Zorgen om dochter 8 jr

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door meisje26, 18 mrt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. meisje26

meisje26 Fanatiek lid

6 apr 2007
    1.797
    1
    38
    Mijn dochter van 8 jr baart me regelmatig zorgen...ze kan zichzelf erg moeilijk vermaken en wil eigenlijk alleen maar met andere kinderen spelen en dan vooral het liefst met 1 vriendin uit haar klas. Dit meisje heeft echter ook een ander heel goed vriendinnetje waardoor het nogal eens voorkomt dat er door het kind dubbele afspraken wordt gepland. Zo dus ook vandaag weer, dochter heeft gisteren met meisje afgesproken vandaag te gaan spelen en nu puntje bij paaltje komt gaat ze met dat andere meisje spelen.. Ik weet niet zo goed wat ik ermee aan moet. zou graag zien dat ze eens wat meer naar andere kinderen ook toetrok ipv alleen maar haar "beste" vriendinnetje. Ze is heel onzeker over zichzelf en wordt daardoor heel dominant en heel snel boos op mij en anderen waardoor ze mensen ook afstoot.

Zucht ik weet af en toe echt niet meer wat ik ermee aan moet...

2. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Zit ze op een sport of hobby? Daar krijgt ze de kans om andere kinderen te leren kennen waar ze een interesse mee gemeen heeft. Dat kan soms wel helpen.

3. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.063
    3.858
    113
    Ik zou het ook bij de juf aangeven. Wie weet kan ze haar voor opdrachtjes bewust samen met andere kindjes zetten met wie het wel klikt, zodat ze daar wat meer mee samen doet. Dan heb je al meer kans dat ze ook vriendschappen met anderen ontwikkelt.
    Verdere met Hilly eens. Mijn dochter zit bijv. in een klas met weinig meisjes. Ze heeft wel wat vriendjes en vriendinnetjes, maar de keuze is gewoon beperkt. Ze zit op clubs met veel andere meiden en daar heeft ze ook wat vaste contacten nu.
    Bijv. een teamsport, scouting etc. Met scouting ga je ook samen op kamp, draait het veel om samen dingen doen en is er genoeg tijd om lekker te kletsen enzo.
    Als dat vriendinnetje zich steeds niet aan gemaakte speelafspraken houdt, zou ik daar ook wel iets van zeggen als het vaak gebeurt. Met 8 jaar ben je niet meer zo'n warhoofd als op de kleuterschool.

Deel Deze Pagina