Hoevaak en hoe lang doe jij het huishouden?

Discussie in 'De lounge' gestart door Lindy92, 17 feb 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MinnieMouse94

MinnieMouse94 Niet meer actief

Toilet of toiletruimte?
    De pot idd met toiletreiniger, verder alles van de toiletpot, bril en doortrekding dus de hele toilet afnemen met een doekje. Alle knopjes en deurklinken. Dweilen. En dan soms in een goede bui de tegels van de muur.

2. Cindy1977

Cindy1977 VIP lid

12 mei 2017
    7.933
    12.187
    113
    :roflmao::roflmao::roflmao:

Champetter vindt dit leuk.
  3. Luna86

Luna86 VIP lid

11 jan 2009
    14.810
    9.317
    113
    Gelderland
    Meestal doe ik scheut wceend in de pot en poets met de borstel. Dan neem ik met een wegwerp doekje de bril en rand af.
    Bij een grote beurt spuit ik alles, dus ook de tegels en gehele pot in met allesreiniger en neem het vervolgens af met een natte doek.

De Wc-bril boven kan eraf gehaald worden en stop ik altijd in de vaatwasser (whahhaha grapje mensen!)
    Doordat deze eraf kan spoel ik hem nog wel eens na in bad. Voelt toch net even extra schoon.

wafelijzer, nicole18 en Cindy1977 vinden dit leuk.
  4. Dreamer29

Dreamer29 Fanatiek lid

25 feb 2015
    2.612
    996
    113
    dit wel zo’n beetje! We hebben beide een hekel aan schoonmaken, dus daar besteden we niet te veel tijd aan. 1 x in de week wel alles stofzuigen en badkamer + wc, maar verder maken we de boel zelden schoon. Eens in de zoveel tijd eens een doekje door de vensterbanken of keuken. En ramen 1 x per jaar ofzo.
    Was houd ik wel bij, en bedden gaan ook wekelijks.

MinnieMouse94 vindt dit leuk.
  5. TotalBella

TotalBella Niet meer actief

Ik herken dit wel heel erg hoor. Sokken gaan in waszakjes (voor ieder een eigen zakje) zodat ik nooit meer sokken bij elkaar hoef te zoeken. De was is het enige wat echt goed bijgehouden wordt, oh er gaat uiteraard elke dag een doekje over de wc’s, wastafel en ook het aanrecht en de tafels worden elke dag gedaan, het is hier dus niet smerig, maar ook niet steriel. Ik werk absoluut niet met een schema, en ben ontzettend blij met m’n robot stofzuiger die elke dag aan gaat.
    Ik denk bij veel dingen: morgen ligt t er ook nog, of juist weer, vind het huishouden soms echt vechten tegen de bierkaai en zonde van m’n tijd.

MinnieMouse94 vindt dit leuk.
  6. Mythique

Mythique Fanatiek lid

3 apr 2015
    4.778
    3.907
    113
    Ik vind ramen zemen zó doelloos. Schoonmaken ivm hygiëne (keuken beste voorbeeld wat mij betreft) begrijp ik best maar vingers op een ruit, interesseert me echt geen reet. Zonde van mn tijd om die dingen schoon te maken en zie er echt het nut niet van in!

Anouk2005, flowertje36, Kes en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  7. TotalBella

TotalBella Niet meer actief

Ja of buiten doen en dan gaat t de dag erna regenen en hard waaien. Doeii schone ramen.

Spectre en Mythique vinden dit leuk.
  8. Mythique

Mythique Fanatiek lid

3 apr 2015
    4.778
    3.907
    113
    Aan de buitenkant is inderdaad zo mogelijk nóg doellozer :D.

TotalBella vindt dit leuk.
  9. Dreamer29

Dreamer29 Fanatiek lid

25 feb 2015
    2.612
    996
    113
    Haha, eens! Daarom ook maar 1 x per jaar. Ik kan dan toch even een momentje genieten van door blinkende ramen kijken. Totdat de volgende regenbui zich weer aan dient. :roflmao:

10. Marsepein

Marsepein Fanatiek lid

31 mei 2019
    1.412
    1.253
    113
    Vrouw
    Ik doe dit ook niet meer, werd op een gegeven moment helemaal gek van ieder vlekje. Ik heb mezelf echt moeten dwingen om ermee op te houden, is nu wel wat makkelijker in de winter moet ik zeggen. Hoop dat het me in het voorjaar ook zal lukken als de zon erop schijnt. Ik doe ze nu 1x in de 2 maanden van binnen en tussendoor gewoon niet meer tenzij de kleine echt met vieze handjes eraan heeft gezeten dan even snel een doekje maar verder niet meer.

11. Marsepein

Marsepein Fanatiek lid

31 mei 2019
    1.412
    1.253
    113
    Vrouw
    Ik doe 1x in de week grondig. Inspuiten met wc eend en dan de pot helemaal van binnen en buiten ook onder de rand en wc bril met een spons. Fonteintje schrobben, prullenbak goed afnemen, de tegels afnemen en dweilen.

Dagelijks met wegwerpdoekjes de bril, pot, drukknop en toilet zelf inspuiten met wc eend en de borstel erdoor. Fonteintje en deksel van prullenbakje met wegwerpdoekje.

12. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    19.840
    18.590
    113
    Vrouw
    De wc bril en pot poets ik ook.... dat is echt wel nodig.
    De wasbak, deurklinken en muren neem ik ook af.. met een andere doek uiteraard:roflmao:

13. Cindy1977

Cindy1977 VIP lid

12 mei 2017
    7.933
    12.187
    113
    Net als de toiletborstel toch? :roflmao::roflmao::roflmao::roflmao:

Luna86 vindt dit leuk.
  14. Luna86

Luna86 VIP lid

11 jan 2009
    14.810
    9.317
    113
    Gelderland
    kan die niet in de vaatwasser dan? :D

Marsepein en Cindy1977 vinden dit leuk.
  15. Gewooniemand

Gewooniemand Niet meer actief

Hoeveel uur weet ik niet.
    Op maandag was ik het beddengoed en wordt alles schoongemaakt met uitzondering van het sanitair dat doe ik vrijdag. Het sanitair wordt tussentijds ook een doekje overgeflanst.
    Ramen 1x per maand of zo nodig extra, koelkast en vriezer 1x per 3 maand.
    En de was gaat tussen neus en lippen.

16. Mamavan2SE

Mamavan2SE Fanatiek lid

22 okt 2018
    4.210
    1.753
    113
    Vrouw
    Hahaha mijn idee! mss doen we ze 2-3 x per jaar , binnen mss wat meer ivm kinderhandjes maar zo ren nutteloos iets....

Dreamer29 vindt dit leuk.
  17. Splitijsje

Splitijsje Fanatiek lid

21 nov 2020
    3.134
    3.212
    113
    Vrouw
    1x per week beddengoed verschonen, 1x per week een 60 graden was met alle handdoeken, sokken, ondergoed etc. Broeken, truien, t-shirts etc. Tussendoor op een 30 of 40 graden wasje (kort programma). Eens per twee weken komt onze hulp in de huishouding die de badkamer, toiletten, afstoffen enzo doet. We hebben twee katten, dus stofzuig minimaal een keer per dag en dweilen een keer per week. Ramen zemen doet de hulp wanneer zij dat nodig vindt en keuken (binnenkant) gemiddeld eens per drie/vier maanden ofzo. Mijn man doet een heleboel (kattenbak, tuin, vuil etc.), maar in het huishouden niet zo veel (was vouwen), dus zoals het nu geregeld is, vind ik het prima. Ik hou nogal van schoon en netjes, dus hygiënische doekjes zijn mijn beste vrienden ;), waarmee ik om de dag even het toilet en de badkamermeubel afneem (elektrische tandenborstel lekken altijd zo na vind ik).

18. Anakin

Anakin VIP lid

17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Ik besteed 1 x per week een ochtend aan schoonmaak- en rotklusjes, dit is meestal op maandagochtend.
    Ik doe dan een ronde door het huis en pak extra aan wat nodig is. De ene keer bijv. dweilen, de andere keer de bovenverdieping wat uitgebreider.
    Ik verschoon dan ook alle bedden op die ochtend.

De rest van de week houden we het netjes en opgeruimd.
    Tussendoor nog 1 x de stofzuiger door de benedenverdieping.
    De was doen we ook tussendoor, als het nodig is.

Ik hou van netjes, schoon en opgeruimd. Maar overbodige dingen doen vind ik onzin.
    Daarnaast heb ik ook tijd nodig voor mezelf en plan dat zonder schuldgevoel in.
    Waar ik de ene week niet aan toe kom schuif ik door naar de volgende week.
    Ik heb regelmatig vakantie (onderwijs) en dan doe ik ook wat extra's, bijv. de kledingkasten of de ramen wassen.

19. linkiepinkie

linkiepinkie Niet meer actief

Hmm hangt af van of ik energie heb, zin heb en tijd heb. Ik kan het rustig allemaal een weekje overslaan.

Dat komt neer op 1x per week het huishouden. Dus stofzuigen, badkamer en wc. Maar als het te druk is, ik te moe ben of leuke dingen doen belangrijker is, gaat dat voor en sla ik het rustig een weekje over.

Beddengoed wassen vergeet ik altijd, en denk ik shit: dat is al weer 1.5 week terug en dan gaat ie snel in de was. In de zomer wat vaker dan in de winter

Afstoffen: 1x per maan en de ramen: 2x per jaar

Alleen de was houden we bij, de vaatwasser en iedere dag even doekje over het aanrecht en de eettafel.

20. zwangerevrouw

zwangerevrouw Fanatiek lid

22 jul 2011
    2.115
    222
    63
    ik kan daar heel kort in zijn

"te vaak en te lang"

elke dag mee bezig

Deel Deze Pagina