Mijn zoontje gaat inprincipe om de dag onder de douche of ik zet het biba bad op. Zeker na het eten is hij altijd vies, maar vaak gebruiken we het in bad doen ook als tijd rekken. Dan is hij moe, maar nog te vroeg om al in bed te leggen en dan in bad vindt hij leuk en kunnen we het net een halfuurtje rekken. Maar soms komt het niet uit als we later eten of na het eten weg moeten en dan alleen met washandje en gaat hij de volgende ochtend onder de douche. Dan ook alleen echt douchen en wassen en niet spelen dus hooguit een kwartier. Haren uitspoelen is nu al drama helaas dus dat doe ik niet bij iedere douche beurt maar wel om de dag. Gelukkig blijft hij de douche verder wel leuk vinden op haren wassen na
In principe 3-4x per week, maar zeker nu in de zomer als ze plakkerig zijn van zonnebrand, ijsjes en veel buiten spelen spoel ik ze vrijwel elke dag even kort af.
Iedere dag.Wij volwassenen gaan toch ook elke dag.Waarom de kinderen dan niet? Ze zijn vuiler dan wij.( Snot,neuspeuteren,overal op en aan zitten,ze spelen met speelgoed op school wat nou niet bepaald schoon is,ze zweten enz) Daarbij hoort het in onze structuur. En een onderdeel van het avondritueel. En ze vinden het heerlijk.
Ken genoeg volwasssenen die niet elke dag douchen. En waarom sommige kinderen niet? Omdat het heel slecht voor een kinderhuid is.
Het meeste van wat jij opnoemt, is simpel op te lossen door handen te wassen of evt. een washandje bij te pakken. Nergens voor nodig om dagelijks uitgebreid bij te gaan douchen.
Dochter van 12 regelt het zelf en dat is meestal elke dag nu. Zoon 2 a 3 keer per week. Hij is nooit plakkerig of stinkt nooit. Mijn man en ik hebben ook een hele neutrale lichaamsgeur ( gelukkig). Ik ken inderdaad ook mensen of kinderen die snel stinken. Dan zou ik ook elke dag gaan. Elke dag wel schone kleren. Niet alleen sokken en ondergoed maar ook broek, en shirt. Dat scheelt denk ik ook met viezige lucht.
Hier 3 keer per week, als het nodig is vaker. Op de dagen dat ze niet doucht, wassen we haar gewoon. Wel elke dag schone kleren aan, alle kleding en ondergoed
Elke dag, soms 2x. De ene dag kort douchen met alleen water, de andere dag in bad met zeep. Het is hier heel erg warm dus je plakt en zweet gewoon veel.
Om de dag samen in bad, maar nu in de zomer vaak wel dagelijks. Zeker mijn zoontje heeft na buitenspelen/kdv het zand overal zitten. Ze krijgen ook elke dag alles schoon aan.
Om de dag, maar met dit weer... Echt wel bijna elke dag. Jongens, en buitenspelen... Lees: Zand! Haha
Dagelijks en soms als We echt een dagje niks gedaan hebben niet. Maar eerlijk wil zelf ook echt iedere dag douchen dus waarom je kindjes dan niet? Gewoon kort en zonder zeep, niks lekkerders dan schoon hun bedje in. Denk dat ik dit al doe sinds ze 6 maanden zijn.
ik heb niet alles gelezen, maar ik merk uit berichten dat het heel erg verschilt...? In principe douchen de kinderen elke dag, ik doe dat s'ochtends. En als de oudste uit school vandaan erg vies of zweterig is, douche ik haar óók nog eens s'avonds.. ... zelf douchen?.. ja manlief en ik dan s ochtends (2 minuutjes) en s avonds (2 minuutjes) en tussendoor nog wudhu (ritueel wassen) voor gebed.. Wij houden wel van snel douchen, dus geen uren onder de douche staan ofzo.. erin stappen, nat worden, inzepen, afspoelen, klaar.. ik denk hooguit maar 2 minuten.. kinderen zijn ook zó gedaan.
Bijna 12 jarige, elke dag. Soms meerdere keren want hij kan ontzettend zweten. 9 jarige bijna elke dag. Soms een dagje niet, als hij in het zwembad heeft gezwommen.
Niet oordelend bedoeld, ik ben gewoon benieuwd. Kost dat douchen in de ochtend dan niet veel tijd met de kinderen? Ik doe het juist altijd in de avond omdat ze toch wel vies worden op school (zand, klei, zweet etc) en in de ochtend sta ik al half 7 op en dan red ik het altijd net. En ik denk dat ik mijn kinderen ook niet blij maak als ze net uit bed komen en moeten douchen. Ik zie nu ook dat je kinderen nog wat jonger zijn. Toen ging het hier ook altijd vlot, maar nu willen ze alles zelf doen en spelen