Ik vind t zo lastig, ik kijk op kieskeurig maar blijf de keuze moeilijk vinden. Ik wil min.15' en liever niet boven de 390 euro uitgeven. Maarja dan is de keuze nog reuze....kennis van mij zweert bij samsung, die zijn best duur, ik denk acer... Wat is jullie ervaring?
Beste ervaringen met HP en topmerk is hier echt Toshiba. Maar ik denk dat je vooral in je achterhoofd moet houden dat laptobs niet zo'n lange leefduur hebben. Vooral de accu's begeven het al snel (jaartje of twee bij intensief gebruik). Ik ze me laten voorlichten bij een norrod winkel. Daar hebben ze er veel verstand van.
Mijn huidige laptop is 10jr oud, dus die afschrijving geloof ik wel. En mijn pc 6jr maar baal er gewoon van dat ik er voor naar zolder moet, doe nu eigenlijk alles op smartfone....maar goed das ook niet alles....hihi Thanx ik ga mijn huiswerk doen, wacht evt andere adviezen af...
Ik heb een ASUS Eeepad transformer. Vind hem ideaal want het is een laptop en een tablet/pad ineen en je kan het loskoppelen.Verder is ASUS een goed merk. En de prijs was niet extreem hoog.Ben er dan ook echt superblij mee. Mijn tweelingmeiden(17) hebben er 1 van 499 en die van mij is 599 maar ik heb ook veel meer geheugen.
de beste laptopmerken zijn HP, IBM/Lenovo (die zijn echt sterk!) en Samsung kan ook nog. Voor de rest zijn de laptops niet zo heel erg geweldig. Toshiba zou ook nog kunnen.
ik wilde meteen roepen een Apple macbook maar las wat je ervoor uit wilde geven, dus dan meteen geen optie meer. Moet wel zeggen dat je meteen van al het windows gezeur af bent (die eeuwige updates) en dat er een batterij inzit die super lang meegaat. Die van ons is nu 3 jaar oud en batterij doet het nog even goed hoef hem niet meer op te laten dan in het begin. Maar ja, je moet er wel iets meer voor neerleggen dus dat moet je ervoor over hebben.
Asus en Samsung zijn goede laptops. Zou ook naar de garantietermijnen kijken. Ik heb sinds 2009 een HP, een hele dure maar deze is nu al op... zit al een 2e harde schijf in. Ik gebruik hem heel intensief. Let wel op dat de prijzen momenteel omhoog schieten vanwege de overstromingen in Thailand. Gaat echt heel hard omhoog momenteel.
Ik heb paar weken geleden een acer gekocht en vind het een fijn ding. Toshiba en packard bell hiervoor gehad en niet zulke goede ervaringen mee. Met die prijsstijgingen valt het denk ik wel mee want zag mn eigen laptop net in de folder voor ruim 50 euro minder staan
mijn laptop was kapot en aangezien ik een webwinkel heb moest ik echt een nieuwe, had een mini laptop te leen maar dat was echt onhandig voor mijn intensieve gebruik .. kon dat ding niet aan geloof ik ik wou rond de 400 uitgeven maar wel 17" en heb ook een week lang dingen zitten vergelijken ene had dit wel en een ander had weer iets anders wat ik wilde hebben uiteindelijk 30 meer uitgegeven 429 bij 4launch voor deze Toshiba 4Launch Shop ik had eerst 15"en dat vond ik echt te klein worden mijn oude laptop was overigens een vrij goedkope die ik gratis had gehad bij een tel abonnement en heeft het toch 6 jaar volgehouden! maar ik wilde echt een wat groter model en die paar tientjes meer is het ECHT waard.. een geweldig ding hele goede kwaliteit beeld en geluid... ben er echt heel blij mee heb ook andere merken vergeleken maar kwam dan toch vaak weer een belangrijk minpuntje tegen.. ik geloof (even uit mijn hoofd weet het niet 100% zeker) dat bij Acer op een andere site stond dat er geen recovery mogelijk was die moest je echt bij de eerste installatie branden anders was dit niet mogelijk? en toen viel acer voor mij af want ik wil dat zo makkelijk mogelijk hebben ken mezelf dan vergeet ik dat bij het installeren of ik raak die dvd kwijt.. of het mislukt... zit je te kijken... deze had hele goede reviews en ook ik was liever onder de 400 gebleven maar heb er geen moment spijt van gehad!
Acer heb ik persoonlijk geen goede ervaringen mee en ik hoor van meerdere in mijn omgeving dat die dingen niet lang mee gaan, dus daar zou ik niet voor kiezen. Asus hoor ik wel veel positieve ervaringen over! Wij hebben zelf een Medion van de Aldi en een HP Elitebook. De HP is een LED, super beeld dus en hij doet het opzich ook super. Maar de Medion vind ik veel fijner in gebruik. Ik heb de Medion nu 2 jaar, hij is toevallig gisteren terug gestuurd omdat hij zo ontzettend heet word maar verder heb ik er nog nooit geen problemen mee gehad! De HP hebben we nu een jaartje geloof ik, ook nog geen problemen mee gehad alleen vind ik het toetsenbord niet zo fijn. De cijfers zitten bijv. alleen bovenin en niet ook nog rechts als je begrijpt wat ik bedoel. Overigens zit er op de HP wel een vingerafdruk functie, dat wil zeggen dat je heb met je vingerafdruk kan vergrendelen en dus ook alleen met je eigen vingerafdruk kan ontgrendelen.
ik heb nu een LenovoThinkpad, ff wennen wel fijn. Hier al Dell gehad, Compaq (die was fijn, maar was voor de overname door HP), verder kan je met HP altijd goed uit de voeten hoor. En ga eens kijken wat je nodig hebt, maak een lijstje van dingen die je belangrijk vind, en dan dingen die wat minder belangrijk zijn. Ze hebben nu ook Chrome laptops, misschien interessant? Ga je echte spellen kijken dan moet je goed kijken naar de videokaart, zo zijn er nog meer dingen. Ik vind het altijd verschrikkelijk, heb ze zelfs verkocht en vind het nog lastig om te adviseren.