Vraag samenstelling voeding

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Prins03, 22 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Prins03

Prins03 Fanatiek lid

13 nov 2012
    3.695
    2
    0
    Hallo dames,

Mijn zoontje is nu 3,5 maand en de laatste tijd geeft hij steeds vaker melk terug na zijn fles (niet meteen erna maar ook een tijd erna bv na een slaapje).

Nu krijgt hij Friso Standaard 1 en Extra 1. Extra heeft hij al geruime tijd omdat het een hongerige baby was en dat werkte altijd prima.
    Dit is nu zijn schema:

07.30 210+7 (2 standaard, 5 extra)
    11.30 210+7 (3 standaard, 4 extra)
    15.30 210+7 (3 standaard, 4 extra)
    19.30 210+7 (2 standaard, 5 extra)

Hier doet hij het heel goed op, alleen nu geeft hij dus melk terug..
    Nu kregen wij de tip dat we misschien Nutriton van Nutrilon moesten toevoegen aan zijn fles zodat het wat dikker wordt en hij dus minder terug zou gaan geven.

Nu heb ik hier alleen nog wat vraagjes over..

- Kan Nutriton samen met Friso Extra voeding?
    - Kan Friso en Nutrilon bij elkaar?
    - Moet ik dan misschien minder schepjes Extra geven omdat dit ook al meer 'vult'.
    - Of is er misschien iets anders wat ik kan toevoegen om zijn voeding wat dikker te maken zodat hij minder teruggeeft?

Ik weet even niet hoe ik het aan moet pakken.. Hopelijk hebben jullie de gouden tip!

2. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Heeft hij last van het teruggeven?
    Zoniet, gewoon zo laten, dan heb jij een wasprobleem, maar hij heeft geen spuugprobleem!
    Eventueel kun je kijken of je wat minder Extra en wat meer Standaard kunt geven, omdat Extra zwaarder valt.
    Of je kunt de flessen wat kleiner maken, 210/7 is extreem groot, beter is om flessen niet groter te maken dan 180/6.

3. Prins03

Prins03 Fanatiek lid

13 nov 2012
    3.695
    2
    0
    Nee hij heeft denk ik geen last van het spugen..

Flessen kleiner maken is geen optie en minder Extra voeding ook niet omdat hij dan zo snel weer honger heeft.
    We hebben het nu zo (die 4 flessen en deze samenstelling) en hier doet hij het verder prima op.. Volgens CB ook prima omdat het zo'n hongerige baby is..

Maar jij zou het zo laten?.. Dat ik misschien een keer extra moet wassen boeit me echt niet :D

4. Linda1984

Linda1984 Niet meer actief

Nutriton is johannesbroodpitmeel en kun je van verschillende merken hebben. Kruidvat heeft het ook en ik geloof dat er ook een meer natuurlijke variant van is, maar hier weet ik weinig van... Het kan alvast wel gemengd worden met friso. Ik heb zelf geen ervaring met fv voor hongerige baby's dus daar durf ik niks over te zeggen.

Het maakt de voeding dikker waardoor je baby minder spuugt, maar kan ook zorgen voor krampjes en moeizame ontlasting... Wij geven het wel, maar in overleg met de kinderarts omdat onze meisjes zich te vaak verslikten in dunne voeding. Nu krijgen ze het ook nog, omdat ze anders de fles in 5 min ophebben. Er is moeilijk vanaf te komen.

Ik zou het niet zomaar geven, alleen als je zoontje echt golfjes spuugt of er last van heeft. Misschien werkt het ook om 5 kleinere flesjes te geven? Je zoontje is nog best jong en het zijn beste grote slokken voor zo'n kleine vent. Maar goed jij kent je zoontje het beste dus als 4 flessen beter werkt dan 5 is dat geen oplossing:p

Onze dames zijn gecorrigeerd trouwens ongeveer even oud en kwijlen sinds een tijdje veel meer. Dit komt er soms ook in een golfje uit, ook na het slapen en soms vermengt met een beetje melk. Ze doen dit echter met een grote glimlach en blij getrappel dus daar maak ik me niet druk om. (De kinderarts zei ook dat dit erbij hoort)Zie het als een teken dat hun spijsvertering steeds beter gaat werken.
    (Maar misschien is dit bij jou helemaal niet aan de orde en heb je helemaaaaal niks aan dit lange verhaal, sorry voor de overbodige informatie dan:D)

5. Prins03

Prins03 Fanatiek lid

13 nov 2012
    3.695
    2
    0
    @Linda
    Bedankt voor je reactie! Alle tips zijn welkom dus dat lange verhaal was helemaal niet erg.
    Ik weet dat veel mensen vinden dat hij te grote flessen krijgt voor zijn leeftijd, maar wat je ook zegt.. Ons zoontje doet het hier goed op, we hebben heel lang lopen kloten omdat hij zoveel en zo snel honger heeft... Dat is nu allemaal over en het gaat allemaal prima dus dit wil ik dan ook zo laten..

Hmm miscshien is het handig om even te bellen met het CB .. Het kan natuurlijk ook best zijn dat de spijsvertering meer op gang begint te komen.. We gaan binnenkort beginnen met zijn eerste fruithapje :D

6. Linda1984

Linda1984 Niet meer actief

Nou als hij het verder goed doet op die vier flessen zou ik daar ook niet aan gaan sleutelen. Misschien inderdaad een idee om het cb bureau te bellen, wie weet hebben zij een verklaring/gouden tip:D

Succes alvast!

7. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Als hij het goed doet, niet te veel gaan knoeien inderdaad!
    Al kan het ook zijn dat hij wat teruggeeft omdat hij simpelweg te vol zit.
    Je gebruikt toch zeker wel de kleinst mogelijke speen, zodat hij zijn zuigbehoefte goed kwijt kan?

8. Prins03

Prins03 Fanatiek lid

13 nov 2012
    3.695
    2
    0
    jazeker, nog steeds avent speen nr 1..
    We kijken het nog even aan.. Kan me niet voorstellen dat het is omdat hij te vol zit want hij doet het pas sinds een paar dagen..

Deel Deze Pagina