verder eten we eind van de week geregeld een gerecht met spinazie uit de diepvries of andere diepvries groenten. Je hebt van die diepvries-stoomgroenten, daar zit vanalles in. Ook lekker.
Ik ga ongeveer 4 keer per week. Ik maak een lijstje dus neem geen onnodige dingen mee. Op zaterdag haal ik de grote dingen, zoals pakken sap e.d. Verder doe ik op maandag, dinsdag en woensdag vers eten halen voor die dag. Dat vind ik echt veel lekkerder om het vers te halen. En heerlijk s ochtends een rondje lopen met de kinderwagen. Brood haal ik 2 keer in de week, meestal dinsdag en zaterdag en vries dat in, dan blijft het vers. Ik weet echt op zaterdag niet waar ik woensdag zin in heb hoor om te eten, dus haal ik het op de dag zelf. Op woensdag haal ik ook boodschappen voor donderdag en kook dat ook (meestal nasi, pasta o.i.d.), omdat we op donderdag laat zijn i.v.m. werk. Op vrijdag ook werken, maar dan eten we frietjes. Voor de kleine (die lust geen friet) kook ik een aardappeltje met erwtjes/worteltjes (blikje) en een stukje zalm, heb ik altijd in de vriezer.
Wij doen 1x per week de boodschappen. Dit is meestal op donderdagmiddag en dan halen we alles voor de week. Brood haal ik op dinsdags hier in ons dorp dan is het namelijk in de aanbieding en dat vries ik in.
Ik doe 2 keer in de week boodschappen. Ik bedenk dus voor 3 dagen ongeveer wat we gaan eten. Ik maak thuis een lijstje met wat ik die dagen wil eten, maar dit veranderd nog al eens in de winkel. Dan zie ik toch iets liggen waar in ik meer zin heb.
haal op zaterdag alles voor de week erop middels een lijstje wat ik ga eten die dagen en een apart lijstje van extra's.
Ongeveer 3x in de week. Op zaterdag haal ik alle grote dingen in huis (frisdrank enzo) en eten voor het weekend, en dan in de week meestal nog wel 2x.
ik doe ook 1x in de week boodschappen. maak een lijstje wat we die week eten, en ga meestal op maandag naar de markt voor groenten en fruit en daarna naar de supermarkt voor de rest. Net zoals Tupp hebben wij ook altijd soepgroenten in de diepvries liggen en die gooien wij ook overal door; macaroni, lasagne, bami en nasi. Goedkoop en lekker! Meestal haal ik dan voor 5 of 6 dagen eten in huis, omdat we dan ook 1x in de week friet halen, of we blijven spontaan ergens eten, en dan hoef ik bij ons niets weg te gooien aan eten, maar dan schuift het menu gewoon een dag op.
Op zondag komt de folder van de supermarkt online.. Ik maak aan de hand van de aanbiedingen mijn weekmenu.. Kijk wat er aan vooraad nog in de kasten staat en de goede aanbiedingen bijv 1+1 gratis neem ik mee. Ik maak mijn lijst aan de hand van de volgorde van de winkel. Meestal doe ik op maandagochtend boodschappen, veel vlees is dan met 35% korting afgeprijst.. Dus lekker voordelig. Dan haal ik meestal op donderdag nog wat fruit/groente en zuivel en op zaterdag wat lekkers voor het weekend.
Ik doe bijna elke dag wel boodschappen, ik woon dichtbij het winkelcentrum en ga zo'n beetje elke dag met de kleine wandelen of fietsen naar de winkels. En neem dan ook gelijk boodschapjes mee.
wij doen elke woensdagmiddag de grote boodschappen. daarin wordt zoveel mogelijk meegenomen voor een week. wij kopen altijd diepvriesvlees en groentes en voor de eerste 2 dagen vers vlees en groentes. brood gaat ook en bak vol in de diepvries (5 broden 1 brood per dag nodig) als het salaris gestort wordt gaan we de aanbiedeingen af voor babyspullen. potjes eten, fruit, luiers,doekjes, zalfjes onze eigen drogisterijspullen, dat soort dingen en dingen die we niet bij de aldi kunnen kopen. meestal moet er op zaterdag wat brood bijkomen wat mijn vriend meestal s'ochtends vroeg gaat halen.