hallo dames even een vraagje hoevaak hebben jullie wondertjes een poepbroek ..ciaràn gaat meestal 1x per 3 dagen dit is wel met nutrilon voeding ik weet dat voor borstvoeding wat anders geldt.. maar is dit eigenlijk normaal??? deze week heeft het wel 4 dagen geduurd hij werd er onrustig van en wilde minder drinken.. hij heeft wel druppeltijd gehad tegen de krampjes maar die helpen wel dat hij niet zoveel windjes meer heeft. wat kan ik gebruiken om het wat vaker te laten komen? tis overgens wel gewoon breiig (lekker onderwerp he).. thanks
Quinten heeft eigenlijk iedere nacht wel een poepbroek soms ook 2, Maandag had hij dus niet en toen was hij ook meer huilerig als anders. Wat wij nu doen (op advies van cb) is met het klaar maken van de voeding net iets meer water erin, dan gaat de ontlasting iets makkelijker. En met iets bedoel ik ook echt iets, normaal 120 water en 4 scheppen we doen nu 123 water ongeveer en 4 scheppen en nu gaat het net iets soepeler, misschien is dit voor jullie ook een optie?
Hoi, keano heeft rond de 4 a 5 poepluiers per dag!!!Heeft hij altijd al gehad...Soms zijn het er ook wel 2, maar dan haalt hij de schade de volgende dag wel weer in
Onze jongens hadden bijna altijd bij het verschonen een poepluier. 1 van mijn jongens had in het ziekenhuis ook moeite met poepen en kreeg daar toen iets voor. Maar sinds ze thuis zijn hadden ze erg vaak poepluiers. Ze hebben eerst borstvoeding gehad en daarna flesvoeding
mijn dochter heeft ook niet zo vaak een poepbroek hoor! eerst duurde het ook steeds heel lang, echt wel dagen niet. ik ben ook naar de dokter enzo geweest. die zei kinderen die flesvoeding krijgen moeten eigenlijk elke dag wel een x een poepbroek krijgen. wij zijn op dn duur overgestapt ( op aanraden van cb en arts) op nutrilon omneo, die is tegen krampjes en voor moeilijke ontlasting. omdat mn dochtertje ook steeds minder wou drinken, en dat kwam volges mij ook gewoon omdat ze vol zat zegmaar, doordat ze niet poepte bij haar was het trouwens ook niet hard ofso, gewoon breiig wat jij ook zei nu ze aan deze voeding zit, gaat het al stukken beter, nog niet elke dag mar wel om de dag ongeveer dus ze heeft er echt minder last van wie weet een idee? groetjes!
hier kon ons mannetje ook niet goed poepen en we hadden van alles geprobeerd: - extra water per fles (zo'n 10 cc extra) - medicatie - buikje masseren (wat hij al totaal niet fijn vond) we moesten hem zelfs op een gegeven moment klysmaatjes geven, omdat hij helemaal niet meer kon poepen... maar het enige wat hielp was (op advies van de kinderarts) in elke fles 3 ml olijfolie doen. Hij woog toen een kilootje of 5.
Hier heeft Kenji ook een tijdje gehad dat ie niet goed kon poepen, idd 1 keer in de 3 á 4 dagen ongeveer. Wij hebben toen op aanraden van het CB, 10 cc extra water aan de fles toegevoegd. Maar dat hielp ook niet echt, net als olijfolie niet hielp. Maar hier is het vanzelf goedgekomen eigenlijk. Ik hoop dat dat bij jullie ook zo is!
onze dochter poept ook niet zo heel veel in het begin zelf 1 keer in de week toen had ze ook heel erg last van krampjes nu om de 3 a 4 dagen. nu beginnen haar tandjes door te komen als ze daar last van heeft poept ze iets vaker.
dank je wel ik denk dat ik ga beginnen met de 10ml water en als dit niet helpt en zijn pot is leeg ga ik ook wel voor die andere nutrilon voeding.. zal het wel even melden bij het cb gelukkig heeft ie nu om de 2dagen een poepbroek gehad..
Wat zeker en acuut helpt is een beetje baby-zeep op het puntje van de thermometer doen en deze in het poepgaatje steken. Daar even houden en dan komt meestal in 1x de hele lading eruit. Dit is geen structurele oplossing, maar werkt altijd en is heel fijn als je merkt dat je kindje last krijgt van zijn darmpjes of minder wil drinken. - daarnaast een half theelepetje aan de fles toevoegen; - 10cc extra water aan de fles of tussendoor wat gekookte water aanbieden; - darmpjes laten werken, buikje masseren, met de beetjes 'fietsen' enz Als je kindje langer dan 3 dagen geen ontlasting heeft zou ik even met de HA bellen, ze kunnen je iets geven. Van het CB zul je alleen de bovenstaande tips krijgen, meer kunnen zij niet doen. Succes!!
Amy heeft een veel moeite gehad met ontlasting en nu gebruik ik in overleg met de kinderarts een klein beetje roosvicee laxo door haar drinken 1 á 2 keer per dag en nu heeft ze in ieder geval dagelijks een poepluier.
nou ik kan melden dat meneer nu zeker om de dag een poepluier heeft toch dankzij de 10ml extra water.. we gaan zelfs zijn voeding ophogen want hij drinkt bijna elke 180ml fles leeg..
Lois heeft maanden niet zelf gepoept. Dan kreeg ze schoorsteentje of een klysma. Nu ze vast voedsel krijgt poept ze meteen super goed. Elke ochtend en avond een flinke luier.