We hebben 3 uur per week een hulp die alles stofzuigt en dweilt en de badkamer en wc poets.1x per maand diet ze de ramen. Tussendoor zuig ik om de dag beneden en nog 1x extra dweilen. Wc’s iedere dag even een wegwerpdoekje over en uiteraard dagelijks even het aanrecht en de tafels. Verder laat ik voor me strijken 1x per week. De machine draait om de dag 2 wassen, iedere zondag verschoon ik de bedden. Opruimen gewoon iedere dag even tussendoor. De was vouw ik zodra ik het van het rek haal. Ik heb het vrij makkelijk want veel laat ik dus doen. Enigste wat we naar mijn idee te weinig doen is de binnenkant van de kasten. Dat doen we maar 2x per jaar ofzo
Ik heb geen vast schema en heb ook echt een hekel aan het huishouden. Ik moet helaas wel iedere dag stofzuigen ivm de hondenharen en vaak ook nog met de dweil door het huis. Verder doe ik wat ik tegenkom en waarvan ik denk dat het nodig is. Mijn hulp doet om de week de badkamer en de kamers boven stofzuigen en dweilen en op mijn verzoek doet ze weleens de ramen zemen. Op de een of andere manier is het hier ook altijd rommelig. Er ligt ook gewoon altijd iets. Tijdschriften, kranten, tekenspullen,laptops door het hele huis. Ik vind het altijd wonderlijk als ik bij iemand kom en het ziet eruit als een toonzaal en dan vind ik stiekem mijn eigen huis ondanks zijn rommeltjes toch een stuk sfeervoller. Mijn moeder zegt weleens gekscherend dat ik dan ook een huisvrouw van niks ben en ze heeft groot gelijk. Ben ieder geval blij te lezen dat ik niet de enige ben die niet dagelijks aan het boenen en poetsen is.
Ik doe de toiletbril altijd met van die Dettol doekjes, dat is ieder geval iets wat ik wel dagelijks doe Niet heel goed van het milieu maar ik vind het zo ranzig om het met een schoonmaakdoekje te doen en die dan weer te moeten wassen dus dan maar zo
Vandaag liep ik overigens ook weer scheldend door het huis. Afgelopen woensdag de trap gestofzuigd en nog geen twee dagen later ligt er alweer stof en rommel. Ik heb hem maar weer gedaan want liep toch met de stofzuiger maar wel knap zinloos als je erover nadenkt en dat geldt in mijn ogen voor heel het huishouden. Het enige waar ik een kick van krijg is wanneer mijn was op orde is.
Ja, ik zat ook wat met het milieu maar denk dat ik het toch met wegwerp doekjes ga doen. Toen we allebei nog op locatie werkten en in het weekend veel op stap waren, was het echt minder nodig... Maar nu is een paar keer per week een doekje geen overbodige luxe.
Ik ben ook zo blij met de huishoudelijke hulp. Dat ik al vijf jaar mijn badkamer niet meer heb hoeven poetsen is zo'n luxe!
Haha wie zegt dat je dagelijks moet poetsen?? Dat bedenkt iedereen ook maar voor zichzelf toch dat dat 'moet'. Schoon blijft het toch nooit. En ik vind het zonde van mijn tijd. Dan doe ik liever leuke dingen dan dat ik aan het poetsen ben
Exact dit, nu wel een handig hulpje die stofzuigen t einde vindt dus dat scheelt ook weer in t maken van rommel . Ik kijk met verlangen uit naar een huis, dochter op school en man op de zaak. Dat je alles aan kant maakt en een paar uur later diezelfde ruimte betreedt en denkt "goh wat is dat toch lekker opgeruimd en fris!". Momenteel met iedereen thuis is t zoooo verschrikkelijk ondankbaar werk.
Zal t misschien wel opgeruimd zijn maar geen toonzaal? tussen t ene en t andere zit wel een verschil.
Een huis wat eruit ziet als een toonzaal vind ik inderdaad weinig aan. Dat mag toch? Ik zou het niet zo persoonlijk nemen.
Ik neem het niet persoonlijk hoor. Ik ben vooral heel blij met mijn huis en het boeit me geen ene reet wat iemand anders ervan vindt. Maar verbaas me gewoon over dit soort uitspraken en vraag me dan af. Wat vindt je een toonzaal.
Geen idee haha. Er ligt geen speelgoed en rommeltjes los overal. Speelgoed ligt er weleens natuurlijk, ik heb een kind. Maar dit moet hij echt opruimen voor hij naar bed gaat of met iets anders gaat spelen. Mijn bed is iedere dag opgemaakt incl sprei en kussens en de vaat staat amper op het aanrecht eigenlijk. Weet niet of het een toonzaal is. Er moet vooral geleefd worden, maar veel rommel ligt er inderdaad niet. Dan maar een ongezellig huis, gelukkig ben ik zelf gezellig en compenseer ik doe boel
Ben ik helemaal met je eens... Gewoon alles direct opruimen, goede gewoonte en scheelt zooooooo enorm veel tijd als je echt eens aan de slag gaat... Kids heb ik ook altijd aangeleerd eerst het ene opruimen voor het andere speelgoed te pakken. En dat doen ze dan ook (meestal ). Aanrecht HAAT ik als daar spul en vaat opstaat, kan ik zo onrustig van worden. Een schoon en opgeruimd huis is een opgeruimde geest in mijn geval