Zoontje gestoken, maar weet niet door welk beest

Discussie in 'De lounge' gestart door Michelle89, 4 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Michelle89

Michelle89 Bekend lid

20 sep 2009
    924
    0
    0
    Deurne (NB)
    Hallo,

Rond 13.00 zat ik met mijn zoontje buiten, ineens begon hij te huilen en door zijn rechteroog te wrijven, ik zal wel iets wegvliegen maar weet niet wat t was, zag op dat moment ook nog geen bultje ofzo. Dacht dat hij moe was, en heb hem op bed gelegd. Nu is hij net wakker geworden en is zijn rechteroog helemaal dik, en hij wrijft er de hele tijd doorheen. Wat moet ik nu doen? Zal ik de hap bellen?

2. Michelle89

Michelle89 Bekend lid

20 sep 2009
    924
    0
    0
    Deurne (NB)
    Hier even een foto ervan

3. muis26

muis26 Fanatiek lid

oh jeetje.... naar he... huilde hij hard? misschien een horzel? ik zou gewoon even bellen naar de huisarts..... kan geen kwaad toch? straks zit je vanavond met een probleem als het echt heel dik wordt........ ze kunnen door de telefoon wel bepalen of je langs moet komen :)

4. Ummy

Ummy Actief lid

7 okt 2008
    361
    0
    0
    Ach gos, is altijd erg naar voor zo'n kleintje,
    het kan ook gewoon van een mug zijn, onze dochter krijgt ook altijd van die bulten/schijven, ze heeft er ook medicijnen voor want ze reageerd heel heftig erop.
    Als je het idee hebt dat een wesp is geweest, zou je w.s. nog wel een angel zien zitten..
    Mocht je toch twijfelen kun je altijd de arts nog bellen..
    Sterkte!
    Liefs,

5. angel229

angel229 Niet meer actief

Zou meteen beginnen met koelen (washandje koud maken). Eventueel met huisarts overleggen.

6. Carlien

Carlien Fanatiek lid

23 feb 2010
    2.133
    1
    36
    Twente
    Ik zou het direct koelen.. En gewoon bellen..

Ik denk trouwens niet dat het nog veel dikker wordt als het al om 13.00 uur is gebeurd, dus denk niet dat je er echt bang voor hoeft te zijn, maar zou wel voor de zekerheid contact opnemen..

7. Carlien

Carlien Fanatiek lid

23 feb 2010
    2.133
    1
    36
    Twente
    Je zou er trouwens ook nog wat azijn op kunnen doen, dat trekt de stoffen van het beestje eruit, waardoor de zwelling ook zal afnemen.. Alleen uitkijken omdat het bij het oog zit, anders doe ik altijd gewoon een doordrenkt verband erop..

Gr.
    Carlien

8. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Het kan vanalles zijn.. Denk niet dat het nu nog nodig is om een arts te bellen..

Zo'n reactie rond het oog kan al van een simpel mugje komen. Of toch een van de bijen/wespen/horzelachtigen. Dat is niet meer echt te achterhalen denk ik..

9. Tess11

Tess11 Actief lid

12 jul 2008
    317
    1
    0
    Dat dacht ik ook bij mijn zoontje. Totdat hij s'avonds wakker werd en zijn oog helemaal dichtzat. Was dus wel dikker geworden en roder dus dacht meteen aan een ontsteking. (gestoken onder zijn oog). De volgende dag een penciline kuur gekregen van de huisarts. Was binnen een paar dagen helemaal over. Oftewel HUISARTS bellen..maar dat lijkt me logisch..

10. Michelle89

Michelle89 Bekend lid

20 sep 2009
    924
    0
    0
    Deurne (NB)
    Dankjewel voor jullie snelle reactie! Ik heb even de hap gebeld, en de assistente zei dat als ie het niet benauwd heeft en geen uitslag heeft dat t gewoon vanzelf weer overgaat. Het enige wat ik kan doen is een beetje koelen. Als de zwelling erger word moet ik even bellen.

11. M02

M02 Fanatiek lid

17 nov 2008
    1.372
    0
    36
    Beterschap voor je mannetje!!

12. Michelle89

Michelle89 Bekend lid

20 sep 2009
    924
    0
    0
    Deurne (NB)
    Dankjewel :) De zwelling is al een stuk minder :D

13. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Fijn dat het beter gaat!

Als het inderdaad dikker, roder, warmer wordt, kan het een ontsteking zijn. Maar als het slinkt is hier niet meer aan de hand dat een steekje ;)

Deel Deze Pagina