Hallo allemaal, Ik heb het volgende " probleem". Mijn zoontje van ruim 4 maanden trapt altijd zijn lakentje los. Hij ligt in een inbakerslaapzakje en verder met dit weer alleen onder een lakentje. Ik heb het lakentje al overdwars en ver onder het matras. Herkennen jullie dit en wat zijn jullie tips? Bestaat er niet iets om dit probleem te verhelpen? Groetjes Marjolijn
hydrofielluiers aan beide kanten opgepropt doen tussen het matrasje en de spijlen zodat het lakentje ook aan de zijkant 'vast' ligt...
Is het niet te warm met dit weer om behalve een bakerzakje ook een lakentje te gebruiken? Hier stop ik het kleintje in het zakje, zonder lakentje en dekentje. Als het wat kouder is, dan doe ik een pyjamaatje aan, maar met deze temperatuur alleen een romper.
Ik heb mijn zoontje met dit weer in een mouwloos rompertje of zelfs alleen in zijn luier in het zakje liggen. Het is zo'n zakje waarbij de armen binnen in de slaapzak kunnen maar er ook uit, zoals bij een gewone slaapzak. Het lakentje komt tot zijn oksels. Het lakentje gebruik ik omdat hij zich net op zijn buik kan draaien maar nog niet heel goed zonder inbakering kan slapen. Dus wanneer ik zijn armen door de gaten van het inbakerzakje doe (zoals bij een gewone slaapzak) dan maait hij zichzelf nog wakker. Hij heeft dus zijn armen nog binnenin de slaapzak en dan kan hij zijn armen niet goed gebruiken om terug te rollen. Vandaar het lakentje dat enigszins voorkomt dat hij gaat rollen. Is het nog een beetje een begrijpelijk verhaal?
Hier ook hoor, in een puckababy met dun lakentje erover en ze trapt het alsnog weg en ligt dan ook nog bijna overdwars in bed haha
@Angel 78 Even offtopic, thnx voor de tip met de hydrofielen, kan ik wel gaan proberen als ze straks zonder haar puckababy zal moeten slapen.
Als hij zich nu gaat omdraaien dan zou ik hem persoonlijk niet meer in die zak doen. kan zo maar gebeuren dat hij een keertje WEL doorrolt op z'n buik en vervolgens niet meer terug kan.
Ik zou over proberen te gaan op een slaapzak. Daar moet je straks toch aan gaan geloven, zodra hij zich om gaat rollen. Ons meisje doet trouwens hetzelfde met wegtrappen van laken. Ook toen ze in de Puckababy lag en lakentje eroverheen. Als het dan wat kouder was, deed ik d'r gewoon een pyjama en sokjes aan en dan in de Puckababy. En als het warm was alleen een rompertje. Wij zijn drie weken geleden begonnen met d'r in een slaapzak te leggen. Dus met d'r armpjes los. En ondanks dat ze echt heel bewegelijk is, viel ze toch in slaap daarin. (en 6 a 7 uur doorslapen) Wel goed de nageltjes bijhouden, want in het begin werd ons meisje nog wel eens wakker met flinke krassen op d'r gezichtje.