Hoevaak echo?

Discussion in 'Onderzoeken en echo's' started by -, Jul 18, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Niet meer actief

Hey,

Ik heb met 8 en 12 weken een echo gehad. De verloskundige heeft dit volgens mij gedaan om vast te stellen hoe ver ben ik.

Ik ben vergeten te vragen of ik ieder bezoek een echo krijg. Kunnen jullie mij helpen? Hoe vaak krijg je een echo en hoe vaak hebben jullie ene pretecho gedaan. Zo ja in welke week. Wij willen graag weten wat het gaat worden. Wanneer kan dat het beste?

Hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Mariska

2. sweetangel100

sweetangel100 Niet meer actief

Normaal krijg je alleen de termijnecho en dan de uitgebreide echo met 20 weken!
    Het geslacht kun je zien met de 20 weken echo.

3. lildushi2000

Feb 21, 2006
    90
    0
    0
    Hoi Mariska,

Meestal worden er twee echo's gemaakt. De termijnecho met 12 weken en de screeningsecho met 20 weken. Dus niet met elk bezoek aan de verloskundige krijg je een echo. Ik weet niet of jou verzekering de screeningsecho vergoed maar die zou je dan nog krijgen en daarmee kunnen ze checken wat het word.

Zelf laat ik met 28 weken nog een pretecho maken. Ik heb gehoord dat je dan de mooiste foto's krijgt voor 3d en 4d. Dus dat is altijd leuk om ook nog te laten doen.

Groetjes Denise

4. pluk

pluk VIP lid

Dec 13, 2005
    16,246
    4,479
    113
    Ik heb de volgende echo's gehad.

8 weken ivm eerdere miskraam
    12 weken termijn echo
    20 weken medische echo
    25 weken doorgestuurd naar gyn ivm. lage bloeddruk
    29 weken weer doorgestuurd naar gyn ivm groei van de kleine (groot)
    30 weken vk kon het niet goed voelen wilde zeker weten dat het koppie naar beneden lag.
    36 weken weer naar de gyn voor een groei echo, deze was niet goed uitgevoerd dus
    37 weken weer naar de gyn voor een groei echo, deze keer wel goed uitgevoerd kind geschat op ruim 8 pond maar kon net zo goed 9 pond worden als ik de 40 weken zou halen.

Op zich krijg je 2 echo's 1 met ongeveer 12 weken en 1 met ongeveer 20 weken.

Groetjes

5. niek

niek Fanatiek lid

Aug 31, 2005
    2,611
    0
    0
    zaanstad
    ik heb over twee weken mijn 37 weken echo voor de ligging, maar dat wilde ik zelf. Het wordt dan mijn vierde. Achteraf is het niet nodig want mijn kindje is al behoorlijk ingedaald, maar vind het leuk om nog even te kijken als ik het haal natuurlijk ;) 2 echo's is volgens mij gebruikelijk, tenzij je moeilijk zwanger kon worden of een miskraam heb gehad.

6. Silly

Silly Fanatiek lid

Oct 24, 2005
    1,537
    0
    0
    Sluit me aan.
    Normaal twee echo's, meestal rond de 12 en 20 weken.
    Heb er zelf ook pas nog 1 gehad (28 weken) maar dat had een medische oorzaak.
    Wel leuk om toch weer eventjes je kleintje te zien.

Silly

Share This Page