3x per week in bad. En tussendoor zonodig onder de douche In de zomer gaat ze dagelijks in bad of onder de douche.
Om de dag dus zo'n 3-4 keer per week. In de zomerperiode vaker omdat ze dan vaak vies zijn van het buitenspelen, zonnebrandcrème, zweet modder of het zwembadje. Dan gaan ze wel even onder de douche voor ze in bed gaan.
Hier gem 3 keer per week behalve als ze idd echt vies is door zonnebrand en zand etc. Meer is niet nodig voor onze zeker ook niet met die kwetsbare huidjes die ze nog hebben.
2x per week in bad (douche is echt drama). Indien nodig vaker (bij vies/zonnebrand/whatever). Maar in de zomer wordt vaak met de hele straat onder de tuinslang/sproeier gedoucht . andere dagen doen we even washandje eroverheen. Maar er zijn zelfs dagen dat hij zo in bed getild wordt en dan slaan we alles over (bv. als we weg zijn geweest en hij slaapt in de auto, ga ik hem echt echt niet wakker maken om te douchen, dan gaat ie zo zijn bedje in, dan gebruik ik voor we in de auto gaan een nat doekje voor de ergste viezigheid en bad komt dan een dag later wel).
2 à 3 keer per week ook ivm eczeem. Maar als ze echt vies zijn van zand en zonnebrandcrème dan even snel afspoelen.
Hij doucht 2 keer in de week uitgebreid. En tussendoor spoelt hij zich gewoon even snel af in de douche, zonder haren wassen, maar gewoon even met wat water. In de zomer moet hij van mij zich wel dagelijks afspoelen/wassen, omdat hij snel zweet op zijn hoofd. Een dag buiten spelen met warm weer is gegarandeerd een kind met een rood tomaten hoofd en natte haren alsof hij uren in de regen heeft gelopen.
Hier bij de jongste ook zo min mogelijk en niet te lang. De oudste heeft ook een gevoelige huid, maar sport bijna elke dag en doucht dus ook bijna elke dag. Met alle gevolgen van dien helaas. Dochter gaat om de dag ongeveer.
Met warm weer gaan ze elke dag onder de douche of in bad Jongste gaat om de dag savonds In bad De oudste 2 3xperweek onder de douche of bad
Twee keer per week in bad, en de rest douchen of wassen, hangt er helemaal van af of het nodig is (warmte, zonnebrandcrème,modder,poepluiers)
Als hij niet bijzonder vies wordt, twee of drie keer per week. Als het aan mijn man ligt, een keer per maand.
Ze MOETEN op zondag en woensdag. En MOGEN op de tussenliggende dagen. In de praktijk komt het gemiddeld genomen op 3-4x per week.
Jep. Mijn oudste "moet" wel vaker, omdat hij vaak sport, maar zijn huid ligt soms gewoon helemaal open. Krabt zich ook helemaal kapot.
Ik snap het wel dat je het doet, ik snap het alleen niet waar je de tijd vandaan haalt Ik ben al blij als wij ze 2x per week kunnen douchen Edit: omdat het soms toch wel nodig is (ondergepoepte baby of kind met zonnebrand) moet het onverhoopt toch wel eens vaker. Soms lukt dat, soms niet. Dan maar een washandje met veeeeel zeep
Nou met douchen ben ik net zo snel als dat ik ze was. Ik doe ze onder de douche, natmaken, wassen, afspoelen en klaar. Nu ze wat ouder zijn willen ze graag alles zelf doen dus dan zet ik ze eronder en laat ik ze hun gang gaan. Tussendoor geef ik dan instructies.
Ja dan kan dat, maar niet bij onze kinderen...... Vooral de oudste vind het echt een feest om te mogen spelen met water. En het is ook een jongetje dat houdt van dingen in een bepaalde volgorde. Dus als het douchen ineens superkort wordt en anders gaat dan anders, hebben we de poppen aan het dansen. Bovendien vind ik het ook gewoon een fijn moment om met de kinderen te kunnen douchen Jongste maakt het allemaal nog niet zo uit, die kunnen we idd. nog wat vlugger hup, onder de douche zetten.
Bij ons hetzelfde ongeveer. Ook voor onszelf. 2 keer per week douchen of bad met zeep, haren wassen en zo. En tussendoor (soms dagelijks) kort afspoelen. Wij proberen het ook vanuit "milieu-overwegingen" een beetje te beperken: minder water, minder zeep... Maar als we stinken mogen we ons wassen natuurlijk