Hoevaak douchen jullie?

Discussie in 'De lounge' gestart door ashleyp, 21 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Hoevaak douche je?

1. 2x per dag

2. 1 x per dag

3. om de dag

4. 2-3 x per week

5. 1x per week

6. Anders

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Mukkie11

Mukkie11 Fanatiek lid

13 dec 2009
    3.378
    2
    0
    Ik douche in de ochtend. Mocht ik na een werkdag nog uitgaan of naar theater o.i.d. Dan douche ik nog eens. En wanneer ik sport. Mijn zoontje van drie gaat om de dag. De andere dag was ik hem en 's ochtends was ik zijn gezicht, handen en van beneden.

2. Linda86

Linda86 VIP lid

1 keer per dag. Heel soms 2x, maar das alleen als het echt heel warm weer is.

3. Sugarblossom

Sugarblossom VIP lid

23 jul 2010
    5.439
    11
    38
    Vrouw
    Nederland
    1 keer per dag en heeeel soms 2 keer per dag maar dat ligt eraan.

4. Karagoz

Karagoz VIP lid

14 apr 2006
    7.984
    0
    36
    Moeder en verzorgende
    ergens in het land
    Sowieso elke dag maar als het heel erg warm is, of ik heb intensief gezweet door schoonmaken van het huis of wat dan ook dan douche ik nog eens extra. Ik douche normaal voor ik ga slapen. Ik vind het heerlijk om schoon in mijn bed te liggen.

Mijn haren was ik om 4 dagen. Ik heb snel vetten haar en als ik nog meer ga wassen wordt het alleen maar erger.

5. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Om de dag. Vies he? :D

6. DarkAngel25

DarkAngel25 VIP lid

6 jul 2011
    7.732
    1
    38
    Ik douche elke dag in de avond. Ik was om de dag mijn haren, en als het heel heet geweest is dan douche ik 2x per dag.

Mijn dochtertje gaat om de dag in bad of mee onder de douche. Als het heel heet is gaat ze elke dag, maar dan de ene dag inzepen, shampo enz, en de andere dag afspoelen.

7. Doortje25

Doortje25 Fanatiek lid

25 jul 2010
    4.056
    884
    113
    1x per dag 's ochtends omdat ik me dan altijd een beetje plakkerig voel, net uit bed. Soms ook 's avonds om een hectische dag even van me af te spoelen.

8. Kaboutermeis

Kaboutermeis Fanatiek lid

16 apr 2013
    4.184
    1
    0
    2 à 3 keer per week. Was dan ineens mijn haar ook.

Alleen als 't héél warm is (lees: 30 graden en meer), gebeurt het al es dat het een paar dagen elke dag is.
    Maar dan merk ik al snel aan mijn huid dat het eigenlijk too much is.

9. dds

dds Fanatiek lid

1 jan 2009
    3.936
    752
    113
    Leerkracht
    Drenthe
    Elke dag 's avonds. De kinderen naar bed en ik lekker onder de douche. Heerlijk in mijn pyjama op de bank. Ik moet er persoonlijk niet aan denken vies mijn bed in te duiken.

10. draak86

draak86 VIP lid

7 mrt 2008
    5.427
    0
    0
    Thuisblijf mama
    Noord-holland
    Daar heb je die viezerik weer :p

11. LiLaa

LiLaa VIP lid

9 feb 2011
    6.120
    0
    36
    Genieten van mijn mooie gezinnetje
    Op de roze wolk :-)
    Elke dag!
    Heerlijk:D

12. Assi

Assi Fanatiek lid

2 mrt 2008
    4.519
    46
    48
    Iedere dag! Lichaam en haren.

Voorheen elke ochtend, maar merk nu dochter naar school gaat, dat het handiger is om het s'avonds te doen voor slapen gaan. Dan was ik grondig mijn lichaam. Shampoo..cremespoeling. de kids gaan ook elke avond.

Heg grote voordeel van s'avonds mijn haren wassen is dat het de volgende lekker pluisloos is haha heerlijkkk.

13. ladys1987

ladys1987 Fanatiek lid

24 jan 2009
    1.522
    0
    0
    Flevoland
    Ehh 2 keer per dag! Dochter en man ook! Een keer in de 3 dagen snap ik echt niet!

14. elpira

elpira Lid

9 apr 2013
    30
    3
    8
    NULL
    NULL
    2x per dag, smorgens, en savonds weer, niks is zo fris om n dag na werken je te douchen, doe trouwens geen zwaar lichamelijk werk, werk op n basis school..... Vr t zelfde2x per dag, kids meestal iedere dag, Slaan heel soms n dag over.
    1x in de 3 dgn is Hier not done, ook al stink je niet vind Ik t toch niet schoon, zelfs in je slaap transpireer je dus douchen is toch lekker dan!

15. Sanny76

Sanny76 Fanatiek lid

4 feb 2010
    1.912
    0
    0
    Medewerker Educatie bij het Gemeentearchief in Den
    Leiden
    Om de dag douchen en de andere dagen met een washandje bij de wastafel. M'n huid ziet er nu een stuk beter uit.

Er zijn natuurlijk wel uitzonderingen: als ik ongesteld ben douche ik bijvoorbeeld elke dag en soms 2x per dag, maar dan vooral de onderkant, whaha. Of als het erg warm weer is, o.i.d.

16. Deliana

Deliana Niet meer actief

Sowieso elke ochtend en 3x in de week na t sporten 's avonds. Als het warm is of de kind me onder gesmeerd hebben of zo (hmmm lekker zandtaartjes!;)) ga ik een keer extra.

17. mamadk

mamadk Actief lid

29 jul 2012
    344
    0
    16
    NULL
    NULL
    Meestal 1x per dag maar soms vaker

18. LieseLeentje

LieseLeentje VIP lid

18 sep 2008
    5.406
    138
    63
    Vrouw
    Om de dag ivm een erg droge huid en exzeem(?). Als ik ongesteld ben 2x op een dag vlug, zelfde met extreem warm weer als ik echt veel zweet. Als ik niet douche, was ik me wel 2x op een dag.

19. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

3-7 x in de week afhankelijk van de activiteit. Ik ga graag in bad.

Ik zweet nauwelijks, heb geen intensief werk, draag elke dag schone kleding en was me elke dag.
    In bad gaan doen ik 's avonds en douchen meestal ook (gewoonte van vroegere jaren ivm natte lange haren) maar nu ik alle tijd van de wereld heb kan dat eigenlijk op bijna een willekeurig moment van de dag.

Feit is trouwens dst elke dag douchen niet schoner is dan wanneer je dit minder doet. Elke dag schoon ondergoed is vele malen bepalender en alles is natuurlijk afhankelijk van lichaamsactiviteit, omstandigheden etc. Dagelijks douchen is een uitkomst van zorgvuldige marketing en luxe! Leuk eigenlijk toch?

20. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Dat waag ik te betwijfelen want alleen al in je slaap verliest iedereen transpiratie vocht. En ik ruik echt wel wanneer iemand elke dag fris gedoucht en met schone kleren aan op kantoor verschijnt, of toch een beetje 'muffig' is, sorry. :) Maar goed, iedereen moet doen waar hij zich goed bij voelt. ;)

Deel Deze Pagina