Ik douche in de ochtend. Mocht ik na een werkdag nog uitgaan of naar theater o.i.d. Dan douche ik nog eens. En wanneer ik sport. Mijn zoontje van drie gaat om de dag. De andere dag was ik hem en 's ochtends was ik zijn gezicht, handen en van beneden.
Sowieso elke dag maar als het heel erg warm is, of ik heb intensief gezweet door schoonmaken van het huis of wat dan ook dan douche ik nog eens extra. Ik douche normaal voor ik ga slapen. Ik vind het heerlijk om schoon in mijn bed te liggen. Mijn haren was ik om 4 dagen. Ik heb snel vetten haar en als ik nog meer ga wassen wordt het alleen maar erger.
Ik douche elke dag in de avond. Ik was om de dag mijn haren, en als het heel heet geweest is dan douche ik 2x per dag. Mijn dochtertje gaat om de dag in bad of mee onder de douche. Als het heel heet is gaat ze elke dag, maar dan de ene dag inzepen, shampo enz, en de andere dag afspoelen.
1x per dag 's ochtends omdat ik me dan altijd een beetje plakkerig voel, net uit bed. Soms ook 's avonds om een hectische dag even van me af te spoelen.
2 à 3 keer per week. Was dan ineens mijn haar ook. Alleen als 't héél warm is (lees: 30 graden en meer), gebeurt het al es dat het een paar dagen elke dag is. Maar dan merk ik al snel aan mijn huid dat het eigenlijk too much is.
Elke dag 's avonds. De kinderen naar bed en ik lekker onder de douche. Heerlijk in mijn pyjama op de bank. Ik moet er persoonlijk niet aan denken vies mijn bed in te duiken.
Iedere dag! Lichaam en haren. Voorheen elke ochtend, maar merk nu dochter naar school gaat, dat het handiger is om het s'avonds te doen voor slapen gaan. Dan was ik grondig mijn lichaam. Shampoo..cremespoeling. de kids gaan ook elke avond. Heg grote voordeel van s'avonds mijn haren wassen is dat het de volgende lekker pluisloos is haha heerlijkkk.
2x per dag, smorgens, en savonds weer, niks is zo fris om n dag na werken je te douchen, doe trouwens geen zwaar lichamelijk werk, werk op n basis school..... Vr t zelfde2x per dag, kids meestal iedere dag, Slaan heel soms n dag over. 1x in de 3 dgn is Hier not done, ook al stink je niet vind Ik t toch niet schoon, zelfs in je slaap transpireer je dus douchen is toch lekker dan!
Om de dag douchen en de andere dagen met een washandje bij de wastafel. M'n huid ziet er nu een stuk beter uit. Er zijn natuurlijk wel uitzonderingen: als ik ongesteld ben douche ik bijvoorbeeld elke dag en soms 2x per dag, maar dan vooral de onderkant, whaha. Of als het erg warm weer is, o.i.d.
Sowieso elke ochtend en 3x in de week na t sporten 's avonds. Als het warm is of de kind me onder gesmeerd hebben of zo (hmmm lekker zandtaartjes!) ga ik een keer extra.
Om de dag ivm een erg droge huid en exzeem(?). Als ik ongesteld ben 2x op een dag vlug, zelfde met extreem warm weer als ik echt veel zweet. Als ik niet douche, was ik me wel 2x op een dag.
3-7 x in de week afhankelijk van de activiteit. Ik ga graag in bad. Ik zweet nauwelijks, heb geen intensief werk, draag elke dag schone kleding en was me elke dag. In bad gaan doen ik 's avonds en douchen meestal ook (gewoonte van vroegere jaren ivm natte lange haren) maar nu ik alle tijd van de wereld heb kan dat eigenlijk op bijna een willekeurig moment van de dag. Feit is trouwens dst elke dag douchen niet schoner is dan wanneer je dit minder doet. Elke dag schoon ondergoed is vele malen bepalender en alles is natuurlijk afhankelijk van lichaamsactiviteit, omstandigheden etc. Dagelijks douchen is een uitkomst van zorgvuldige marketing en luxe! Leuk eigenlijk toch?
Dat waag ik te betwijfelen want alleen al in je slaap verliest iedereen transpiratie vocht. En ik ruik echt wel wanneer iemand elke dag fris gedoucht en met schone kleren aan op kantoor verschijnt, of toch een beetje 'muffig' is, sorry. Maar goed, iedereen moet doen waar hij zich goed bij voelt.