Onze kleine meid krijgt nu 6x 120/4 flesvoeding. Ze mag vlgs de verpakking wel over op 5x per dag. Ze is rond 8 pond nu en 5.5 wk oud. Soms slaapt ze wel bijna 4 uur tussen de voedingen, maar soms komt ze ook al om de 3uur. Nu wil ik haar dan wel wat geven, alleen zou ze dan teveel voedingen per dag krijgen en ben ik bang dat ze teveel krijgt. Of zou ik tussendoor een klein flesje moeten geven, bijv 60/2. Soms valt ze bij de fles ook wel eens in slaap en krijg ik er niet meer in, meestal drinkt ze dan 90cc ipv 120. Hoe kan ik dit nu het beste aanpakken? Uurtje rekken of wel eerder de voeding geven. En mag ze dan ook weleens 150/5, bijv als laatste fles? Ik hoor het graag, alvast bedankt!
Hoi, Wanneer je kindje per 24 uur niet meer drinkt dan 825 ml, zit je goed, het maakt dan niet uit hoe vaak je een flesje geeft. Groetjes Eveline
Bedankt voor je reactie. Mag ik vragen hoe je aan dat getal komt? Was dat niet iets van 150ml per kg of...?
Hoi, Qua leeftijd en gewicht zou je kindje 5 flessen van 165 ml mogen hebben (150 ml water met 5 schepjes voeding), totaal is dit 825 ml. Sommige kindjes vinden het fijn om 6 voedingen te krijgen, andere 5. Dit verschilt per kindje. Groetjes Angelique