Hoevaak en hoelang naar je kindje toe

Discussie in 'Prematuur' gestart door Maaiike, 13 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Joiedevivre

Joiedevivre Bekend lid

1 aug 2014
    717
    0
    0
    Je doet wat je kunt doen en echt niet schuldig voelen hoor! Hoe vaak je gaat is denk ik echt afhankelijk van de situatie. Als mijn tweeling er maar een week zou liggen was ik er van sochtends vroeg tot savonds laat geweest. Maar helaas kwamen ze 14 weken te vroeg en er werd ons ook echt aangeraden niet vaker dan 1x te komen. Ik ben zo blij dat ik dat advies heb opgevolgd! Wij kwamen de eerste maand 2 a 3 uur per dag. Daarna (door mij keizersnee kon ik zelf ook niet veel de eerste weken) kwam ik 4 uur per dag. Nu is de eerste thuis maar tweede duurt nog even. We gaan nu om en om een paar uur per dag. Anders trekken we het gewoon echt niet. Het is Super zwaar omdat je je steeds afvraagt 'had ik niet vaker kunnen komen' maar echt, je kindjes hebben een fitte moeder nodig. Dat moet ik soms ook even tegen mezelf herhalen ;).

2. Maaiike

Maaiike Actief lid

3 mei 2013
    308
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik denk nu ook dat vaker gaan niet verstandig zou zijn geweest.
    Toen ik net een paar dagen thuis was kreeg ik hoge koorts en ben ik met 42 graden koorts opgenomen geweest. Daarna nog 3x koorts door borstontsteking. Was echt een zware tijd.
    bij mij mocht de een ook eerder naar huis. Toen nam ik haar steeds mee naar het ziekenhuis, ook best een klus.

Hopelijk komt jou andere kleintje ook snel thuis!

3. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.301
    10.269
    113
    de eerste dagen 4 keer daarna 3 keer. gelukkig mocht hij na 10 dagen naar huis (met sonde).

Elke keer ongeveer 1 uur 1 1/2 uur binnen. Smiddags bleven we ook wel eens in de kantine om daarna er weer te zijn.

4. Manyi

Manyi Bekend lid

3 feb 2013
    528
    0
    16
    -
    Omgeving Nijmegen
    Ik was er elke dag van 9 uur sochtends tot 10 uur savonds.
    Maar ligt denk ik ook aan de gezondheid van jezelf en de situatie van je kindje

5. Ramona80

Ramona80 Actief lid

19 okt 2014
    210
    0
    0
    Ik ging in de ochtend meteen en in de avond weer naar huis.
    Vanaf een uur of 8 dus tot halverwege de avond
    Lagen in Radboud en ik woonde in Arnhem.
    Bleef dus de hele dag.
    Toen mijn zoontjes over gingen naar Arnhem, ging ik tussendoor wel naar huis. Ging toen ongeveer 3 keer 2 uurtjes, maar vaak ook nog gewoon de hele dag. Lag er een beetje aan. Ene keer de hele dag en de andere dag ging ik tussendoor iets leuks doen met mijn oudste omdat hij mij ook zo moest missen.

6. Ramona80

Ramona80 Actief lid

19 okt 2014
    210
    0
    0
    Op de vraag wat ik deed als mijn kindje sliep.
    Dan ging ik kolven, een broodje eten en even praten met ouders in de Ronald mc Donald huiskamer.
    Maar tussen 2 verzorgingsmomenten en kolven in bleef er weinig tijd over voor kletsen.

7. MamavanImraan

6 feb 2015
    57
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn zoontje is geboren met 30 weken.
    Ik ging 2 a 3 keer per dag, en dan 2 a 3 uurtjes.

8 weken lang.

8. laura123

laura123 Fanatiek lid

18 jan 2013
    1.111
    0
    36
    NULL
    NULL
    24/7

Maar ik had dan ook geen 2e kindje thuis zitten. Dat maakt het misschien ook gemakkelijker.

9. Springday

Springday Fanatiek lid

20 mei 2014
    1.409
    0
    36
    Ik was bijna de hele dag en nacht in het ziekenhuis. Thuis had ik nog 2 kinderen en zij kwamen elke dag in de middag langs, of ik ging dan 's middags een aantal uur naar huis. Ik ben 1 keer 's nachts thuis gaan slapen. Mijn zoontje heeft 2 weken in het ziekenhuis moeten liggen, dus dat was allemaal nog wel te overzien.

10. mamavan3jochies

mamavan3jochies Niet meer actief

#50 mamavan3jochies, 12 mei 2015
    Laatst bewerkt door een moderator: 12 mei 2015
    van 8.00 tot 23.30 pendelde ik tussen 2 verschillende afdelingen (tweeling)
    met af en toe een pauze van 2 uurtjes
    Volledige intrek Ronald Mac Donald huis ivm ziekenhuis te ver weg. Meestal kwam ik 1 dag per week bij ons thuis.

Ik lees hierboven 24 uur per dag, maar bij mijn kindjes mocht ik niet inroomen. de een lag 15 weken op de intensive care, en later lagen ze op een afdeling waar niet mocht worden ingeroomd.

Ik denk dat je vooral aanwezig moet zijn op de wakkere momenten/ pijnmomenten/ verzorgingsmomenten/ voedingsmomenten. Klinkt logisch natuurlijk maar in praktijk is dat flink plannen. Ik had hier destijds ook echt schema`s voor (incl tijden van kolven en aanleggen, want dan moest er niet teveel melk in de borst zitten)
    Mijn oudste zoon woonde thuis bij mijn man en logeerde heel vaak bij opa en oma. Was helaas niet anders doordat we steeds voor spoedoperaties werden gebeld en 1 van onze zoontjes meerdere keren bijna is overleden, hebben we destijds deze keuze gemaakt om het zo te verdelen omdat ik ook voor de borstvoeding moest zorgen en dus in de buurt moest zijn. In het weekend kwam mijn man dan met mijn zoontje, maar die kon zijn slaap niet vatten in het RMDhuis, hij was toen nog maar net 2 jaar oud. Daarom werd hij na een aantal uur opgehaald door opa en oma die dan ook op bezoek kwamen bij de kinderen.
    helaas lagen mijn beide zoontjes 19 weken in het ziekenhuis, waarna de ander voortdurend opnieuw moest worden opnomen, ook in ziekenhuizen die niet bij ons in de buurt waren. Dit traject duurde 10 maanden. In totaal logeerde ik 22 weken in het Ronald Mac Donaldhuis.
    Toen mijn oudste zoon die ook prematuur geboren is in het ziekenhuis lag, zat ik meestal 6 tot 8 uur in het ziekenhuis bij hem.

11. Springday

Springday Fanatiek lid

20 mei 2014
    1.409
    0
    36
    Jeetje wat een heftige tijd zolang in het ziekenhuis! Gaat nu alles goed?

12. Daantjuh85

Daantjuh85 Fanatiek lid

6 mrt 2013
    3.166
    2
    38
    Zoetermeer
    Hier 2x 2 uur per dag. Ik dacht eerst ook om vaker te gaan, maar dat had ik echt niet getrokken. Onze guys hebben 5 weken in het ziekenhuis gelegen en nu zijn ze thuis en is hun moeder ook weer fit!

Genieten nu dus!

13. amdaa

amdaa VIP lid

28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Maar hoe ging dat dan?
    Zat je 24/7 op een krukje naast de couveuse? Op de nicu en de wiegenkamer mogen ouders niet slapen of eten.. in ziekenhuizen hier iig niet.

14. Daisykesie

Daisykesie Fanatiek lid

Mijn dochter is met 36.1 geboren en we hebben eerst samen 3 dagen in het zh gelegen. Toen samen 1 nachtje naar huis en daarna moest ze weer terug naar het zh vanwege geel zien. Ze moest 2 dagen onder de lamp en ik ben toen 's ochtends en 's avonds 2-3 uur gegaan. Na de lamp moest ze nog 3 dagen blijven omdat ze niet meer wilde drinken en ze sondevoeding kreeg. Ik ben toen de laatste 2 dagen de hele dag in het zh gebleven zodat ik kon leren sondevoeding te geven, anders mocht ze niet naar huis. Maar de dagen dat ik overdag er niet was moest ik eigenlijk ook verplicht gaan slapen van de verpleging.

15. mylittlehero

mylittlehero Nieuw lid

24 mei 2015
    3
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn zoontje is met 26+1 wekengeboren en heeft 7 weken op de NICU gelegen 3 dagen na mijn bevalling ging ik met ontslag. We gingen dus elke dag heen en weer reizen en bleven ong. 3 tot 4 uur bij hem.
    Na 7 weken is hij overgeplaatst naar een tussen Ziekenhuis dichter bij ons (omdat hij nog aan de cpap zit) hij ligt nu bijna 1 week op de post IC. Hier gaan we 2 keer per dag heen, en blijven we ong. 3 tot 4 uur bij hem.
    En als hij straks naar ons streekziekenhuis komt ga ik zeker met de voedingstijden overdag er heen.

16. Leni88

Leni88 Bekend lid

16 sep 2014
    807
    422
    63
    Vrouw
    #56 Leni88, 23 jun 2015
    Laatst bewerkt: 23 jun 2015
    Onze zoon lag 2,5 week in het ziekenhuis.
    Ik was overdag om de 3-4 uur een uurtje bij hem om hem te verschonen en een flesje afgekolfde melk te geven. Hij is gelukkig ons eerste kindje, anders was het ook nietmogelijk geweest zoveel bij hem te zijn. Ik logeerde in die tijd in een soort inofficieel Ronald McDonald huis tegenover het zh, dat was fijn want door de ks kon ik de eerste 1,5 weken niet pijnvrij lopen en wij wonen een half uurvan het zh af en mijn man moest gewoon werken.

17. Wauw.. Tranen..

Meiden, jullie zijn allemaal top-mama's ♥

Deel Deze Pagina