Hoevaak en hoe lang doe jij het huishouden?

Discussie in 'De lounge' gestart door Lindy92, 17 feb 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Neilia

Neilia Niet meer actief

Elke dag een uurtje zodra de kinderen op bed liggen.
    Dit houd in schoonmaken, was opvouwen e.d
    Elke dag een andere ruimte.
    En Max een uur. Daarna gun ik mezelf rust.

alleen de kamers van de kinderen doe ik overdag, maar daar ben ik geen uur mee bezig.

2. Theezeefje

Theezeefje Fanatiek lid

13 okt 2014
    3.711
    4.030
    113
    Overijssel
    Ja hoor, ik heb precies hetzelfde. Ik heb wel een strijkmatje en strijkijzer voor mijn werkblousen maar nu het zo koud is draag ik daarover een bodywarmer dus strijk ik ze niet,probeer ze ook zo kreukvrij mogelijk uit de droger te krijgen;)
    Heb ook mandjes en gooi daar ondergoed,sokken enz.. ook gewoon los in.
    En bovenkleding allemaal op hangers zodat ik niet teveel hoef te vouwen.

MinnieMouse94 vindt dit leuk.
  3. Casara

Casara Fanatiek lid

20 aug 2014
    2.263
    416
    83
    Ik ben net zo.
    Ik heb echt een schurfthekel aan poetsen en opruimen. Ik ga liever werken en stel graag andere prioriteiten. Het is wel schoon, maar wel met de Franse slag .

4. Mamavanvier95

Mamavanvier95 Fanatiek lid

12 okt 2014
    3.486
    2.600
    113
    Vrouw
    Friesland
    Ik denk dat ik dagelijks ongeveer 2-2,5 uur per dag bezig ben, inclusief was opvouwen.

Langer als er een grotere klus bij komt kijken, zoals badkamer, koelkast, vriezer etcetera.

5. Luna86

Luna86 VIP lid

11 jan 2009
    14.810
    9.317
    113
    Gelderland
    Dagelijks en dan verdeel ik het over de hele dag en ook maar net hoe het uit komt.

Wij hebben best een groot huis en dat we nog half in verbouwing zitten helpt niet echt mee. Daardoor merk ik echt dat er met stof dwarrelt en het blijft niet echt opgeruimd.
    Er is in ieder geval altijd wel iets schoon te maken of iets te doen in en om huis.

tegenwoordig hou ik grote klussen in mijn agenda bij. Zo heb ik overzicht wanneer ik bijv voor het laatst de ramen heb gewassen of de vriezer heb ontdooid. Dan weet ik wanneer bepaalde dingen echt gedaan moet worden of wat ik nog even over kan slaan ;)

6. Cindy1977

Cindy1977 VIP lid

12 mei 2017
    7.933
    12.187
    113
    Ik kan niet stoppen met poetsen, ik lijk op @GossipGirlxoxo :|:roflmao:

Ik heb een serieus goede werkster nu, die doet echt zo goed werk, dat ik amper wat hoef te poetsen. Ik poets wel iedere dag de toiletten en keuken...en was mezelf een bult, maar voor de rest is het onder controle.

Ik voel mezelf zo’n stuk beter sinds ik haar heb! :oops: Ik prul er op los met E, lekker boodschapjes doen en wandelen. Rijk mens ben ik :D

Marsepein en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  7. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Elke dag max een uur

8. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    19.839
    18.590
    113
    Vrouw
    Nu in m'n verlof doe ik dagelijks wel wat. Stofzuigen sowieso iedere dag en ook bijna iedere dag een was.
    Straks als ik weer ga werken zal het wat meer in het weekend moeten en op de 2 dagen dat ik thuis ben..... dan moet ik wel een soort van schema aan gaan houden Blegh. Nu als ik er geen zin in heb, stel ik het uit tot morgen:roflmao:
    Ik hou van een schoon en opgeruimd huis, maar ik heb echt een hekel aan het huishouden want het houdt nooit op !:$:$:roflmao:

Mapje vindt dit leuk.
  9. Novi

Novi Niet meer actief

2 dagen per week 2 uur en de andere dagen een uur ofzo? Ik vind het huishouden niet zoveel voorstellen eigenlijk.

10. Whysteria

Whysteria Niet meer actief

Twee keer per jaar een half uurtje.

11. MinnieMouse94

MinnieMouse94 Niet meer actief

Vrouw naar m'n hart :roflmao:

Whysteria vindt dit leuk.
  12. Jessi79

Jessi79 Fanatiek lid

4 jan 2012
    4.815
    2.674
    113
    Heel herkenbaar. Ik doe echt heel weinig in huis en stoor me gelukkig ook niet snel aan stof, of broodkruimels onder de eettafel. Die liggen er rustig drie dagen :D.

Ik lees hier vaak over 'elke dag even snel stofzuigen'. Maar met de benedenverdieping ben ik al ruim een half uur bezig, en dan reken ik de bank zuigen en onder de kasten nog niet eens mee. Nadeel van een groot huis hebben...

13. MinnieMouse94

MinnieMouse94 Niet meer actief

Ja precies. Ik kan gerust wel 10 x hetzelfde zien wat gepoetst/opgeruimd oid moet worden zonder het te doen of me eraan te storen. :|

Mapje en Jessi79 vinden dit leuk.
  14. Waxinelichtjes

Waxinelichtjes Fanatiek lid

22 jun 2018
    3.695
    4.231
    113
    Vrouw
    #34 Waxinelichtjes, 17 feb 2021
    Laatst bewerkt: 17 feb 2021
    Ik heb wel een schema. Eerst deed ik fly lady, maar dit werd mij teveel. En ook vooral dat 'moeten'. Al was het maar 15 min per dag, op een gegeven moment kon ik het niet meer opbrengen.

Wassen doe ik elke dag
    Stofzuigen op woensdag, vrijdag en weekend
    Dweilen woensdag en zondag
    Wc op dinsdag en zondag
    Bovenverdieping op zondag
    Bedden elke week

En op vrijdag 1x in 14 dgn plan ik een schoonmaakochtend. Dan doe ik de uitgebreide klussen.

Mijn moeder komt eens in de 14 dgn bij mij werken. Zij doet dan grotere klussen, nooit de algemene dingen.

Waar ik gewoon niet goed van word, is de rompslomp eromheen.
    Het is niet alleen maar stofzuigen en wc. Mijn lijstje lijkt zo karig, maar.......
    Het is ook was eraf halen en vouwen, vaatwasser in en uitruimen, speelgoed en andere rotzooi opruimen, modderpoten van de katten wegdweilen, tafels vegen, omgegooide bekers opdweilen, spelen voor chef-kok en serveerster, schoenen onder de stront schoonpoetsen, ijsvlekken deppen, geplette bananen in tassen eruit vissen en schoonmaken.....
    Dat is gewoon vermoeiend.

Aapje16 en Mapje vinden dit leuk.
  15. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Ik heb gewoon de vaste dingen op vaste dagen. Doe elke dag dus wat maar ervaar het daardoor niet als belastend.

Elke dag met een plumeau door het huis, toiletten met vochtig doekje, aanrecht en micro af/uitnemen en stofzuiger beneden. Kindjes thuis = ook beneden loopje dweilen als ze op bed liggen.

2x per week toiletten grote beurt en 1x per week boven dweilen. We lopen nooit met schoenen binnen en boven zijn we bijna nooit dus wordt absoluut niet vies.

we hebben de regel dat zodra de vaatwasser of wasmand vol zit, deze direct aangaat. Apparaat klaar? Dan wordt ie gelijk uitgeruimd of opgevouwen. Wie van ons dat doet maakt niet uit, maar daardoor hebben we nooit overbodige rommel.

vergeet ik iets? Koelkast van binnen doen we ongeveer om de maand, diepvries minder vaak. Ramen laten we doen en doe ik boven van binnen zelf zodra de glazenwasser is geweest. Verder haal ik regelmatig thuis een sopje over de oppervlakken. Het houtwerk boven plan ik geregeld in.
    Keukenkastjes van buiten pak ik altijd mee wanneer ik een sopje maak, evenals de deuren beneden. Maar kozijnen enzo pak ik natuurlijk mee als de glazenwasser komt.
    Keukenkastjes van binnen doen we 2x per jaar. Onze kastjes staan niet vol en door ze 2x per jaar volledig leeg te halen en schoon te maken, blijven ze ook schoon. Het lijkt weinig maar ze zijn echt nooit vies.

Wat vergeet ik?
    We hebben geen tegels in badkamer en keuken dus dat scheelt. De douche zelf doen we gewoon wanneer nodig. Die sprayen we dan in en maken m schoon. Wasbakken behandel ik regelmatig met anti kalk spul voor natuursteen. doordat ik alles op de automatische piloot samen met man bijhoud, ervaar ik dit niet als zwaar. Maar ja, soms zie ik ook nog van die rot klusjes. Zoals stof op de plinten :|

16. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Ik doe elke dag wel wat in het huishouden, denk dat ik zo een uur tot 1,5 uur per dag aan het huishouden besteed.
    Ik werk met een vast schema, dit vind ik zelf het fijnste werken en zorgt ervoor dat alles goed bijgehouden word.

Ik had 2x in de week huishoudelijke hulp maar ben nu weer op zoek naar een nieuw iemand. Dan zou het minder zijn.

17. Theezeefje

Theezeefje Fanatiek lid

13 okt 2014
    3.711
    4.030
    113
    Overijssel
    Of gewoon de hele week een spinnenweb zien met een dode spin erin en elke x denken: O,ja! En dan verdwijnt hij van mijn radar...:p

chrystel73, MinnieMouse94 en Jessi79 vinden dit leuk.
  18. LMSB

LMSB Fanatiek lid

24 feb 2017
    3.994
    3.321
    113
    Nou eigenlijk te weinig. :o: Ik heb er zo'n schurfthekel aan. Ik doe wel elke dag een was hoor, afwas, vegen, ergens een doekje overheen halen, wc etc. etc. Maar echt, alleen wat nodig is. :roflmao: Zo geen zin in. Heb wel betere dingen te doen. :p En pffffff die badkamer en keuken... Oh man, ik kan dat prrrrrima een paar dagen uitstellen dat ik dan echt denk: Ja, nu moet het echt. :(

19. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.093
    12.061
    113
    Wat een verademing, ik lees hier altijd alleen verhalen van fanatieke poetsers. Super knap als je die discipline hebt, maar ik ben blij als de kinderen er sochtends weer fris en fruitig uit zien, schone kleren aan hebben en we voldoende brood op voorraad hebben!:roflmao:
    Nee hoor, zo erg is het niet en ik word heus blij van een schoon, opgeruimd huis, maar ik vind het ook prima om s avonds op de bank te kijken naar mijn huishouden en wat ik op dat moment ook had kunnen doen.

20. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.493
    13.953
    113
    Vrouw
    Afgelopen weekend heb ik werkelijk niets aan het huishouden gedaan, ik vond schaatsen belangrijker en leuker. Daarnaast stoor ik mij niet zo snel aan een paar kruimels.
    Maandag moest ik echt wassen omdat de kinderen anders hun ondergoed binnenstebuiten zouden moeten gaan dragen. :roflmao:
    Gisteren ook maar even snel de rest van het huis aangepakt. Ik heb besloten dat ik voor moederdag een robotstofzuiger vraag.
    Aankomend weekend wordt het mooi weer, dus dan moet ik ook weer wijn drinken in het zonnetje. Eigenlijk is mijn probleem dat er heel veel dingen zijn die ik belangrijker (en leuker) vind dan het huishouden. Mijn man weigert een hulp in de huishouding, omdat ik anders helemaal nooit meer iets in huis doe (zijn woorden).:|:roflmao:

Deel Deze Pagina