Iemand ervaring dubbel bubble 12 vingerigedarm vernouwing/afwijking?

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door SmMy, 4 sep 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SmMy

SmMy Actief lid

3 mei 2012
    223
    0
    0
    Hallo allemaal,
    Wij zijn vanaf onze 20 weken echo in een medische molen terecht gekomen, zijn nu in behandeling bij het willamina Kinderziekenhuis en uit inderzoeken is gekomen dat onze dochter een afsluiting of vernouwing aan de 12 vingerige darm, dat houd in dat er kans is op 30 tot 50 % down syndroom en in utrecht moeten bevallen, en dan onze meid daar dan wordt geopereerd aan de vernouwing. door deze afwijking heb ik veel vruchtwater en dus al echt wel een dikke buik voor 22 weken. Heb gauw harde buik en kan niet veel, waardoor ze verwachten dat ik tussen de 30 en 38 weken ingeleid wordt en bevalt. We konden een punctie doen voor down syndroom maar we hebben er voor gekozen dat niet te doen omdat dat een risico met zich mee brengt en down syndroom ofniet het is ons kindje en dus altijd welkom!
    Zijn er meer mensen die dit of mee hebben gemaakt of zo gelijk of er jn zitten? ben so benieuwd naar verhalen van andere hoe zei er mee om gaan en het ervaren. Kan echt bijna niks op internet vinden op 1 blog na.

2. Hertje007

Hertje007 Lid

22 aug 2016
    49
    0
    6
    NULL
    NULL
    Jee meid wat heftig. Geen ervaringen sorry maar wil je even sterkte wensen met alles wat komen gaat. En hoop dat iemand reageert die je verder kan helpen.
    Liefs

3. MMMmeisje

MMMmeisje Fanatiek lid

22 aug 2013
    1.296
    2
    38
    Heel spannend....
    Loop zelf ook in het wkz, doorgestuurd ivm een ander probleem bij ons meisje (groei achterstand).
    Bij ons werd er echt aangedrongen op een vruchtwater punctie en hebben dit ook gedaan, niet omdat we de zwangerschap af zouden breken bij een uitslag van een syndroom maar om (omdat het in ons geval om andere syndromen gaat) ze direct de juiste zorg zou kunnen krijgen.

Ik wil je vooral heel veel succes en sterkte wensen.
    Hoop dat je een fijne gynaecoloog hebt!
    Moet eerlijk zeggen dat ik echt weg loop met mijn vaste gyn, ondanks de eerlijke maar negatieve berichten die hij ons steeds gaf.

4. mama40

mama40 Fanatiek lid

30 mei 2012
    1.583
    5
    38
    Hoi,hier een zoontje met het Down Syndroom en ook een vernauwing van de 12 vingerige darm.

Dat werd bij de 20weken echo ontdekt.

Ik had ook enorm veel vruchtwater en ben met 33 weken zwangerschap opgenomen in het ziekenhuis ivm een hoge vliesscheur.

Daar longrijpingsmedicatie voor de kleine gekregen, alleen het bed uit voor toiletbezoek en douchen.

Met 34.6 weken knapten de vliezen ( wat een vruchtwater kwam er!) en de volgende morgen vroeg ben ik bevallen van onze zoon.

Van te voren een gesprek met de chirurg gekregen en Lucas is de dag na zijn geboorte geopereerd met goed succes.
    Hij lag aan toeters en bellen,kreeg ook sondevoeding maar wonder boven wonder mocht hij na 2.5 weken mee naar huis en kon hij uit een flesje drinken.

Nu gaat het heel goed met hem, eten en drinken zonder problemen en geen last van de dubbel bubble.

Heel veel sterkte, ik kan me onze spanning nog voorstellen.
    Wij hebben alleen de combinatietest gedaan en geen verdere tests omdat ons kindje welkom was.
    Verschillende guo's gehad en ons kind werd goed in de gaten gehouden.

Tijdens mijn verblijf in het ziekenhuis wilden ze eigenlijk nog een VWP doen maar dat hebben we geweigerd omdat dat mogelijk de weeën opkan wekken en ik wilde onze kleine zolang mogelijk laten zitten en geen risico lopen.
    Na de geboorte bloed geprikt bij hem en na 4 dagen hadden we de uitslag dat hij DS heeft. Dat had ik al gezien toen hij geboren werd maar het was fijn het zeker te weten.
    Pb me maar als je nog meer vragen hebt!!

5. SmMy

SmMy Actief lid

3 mei 2012
    223
    0
    0
    MMMmeisje Voor jullie dus ook een spannende tijd. Ik snap dan zeker wel dat jullie ern punctie hebben gedaan, uiteindelijk is het het belangrijkste dat ze de beste zorg krijgen met de bevalling.
    Ik hoop dat je nog even mag genieten van de zwangerschap en je daarna een goeie bevalling kan krijgen, dat vind ik zelf wel erg spannend ook nu ik in utrecht moet bevallen.

Mama40 Wat een heftige tijd hebben jullie dan ook mee gemaakt, Bij ons is het ook met de 20 weken echo gevonden, de arts zei al dat dit zelde voor kwam dat ze er zo vroeg achter kwamen, ik ben er wel blij om want dan kan ik ergens naar toe leven. ik stuur je snel een Pb zou het erg fijn vinden om sommige dingen te kunnen delen met iemand die het zelfde heb mee hemaakt.

Deel Deze Pagina