Wat grote broer laten trakteren na geboorte baby?

Discussion in 'Peuter en kleuter' started by Hopsatee, Apr 24, 2017.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Hopsatee

Hopsatee Niet meer actief

Wat hebben jullie je peuter op de opvang na de geboorte laten trakteren? Ik wil iets wat ik of daarvoor al kan fiksen of wat niet urenlang de tijd kost na de bevalling. De bekende Nijntjes met muisjes zijn leuk hoor maar die neemt iedereen hier mee en de negerzoen met muisjes is eigenlijk net een te "ongezond" alternatief voor dit kdv. (Koekjes etc is verder prima hoor het hoeft ook weer geen banaan met muisjes te zijn haha)

Iemand inspiratie?

2. sabagirl

sabagirl Fanatiek lid

Oct 15, 2015
    3,446
    1,129
    113
    Soepstengel met muisjes?

3. Sascha87

Sascha87 Actief lid

Dec 3, 2014
    419
    114
    43
    Mijn zoon heeft destijds bellenblaas getrakteerd.

Ik had op A4 stickervellen roze muisjes geprint, en die als etiket op de bellenblaas geplakt.

Bellenblaas in een transparant folietje, strikje erom met een klein kaartje eraan: hoera ... is grote broer! .... is geboren!

In mijn verlof gemaakt en lag dus klaar voordat ik ging bevallen!

4. owly

owly VIP lid

Aug 19, 2013
    22,308
    10,276
    113
    Afhankelijk of je het klaar wil hebbben voor de geboorte.
    De bellenblaas is een goed idee. Soepstengel dopen in chocolade en vervolgens door de muisjes is eenvoudig. Je zou een cirkel kunnen knippen of op internet saat een leuke muis en 2 keer een snede maken waar je de soepstengel door kan halen met de tekst ....is grote broer. Makkelijk te maken van karton/papier en goed voor te bereiden.

Heb hem gevonden
    http://www.marthastewart.com/273608/candy-cane-mice

5. MamaLe

MamaLe Fanatiek lid

Mar 28, 2015
    1,998
    221
    63
    Ik heb een etiket voor bellenblaas gemaakt (roze met nijntje erop en in de ballon die nijntje vast houd de naam van zusje) en daaronder de tekst; hoera mijn zusje is geboren! Daaraan had ik een zakje met een nijntje koekje met muisjes. Kinderen vonden het super leuk!

6. Hopsatee

Ohh leuke ideeen!! Thanks!

7. Averlhach

Averlhach VIP lid

Mar 26, 2011
    8,809
    1,014
    113
    Female
    Drenthe
    Ik had mini cupcakjes gebakken en met glazuur en muisjes erop.

Dit kan je in zijn geheel voor de bevalling maken, mits je het geslacht al weet ;), en de ochtend van trakteren uit de vriezer halen.

8. riean

riean VIP lid

Apr 21, 2014
    5,779
    7,367
    113
    Bij mij trakteerden ze zakjes van tule (grote lap tule gekocht, bij de tweede roze, bij de derde lichtblauw, daar vierkantjes van knippen), een stuk of 10 van die geboortehartjes er in (pepermuntjes in roze/wit of blauw/wit), roze of blauw lintje eraan om het dicht te knopen, kaartje eraan met 'Hoera, ....'s broertje/zusje (naam) is geboren'
    Het was niet echt speciaal voor de kinderen zelf om te eten, maar wel om de ouders te informeren dat het zusje/broertje geboren was. Ze kregen de traktatie altijd mee naar huis op ons kdv en psz.

9. Koekie1

Koekie1 VIP lid

Jul 31, 2013
    5,678
    2,001
    113
    Female
    Hier een doosje rozijnen met een ooievaarskop erop geplakt. Aan de snavel een touwtje met een briefje met de naam van dochter. Heb ze nu allemaal klaar en liggen te wachten tot dochter geboren word :)

10. Tannie

Tannie Bekend lid

Nov 16, 2011
    552
    60
    28
    Female
    NULL
    NULL
    Mijn dochter heeft toen haar broertje geboren werd (ze zat toen wel al op de kleuterschool), kleine badeendjes, met een blauwe strik om hun nek, getrakteerd.

11. nijn37

nijn37 Fanatiek lid

Aug 13, 2006
    2,703
    2,382
    113
    Het is niet heel anders dan nijntje koekjes, maar ik had gewone koekjes met een laagje chocolade even in de oven gedaan (op niet te hoge temperatuur) zodat de chocolade een klein beetje begint te smelten. Dan in de muisjes dopen en weer laten uitharden. In een goed afsluitbarekoektrommel doen en zo kun je het wel even bewaren.

12. Hopsatee

Mag ik wat vragen Sacha? Heb je dan A4 stickervellen gebruikt en zelf op maat gesneden of had je kleine etiketten en zo ja welke maat past dan precies?

13. Suuzan

Suuzan Fanatiek lid

Dec 21, 2013
    1,805
    655
    113
    Ik ga waarschijnlijk weer Geboortekoekjes (bij geboortekoekjes .nl) bestellen net als bij m'n dochtertje. Dan ben je in 1 x klaar ook voor kraambezoek. Ik vond ze lekker.

14. Sascha87

Sascha87 Actief lid

Dec 3, 2014
    419
    114
    43
    Ja, ik had gewoon witte a4 stickervellen bij bruna gekocht volgens mij.

Op internet even een plaatje opgezocht van (in ons geval) roze muisjes. Geprint op het A4 papier. (Tip: eerst even op een gewoon a4tje proberen hoe het eruit komt, anders is het zonde van je stickervel!)

Volgens mij paste er 3 of 4 etiketten op 1 A4.

Daarna zelf berekend hoe breed het etiket moest zijn en met een snijmachine op maat gesneden.

15. jaatje

jaatje Actief lid

Jun 11, 2014
    347
    6
    18
    Misschien ligt het aan mij, maar wat is er mis met een ouderwets beschuit met muisjes? Of denk ik nu te makkelijk? Hoop het niet, want dan moet ik zelf nu ook nog iets creatiefs verzinnen, haha!

16. owly

owly VIP lid

Aug 19, 2013
    22,308
    10,276
    113
    Niks mis met beschuitje maar dan moet je het aan de juf overlaten waar ze niet altijd de tijd voor hebben en het knoeit zo. Of je moet het zelf kort vantevoren doen anders worden ze zacht.

Als je wat anders kiest kun je dit klaar maken voor je kleine er is en heb je meer rust.

Share This Page