hier de jongste 1-2x per week, en de oudste minimaal 2x, maar als hij vies is/gezweet heeft, dan natuurlijk vaker. mijn oudste heeft een gevoelige huid, en de jongste niet zo, maar toch niet te vaak ivm huidje!
hier gaat ze iedere dag onder de douche en in het weekend beide dagen in bad. Ik denk als het er dalijk 2 zijn ik ze vaker samen in bad zal doen.
Hier gaan de kinderen alle drie elke dag in de douche. We hebben geen bad, maar wel 2 'babybadjes' die nog vaak gebruikt worden onder de douche . Gedoe kan ik het ook niet noemen, maar dat komt omdat papa hier de kinderen in de douche doet ! Haha! Mama komt er al uhm, geloof zeker een jaar niet meer aan te pas bij het douchen/badderen.
Mijn zoontje gaat twee keer per week in bad. Maar sinds een maand of twee/drie vind hij het helemaal niet leuk. Denk dat het komt omdat hij een keertje is uitgegleden in de badkuip. Nu ligt er een antislipmatje, maar toch vind hij het verschrikkelijk. En zeker haren wassen is een drama. Iemand nog tips? Hoe ik dit het beste kan aanpakken en het badderen wel weer leuk gaat worden.
1-2x per week onder de douche tenzij hij erg vies is. Voor de rest met een natte lap gezicht,handjes,voetjes,onderkant. En elke avond (en vaak in de ochtend ook) wat zwitsal goedemorgen op zijn haartjes, vind ik zo lekker ruiken
Hier gaan de kids bijna iedere dag in bad, vooral als ze een dag buiten hebben gespeeld, dan is het overal zand. Als ze gewoon binnen spelen en niet zo heel vies zijn dan gaan ze om de dag. Ook als we een dag weg zijn geweest en we laat zijn ben ik niet zo kieskeurig en gaan ze nog wel eens 's ochtends. Maar toch meestal wel iedere dag..... @ Romy79, wil hij ook niet onder de douche?? Hier wilde onze zoon een poos niet onder de douche en hebben hem toen in het badje gedaan. Of mss eens samen met papa/mama in bad?
in principe 2x per week en dan evt. nog vaker als ze echt vies is. (dus met warm weer, veel in zandbak gespeeld e.d.). ik heb het een tijdje elke dag gedaan, maar toen kreeg ze allerlei plekken op haar beentjes (eczeem) en sinds ik haar minder in bad doe is dat ook weggebleven.
Hier wordt er over het algemeen om de dag gebadderd. Dat is ook echt wel nodig want haar haartjes worden zo zweterig door het benauwde weer steeds! Ik kan me voorstellen dat het in de winter weer wat minder nodig is, maar het is ook wel weer gezellig. Tis een beetje hoe het uitkomt
Ik doe haar elke dag in bad. Overdreven misschien, maar ze ontspant er heerlijk van en dat is geen overbodige luxe bij mijn drukbolletje
De oudste van ruim 2 gaat mee onder de douche, als hij wil. Dus de ene keer douched hij 2 dagen achter elkaar maar soms ook 1 of 2 dagen niet. De jongste is net 2 weken, ik doe m de ene dag in bad, de andere dag helemaal met een washandje en de derde dag alleen z'n nekje. Het badje is met olie, het washandje alleen met water, en soms doe ik dan bodylotion/olie op. Elke dag in bad is niet goed voor het huidje, en water droogt ook uit. Het moet zich ook kunnen herstellen.
hier bijna elke dag want de jongste die is gek op buiten spelen en is dus elke avond pikzwart haha en als we dan nog spagetti hebben gehad bijv is het nog erger dan is zijn witte haar ineens oranje hahaha. zet ze gewoon samen erin. de oudste is een meid van 5 en heeft er geen problemen mee vind het super samen met dr broertje. soms wil ze ook helemaal alleen das dan ook geen punt in het weekende bijv. net asl mama he hihihi
hier om de dag, de dag dat hij niet in bad gaat voor het naar bed gaan gezichtje, handjes, billetjes en voetjes wassen met een washandje
Onze boys gaan iedere dag voor het slapen gaan in bad. We zetten ze samen in de badkuip, even spelen, daarna haren wassen, inzepen en afspoelen. Als mijn man en ik het samen doen is het in 10 min. gebeurd. Schoon pyamaatje aan en dan nog even kroelen met die heerlijke warme, schone, lekker ruikende kindjes... heerlijk!