Mijn dochter is nu 3 maanden. Ze zit al 3 weken op 5 flessen 3 x 180 1 x150 en 1 x 210. Met de flessen van 180 redt ze het net om er 3 a 3,5 uur tussen te laten. Ze heeft volledige voeding voor hongerige baby's. De laatste fles krijgt ze om 19.30 en ze slaapt sinds kort tot 7 uur door. Gister heb ik bij het CB voorgesteld om naar 4 x 210 te gaan. Het advies wat ik kreeg was dat ze met de voeding wat ze nu krijgt te veel krijgt. En dat ik wel naar 4 voedingen mag gaan maar dan wel 4 x 180. Want van 210 cc zou de maag te veel oprekken. Nou die 4 x 180 redt ze het dus echt niet op. Ze weegt 6100 gr en is 60 cm. Ze was in ee maand tijd een kilo aangekomen. Ook hier kreeg ik te horen dat ze te snel aankomt. Ze is nou eenmaal een hongerige baby. In de laatste fles doe ik ook wat rijstebloem ( Hier aub geen discussies over of dat wel of niet goed is. Hier gaat het prima en heeft er nooit darmkrampen van gekregen.) Wat zouden jullie doen, de voedingen zo laten of proberen 4 x 210 te doen? Ik wil met 4 maanden beginnen met fruit, wat zou een handige tijd zijn om dat te geven? Ik zat zelf te denken aan 7.30 fles en dan rond 9.00/9.30 fruit en dan slapen?
Ik zou zelf geen 4x 210 proberen... zoals het CB zegt zou dat de maag te veel oprekken. Dan liever 5x 180+6 (gemiddeld) Hoe lang doet ze over een fles? En is het echt honger of meer zuigbehoefte? Heb je de tijd al eens proberen te rekken met een speen of zoekt ze haar vingertjes op? Persoonlijk vind ik 5 flessen van gemiddeld 180+6 wel erg veel. Ik krijg zo'n 5e fles er echt niet meer bij in. Onze dochter is maandag aanstaande 12 weken oud en ook ca. 6100 gr en ca. 61 cm. en ze zit nu op 4x 180+6
Ze doet 20 minuten over de fles. Als ik de laatste fles 180 geef trekt ze de nacht niet op door. En later de fles geven is geen optie omdat ze om half 8 aan haar vaste lange slaap begint, als ik ze om 23.00 weer een fles zou geven komt ze om 3 uur ook weer... Ze drinkt de fles van 210 met gemak leeg.
Hier gaf ik rond die tijd. 3x180/6 en de laatste fles(4de) 210/7 met rijstebloem. Maar als jou meisje gewoon 5 voedingen wilt kan je toch gewoon om de 3 uur voeden op een dag en 180/6 5x aanbieden. Ze mogen een liter hebben. Hier hebben we tijdelijk ook 5 flessen op een dag gehad van 180/6 wwaarbij de laatste rond 20.00 was. Het werd vanzelf weer minder omdat ze nog langer ging slapen.
hier geef ik ook al een tijdje 4 flessen van 210. Bij mij wilde ze niet om de 4 uur drinken (had ze nog geen honger) maar om de 5 uur, waardoor ik maar op 4 flessen kwam. Juist op het advies van de kinderarts heb ik toen de 4 flessen van 180 naar 210 opgehoogd. Gaat helemaal prima!
Ik merk als ik 5 voedingen geef dat haar slaapjes overdag ook erg onrustig zijn. Ze blijft ongeveer een uur na de voeding op, voordat ze slaapt zijn we een kwartier verder. Ze wordt heel vaak na 3 kwartier weer wakker en kan dan niet in slaap komen, omdat ze dan net tegen de volgende voeding aan zit. Ik merk dat ze 's morgens steeds langer blijft slapen, dan kom ik met 4 flessen om de 4 uur ook beter uit. Ik ben er vandaag mee begonnen om het uit te proberen. Ze heeft vanmorgen netjes geslapen van 9.15/11.15 en na 4 uur kwam ze voor de fles.
Mijn zoontje is bijna 11 weken, ietsje jonger dus nog maar die zit nu op 5x160/5 en gaat nu over na 5x170/5. Ook hier een hongerlapje maar hij heeft ook hoge zuigbehoefte. Ik nep hem weleens met wat extra water zo kan hij langer drinken en is hij moe/vol genoeg om te gaan slapen. Hier adviseren ze ook zo nodig wat rooibosthee/enkel water tussendoor te geven. Lees dat jou kleine al om 19.30 de nacht in gaat, vind ik ook vroeg voor deze leeftijd. Ik geef nml nog om 22.30 een fles, en dan slaapt hij meestal door tot 8u. Wellicht dat je daar nog iets mee kunt?
Mijn zoontje heb ik ook altijd wel 210/7 gegeven 4x en die had ok forte, was gewoon een hongerig kindje en niet genoeg aan 180/6 En hij heeft er niets aan overgehouden hoor! Zie onderschrift smal mannetje
Hier 5 keer 180 + 6 schepjes. Ik kreeg te horen dat ik maar 100 ml per flesje mocht geven omdat ze te snel groeit,ze is nu 3 weken over van borst naar fles,het cb verwacht dus dat ik hun advies doet en mijn meisje zou laten verhongeren. Ze is sinds woensdag 3 maandjes oud,woog dinsdag al 7155 en is al 65,5 cm lang,tja ik geef dus 500 ml meer dan het cb zegt,want volgens hun mag ze maar 500 ml per dag,dat ga ik mijn meisje van net 3 maandjes niet geven,ze brult dan echt alles bij elkaar van de honger. gewoon doen wat je gevoel jou ingeeft. en wat jou het beste lijkt voor je kindje. Ik vertik het ook om te doen wat de cb zegt,ik ga mijn kind niet remmen in haar groei,en ja volgens hun gaat ze te hard,maar vergeleken met mijn knullen is het maar een fijn en klein krielkippie,die waren verdorie met 3 maanden al over de 9 kilo heen.
In het begin hebben we dat geprobeerd om om 23.00 nog een fles te geven. Maar dan verstoor ik haar in haar vaste slaap en ze komt dan vervolgens gewoon om 3 uur weer. Op advies van CB hebben we de late fles laten vervallen, en toen kwam ze rond 2 uur en dat is langzaam aan steeds meer opgeschoven en nu zit ze op 7.00.
Ik ben het wel eens met je cb dat 4 x 210/7, niet bepaald ideaal i voor een kindje van deze leeftijd, maar ik denk dat het ook belangrijk is omte kijken wat het beste werkt. Kijk dus vooral heel oed naar je kind. Probeer gewoon erns vier flessen, en begin eerst eens met alleen de laatste als grote fles. Het is ook prima als je kind de ene dag vier en de andere dag vijf flessen wil. Kijk gewoon wat voor jullie allebei het prettigste is. Bianca: met dit gewicht en deze leeftijd mag je kind gewoon 30 schepjes per dag. Ik denk dat je cb zich vergist heeft, misschien dachten ze dat je de flessen naast bv gafof zo?
Ik zou doen wat je zelf lijkt wat het beste is. als zij het met 4 flessen van 210 goed doet, waarom niet? Mijn zoon had precies hetzelfde zoals jij omschrijft en zat ook aan de voeding voor hongerige baby's. 3 weken geleden is dit helemaal veranderd, hij liet al zijn flessen staan. Hij drinkt nu 140 per fles alleen de avondfles 170 (20.00) en hier slaapt hij gerust het klokje bijna op rond! Dus hij heeft zijn groeispurt al gehad Hij is geboren met 3810, 4 weken 3880, 8 weken 5080 en 3 weken geleden 5900! vandaag weer naar het bureau dus kijken naar zijn gewicht...al denk ik niet dat hij veel is bijgekomen nu hij zijn flessen laat staan. oh en mijn zoon gaat met de fles van 20.00 uur ook de naht in omdat hij anders gewoon om de 4 uur komt. Hij is nu 3 maanden en slaapt van 20.00 uur tot 05.00/06.00 (ooit wat eerder om in te halen)
Ik ben van mening dan het CB er qua voeding soms wel eens flink naast kan zitten. Dex is bijna 4 maanden en is een grote eter, was al een flinke baby toen hij werd geboren (4330) en weegt nu 7500 met 66cm, zit super netjes op de curve en is vrolijk en slaapt heel goed door. Hij krijgt al een paar weken 4x210 flesvoeding voor hongerige baby's maar wel de laatste om 22.00. Dus om de 5 uur. Ik begin nu te merken dat hij weer sneller komt voor de fles dus gaan we naar om de 4uur en kijken of hij doorslaapt op de laatste fles. En het is bij elke baby weer anders en er valt dus geen peil op te trekken. Bij een vriendin van mij werd stellig gezegd dat ze niet mocht ophogen naar 210 met 21(!) weken omdat hij anders te dik zou worden. Haar baby was niet meer stil te krijgen, sliep nauwelijks meer en er werd op gehamerd dat het een sprongetje zou zijn. Ze is op eigen houtje omhoog gegaan en wat bleek: haar baby stierf gewoon van de honger! Nu zit ze op 4x210 en het gaat super!
Ik heb haar nu een paar dagen 4 x 210 gegeven en ik vind dat ze het er een stuk beter op doet. Ze slaapt overdag weer veel beter en ze is tevreden na de fles, terwijl ze voor die tijd wel eens huilde na de fles. Het valt me wel op dat ze 's morgens wat vroeger wakker is, soms om 4 uur, gaat met speentje wel weer slapen. Vaak is ze rond 6 uur half 7 ook wel wakker, maar ze kan dan nog gerust tot 7 uur wachten voor een voeding. Komt dat vaker voor bij baby's van 3/ 3,5 maand?
Hoeveel tijd zit er tussen de voedingen? 4 of 5 uur? Ik doe hier nu 5 uur ( 7 - 12 - 17 - 22) en slaapt hij van 19 tot 22 en van 22.30 tot 6.30. Maar ik heb het idee dat hij al veel vroeger wakker wordt en dan idd gewoon lekker voor zich uit ligt te staren
Bij mij zit er 4 uur tussen de voedingen 7-11-15-19.30. Soms krijgt ze dan om 18.30 nog een klein beetje omdat ze 's avonds wat hongeriger is.