dochter 4 mnd kluift op tepel.

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door shenoby, 15 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. shenoby

shenoby Niet meer actief

mijn dochtertje van 4maanden is op het moment er moeilijk aan het doen tijdens het voeden.
    ze kluift op mijn tepel laat los gaat lachen enz.
    dat kluiven doet echt enorm veel pijn.
    hoe kan ik dit oplossen?
    een fles wil ze echt niet.

we hebben geen spruw of e.d

2. Brace

Brace Lid

13 jan 2011
    42
    2
    0
    NULL
    NULL
    Dit is een aparte zeg...

Misschien een goeie om even bij de lactatie kundigen op dit forum te stellen?

Misschien heeft ze wel gewoon geen honger.

Succes,

Brace

3. shenoby

shenoby Niet meer actief

oh oke bedankt.
    ik dacht juist dat dit een vraag was die niet bij de lactatie kundige hoorde.
    ze geeft wel aan honger te hebben.
    veel zoeken enz. maar ga de vraag wel even bij de lk neerleggen

4. Brace

Brace Lid

13 jan 2011
    42
    2
    0
    NULL
    NULL
    Wel ontzettend leuk dat ze naar je lacht, maar als je tepel als het ware opgegeten word is het niet echt leuk lijkt me.

Misschien dat de LK het eerder heeft meegemaakt of gezien en je de juiste kant op kan sturen hiervoor een oplossing te vinden. Zij komen namelijk met veel meer borstvoedende moeders in aanraking. En uiteindelijk gaat het om borstvoeding die niet gaat zoals het hoort toch?

Succes in elk geval en dat het maar snel voor je opgelost mag worden. En hopelijk meld zich nog iemand hier die dit ook heeft meegemaakt.

Groetjes,
    Brace

5. makey

makey Fanatiek lid

16 feb 2006
    1.999
    0
    0
    mijn kliene meid heeft ook dezelfde grappen ze drinkt alleen heel goed zonder grollen als ze er 4uur tussenlaat en dus goed honger heeft anders gaat ze al snel klieren trekken aan mn tepel ,hoofd naar achter (auwwwwww) en lachen,
    echt heel irritant!!

6. Chrisie

Chrisie Fanatiek lid

16 mrt 2010
    1.010
    0
    0
    utrecht
    heb ik hier ook en tijdje gehad. Steeds maar los vast los vast en lachen tussen door. Aandacht vragen tijdens drinken. Ik probeerde op zo'n moment niet te reageren maar soms lach ik zelf helemaal dubbel. Het is nu weer over, hij heeft nu weer iets anders en dat is heel hard op en neer gaan ziet er echt niet uit.
    Ons jochie is altijd al een hele onrustiger drinken geweest, heel bewegelijk.

7. shenoby

shenoby Niet meer actief

kirsten is juist een hele rustige drinker.
    en ben het ook helemaal niet van haar gewend.
    en toen ik het berichtje voor de lactatie kundige typte werd ik mij ineens bewust dat ze het alleen aan de rechterborst doet

8. jojogirl88

jojogirl88 Fanatiek lid

6 sep 2009
    2.001
    0
    0
    begeleidster
    België)
    Dit doet mijn zoontje ook!
    Echt heel vervelend en vooral heel pijnlijk!
    Hij klemt echt mijn tepel tussen zijn tandvlees en trekt hier dan heel hard aan:$
    Zelf dacht ik dat dit wel eens met doorkomende tandjes zou kunnen te maken hebben al zie ik niet direct iets in zijn mondje, hij stopt wel alles in de mond, kwijlt verschrikkelijk, ...

Mijn zoontje is ook een heel onrustige drinker, laat vaak los en maakt zich best snel kwaad wanneer de toeschietreflex niet snel genoeg (naar zijn mening) komt;)

@Chrisie: Net hetzelfde hier, probeer hem geen aandacht te geven wanneer hij drinkt want dan ligt hij alleen nog maar harder naar me te lachen:p Vaak lig ik ook dubbel van het lachen dat gekke koppie er dan bij:p

9. jojogirl88

jojogirl88 Fanatiek lid

6 sep 2009
    2.001
    0
    0
    begeleidster
    België)
    Ohja mijn zoontje heeft trouwens ook een voorkeursborst, drinkt echt schitterend uit de linkerborst en bij de rechterborst moet ik hem vaak "verplichten" om deze mooi leeg te drinken, bij het kolven merk ik ook wel dat uit de rechterborst de melk minder snel stroomt dan uit de linker dus mischien is dit de reden...

10. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Vervelend zeg!

Mijn zoontje deed weleens vervelend toen hij tanden kreeg, dat was rond 8 maanden. Tanden bij 4 maanden is vroeg hoor!

Voed je op haar verzoek of geef je haar de borst op gezette tijden? Het kan zijn dat ze dan geen zin heeft?

En hoe is je tsr? Voel je die meteen?
    Als die even op zich laat wachten, kunnen kindjes ook gaan klieren.
    Daar is een handig hulpmiddeltje voor: oxytocine neusspray.

Maar ik zou wel even uitzoeken waardoor het precies komt.

Succes!

11. shenoby

shenoby Niet meer actief

@ zogelukkig,
    de tsr komt vrijwel direct op gang.
    ze geeft ook echt aan honger te hebben.
    zoeken,op mijn kin sabbelen als ze in de buurt komt enz.

ik voed op verzoek en wil dit eigenlijk ook graag blijven doen.
    ze groeit zo geweldig.
    (geboorte gewicht 2570 gr vs 8146 gram met 4 maanden)

het zouden toch wel tanden kunnen zijn,
    mijn oudste had op de dag dat ze 5 maanden werd de eerste tand door. (niet alleen een puntje)
    als de tand door is zou ze er dan mee op houden?
    want anders hou ik geen tepel meer over ben ik bang :D

ik doe aan blokvoeden omdat ik een enorme productie heb. en op deze manier gaat het goed. en krijgt ze ook de achtermelk binnen.
    ze doet het ook niet elke voeding, maar zeker 1x per dag.
    miert de hele tijd aan mijn borst wil ik stoppen met voeden dan huilt ze weer om dat ze honger heeft.

ik heb in ieder geval mijn vraag neer gelegd bij de lactatie kundige hier op het forum.
    en anders maak een afspraak met 1.

ik wil sowieso proberen te voeden tot een half jaar.

bij mijn eerste wilde de bv niet goed lukken dus het eerste doel was 6 weken, toen 3 maanden en nu een half jaar.
    en zo stel ik mezelf elke keer een nieuw doel.
    klinkt stom misschien.... maar zo krijg ik niet zo gauw het gevoel van falen wat ik bij mijn oudste heel erg heb gehad.
    en heel veel tranen om heb vergoten

Deel Deze Pagina