Hoevaak en wanneer in badje?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by flapuit27, Sep 8, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. flapuit27

flapuit27 Lid

Feb 23, 2009
    89
    0
    0
    rayonmanager
    Amstelveen
    Vraag me af hoe jullie het badje inplannen op een dag en hoevaak de kleine meid/man in bad gaat?
    Nu doen ik het vaak wanneer het mij uitkomt en ik denk dat het lekker is voor mijn ventje!
    Maar als ik straks weer moet werken, wat is dan handig?
    Wil het 's avonds doen, maar wat is beter, voor of na het flesje en hoelaat. Nu krijgt hij meestal tussen 18-20 een flesje en tussen
    22-24 een flesje. Denk dat het niet handig is om het pas voor of na het laatste flesje te doen, wat is jullie ervaring???
    En elke dag in bad of minder vaak?
    Ben benieuwd!

2. mama van 2 meiden

mama van 2 meiden Niet meer actief

Toen Iris kleiner was ging ze meestal smorgens in bad (savonds kwam t minder goed uit ivm eet / slaaptijden) en sinds een half jaartje gaat ze savonds. Elke dag doen wij.

3. agnes74

agnes74 Actief lid

Nov 23, 2008
    125
    0
    0
    Hier gaan de meiden 2/3x per week 's morgens in bad. Sinds 2/3 weken op de zelfde dag. Wanneer ik weer ga werken zal het 's avonds worden en dan inmiddels ook wel vaker hoor!!

agnes

4. joel

joel Fanatiek lid

Jun 10, 2007
    1,162
    0
    0
    kapster
    best
    eerste maanden verschillend en meestal een half uur na flesje ivm met spugen en heel snel mee papa onder de douche gegaan en dan voor fles van half acht acht uur en dan fles ff ophouden (tien minuten) en te bed en om de dag, is neit goed elke dag en ik was hem elke dag met washandje dus

5. joel

joel Fanatiek lid

Jun 10, 2007
    1,162
    0
    0
    kapster
    best
    ff duidelijker haha om de dag omdat ze zeggen dat elke dag neit nodig is en niet goed is en heel snel bedoel ikmet een maand of anderhalf of 2

6. kleinvisje

kleinvisje Niet meer actief

hallo
    ik ben alleenstaand moeder en moet dus alles zo plannen dat het zo praktisch mogelijk is.
    in de ochtend in bad doen met werken vind ik inderdaad dus echt niet praktisch. 's ochtends is gewoon al erg druk

ik doe het volgende
    18.00 warm eten (hij is nu al wat ouder maar was voorheen de fles)
    rond 19.00 bad. Ik doe dit elke dag maar dat hoeft niet hoor- vooral in begin niet. Mijn zoontje is nogal energiek en dus soms nogal bezweet dan en van het eten enz. wordt die best vies. alleen even een washandje is i.p. ook goed. maar ik vind het wel zo prettig elke dag te doen omdat het voor hem ook een ritueel is en helpt om rustiger te worden
    19.30-20.00 nog even laten spelen
    20.00 flesje maken
    20.15-20.30 flesje geven
    20.45 slaap

toen luuk nog wat jonger was waren de slaaptijden en etenstijden soms nog wat wisselend. toen ik met 10 weken weer begon met werken deed ik vaak wel ongeveer hetzelfde hoor
    18.00 zelf eten en hij de fles
    19/19.30 bad
    daarna kijken of hij sliep of anders even bij me nemen of in de box etc. (soms heen en weer lopend met krampjes)
    22.00 fles en daarna beiden naar bed
    luuk kwam helaas tot 5 maanden nog voor een nachtvoeding rond 03.00 uur.

maar eigenlijk komt het er gewoon op neer dat je gewoon moet doen waar je je goed bij voelt
    let wel op als je zelf weer begint met werken ben je in het begin erg moe... dus ga het ritme al eerder proberen een beetje in te zetten
    ook de kleine zal moe zijn zeker in het begin van alle nieuwe indrukken dan.

7. Mikki77

Mikki77 VIP lid

Nov 17, 2007
    5,698
    0
    36
    Noord-Holland
    Mijn zoontje gaat al vanaf het begin elke ochtend in bad. We hebben al een hele tijd dit ritme: 7.30 haal ik hem uit bed en gaan we spelen/knuffelen. Om 08.00 krijgt hij een fles. Daarna weer even spelen (en mama gaat ondertussen koffie drinken en alvast wat puin ruimen in huis). Vervolgens ga ik douchen en dan zet ik hem in de wipper bij mij in de badkamer, en als ik gedoucht ben doe ik hem in bad. Dat is zo rond 9.15. Dan zijn we rond 9.30 klaar, en daarna stop ik hem meteen in bed.

Op donderdag gaat hij naar de creche, en dan sta ik veel vroeger op, om 6.30. Dan zorg ik eerst dat ik zelf klaar ben, daarna krijgt hij een fles en rond 7.30 doe ik hem in bad. Om 08.00 gaan we dan de deur uit.

Op vrijdag werk ik ook, maar dan doet oma hem in bad. Dat scheelt weer tijd.

8. Jacky78

Jacky78 Fanatiek lid

Jun 3, 2008
    3,425
    1
    0
    Onze dochter gaat zo'n 2/3x per week in bad of mee onder de douche.
    Meestal op zondag mee in de douche en op woensdag of donderdag in bad. Beide keren doen wij het 's morgens. Daarom heb ik het wel ingepland op mijn vrije dagen.

Als je het 's avonds wil doen omdat dat beter uitkomt, kun je je mannetje denk ik het beste na de fles van 18-20 in bad doen.
    Lijkt mij best een lekkere tijd, daarna lekker klaarmaken om te gaan slapen....

9. Mikki77

Mikki77 VIP lid

Nov 17, 2007
    5,698
    0
    36
    Noord-Holland
    O ja, op zijn creche-dag gaan we 's avonds samen in het grote bad. Even al die juffengeur van hem afspoelen ;)

10. kleinvisje

tja het scheelt dus inderdaad ook hoeveel tijd je hebt 's ochtends

ik zelf werk 4 dagen van 8-17 uur en moet dus 7.15 uur echt de deur uit. ik sta dan 6.15 uur op. ik geef mijn zoon de fles in bed terwijl ik me klaar maak (dit vind hij prettigst wakker worden dus vandaar)
    als ik dan klaar ben en hij met drinken dan fris ik hem beetje op, maak hem klaar en dan vertrekken we rond 7.10 uur /7.15 met de fiets naar opvang en ik door naar werk

een heel bad 's ochtends is dan gewoonweg echt niet te doen

11. brenjomi

brenjomi Fanatiek lid

Nov 24, 2008
    2,297
    1
    0
    activiteitenbegeleidster
    roze wolk
    hier gaat ze als ik vrij ben smorgens mee onder de douche. als ik moet werken en ze is al wakker ook. anders s'avonds. wel elke dag. (heel soms sla ik een dag over)
    ligt eraan wat het beste uitkomt. ik doe het s'avonds voor de laatste fles, dan na het bad/douche de fles en slapen.

12. kleinvisje

haha en ja meestal stap ik zelf er ook wel bij in in dat bad hoor... sproeier aan en lekker badderen / douchen in bad allebei. Zijn we gelijk allebei weer schoon en fris :p

13. Mikki77

Mikki77 VIP lid

Nov 17, 2007
    5,698
    0
    36
    Noord-Holland
    Dat snap ik... ik vind het ook enorm veel werk hoor. Als ik 4 dagen zou werken zou ik hem mooi 's avonds pas in bad doen, en 's ochtends een kattenwasje.
    Als ik op donderdag op mijn werk kom, heb ik er voor mijn gevoel al een halve dag opzitten...pfff! Maar ik vind het badderen wel altijd leuk om te doen, dus dat ene ochtendje dat het dan druk is, kan er ook nog wel bij.

14. brenjomi

brenjomi Fanatiek lid

Nov 24, 2008
    2,297
    1
    0
    activiteitenbegeleidster
    roze wolk
    ik ben ook voor de helft van het jaar alleen. en ik vind douchen veel makkelijker dan in bad. bad duurt veel langer. toen ze nog kleiner was zette ik haar ook in de wipper in de badkamer. eerste zelf douchen, dan leah kleren uit en ook douchen. nu gaat ze gelijk mee onder de douche in een zitje (een rubber ding wat op de grond staat) als mijn vriend thuis is dan pakt de een haar aan van onder de douche, dan kan de ander op zijn gemak douchen.

15. kleinvisje

haha ja soms wel herkenbaar dan haha. al doe je ze niet in bad. die van mij kan nu soms driftig worden als die in de buggy moet. :D

maar ach het is ook wat je gewent bent he en waar je je zelf gewoon goed bij voelt en vooral waar je kind het goed op doet. ik gebruik het bad 's avonds mede als ritueel voor hem... gaat prima.
    enne ach... wat is druk / zwaar. is eigenlijk ook relatief he. ik ben nu inmiddels wel wat gewend zo mijn kleine man en ik saampjes haha

16. Merijn

Merijn Niet meer actief

Mijn zoontje gaat 2 keer per week in bad omdat hij last heeft van een droge huid. Met 2 keer per week gaat dat goed, maar als we hem vaker badderen, is zijn huid direct een heel stuk droger. Een washandje volstaat prima tussendoor. Hij is absoluut niet vies. Ik denk dat wanneer hij echt gaat kruipen en gaat lopen, hij waarschijnlijk ook wat viezer zal worden (zeker na een dag kdv) en we hem dan toch vaker in bad zullen moeten doen.

17. Isademi

Isademi VIP lid

Jun 3, 2008
    11,327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    mijn ukkies gaan elke avond voor het slapen gaan in badje, worden ze lekker dromerig van voor in bedje, en ze slapen bij mij supergoed, soms beetje lavendel erin of als ze verkouden zijn menthol werkt super, sóchtends krijgen ze even snel een washandje... even voor de opfris..

soms bij onze kleinste nog even lekker massage met lotion anders word het huidje droog maar dat zien we dan als verwen momentje...

We staan sochtends lekker rustig op de eerste fles gaat er pas in om half 10 ofzo, onze diva wil eerst lekker wakker worden en mama heeft alle tijd ik ben heel de dag thuis dus kan het makkelijk inplannen, maar toch sochtends
    badje vind ik geen zin hebben, ze worden overdag "vies"s nachts amper en ik ben altijd van mening dat je schoon en fris naar bed ga, tandjes gepoetst, schone rompers en
    /of pyama en het liefst een vers gewassen bedje maar goed dat is maar 2 keer per week (niet elke dag natuurlijk dat vers gewassen bedje bedoel ik)

18. kleinvisje

ja is ook makkelijk. ik heb een groot bad en daar doe ik hem in. betekent dus niet dat ik altijd heel bad laat vollopen hoor. soms gaan we samen in bad, soms hij alleen, maar soms sproei ik hem dus ook alleen gewoon 's avonds in dat bad. dan kan hij toch in dat bad zitten en pak ik de sproeier en douche hem. in het kleine babybadje zou die w.s. toch al niet echt goed meer passen. grote bad is veeeel leuker haha ;)

19. brenjomi

brenjomi Fanatiek lid

Nov 24, 2008
    2,297
    1
    0
    activiteitenbegeleidster
    roze wolk
    en het kleine bad moet je nog leeggooien ook:D daar had ik altijd zoon hekel aan. die standaard vond ik ook niet makkelijk, want kreeg er zeer van in mijn rug omdat ik zo moeilijk moest staan (en ik ben nog best klein)

bij mijn ouders kan in de douchecabine een stop erin en dan die laten vollopen, heeft ze ook een soort van bad, dat is ook ideaal.

20. flapuit27

flapuit27 Lid

Feb 23, 2009
    89
    0
    0
    rayonmanager
    Amstelveen
    Dank voor al jullie snelle reacties!

Maar wat is handig bij mijn mannetje van 6 weken, voor of na de fles van rond 20.00?

Share This Page