Hoi meiden, Misschien een domme vraag, maar ik kan er nergens het antwoord op vinden, dus ik dacht: ik vraag het eens hier Mijn zoontje is 9 maanden en krijgt nog steeds een paar keer per dag bv. Nu denken mijn man erover om binnenkort voor een tweede te gaan. Wat gebeurt er met je bv tijdens je zwangerschap? Stopt dat? Wordt het minder? Kun je blijven voeden? Iemand ervaring? Dank jullie! Liefs xxx
ik heb ervaring met zwanger worden tijdens de borstvoedingsperiode en voeden tijdens een zwangerschap, en er zijn zeker meer meiden die hier ervaring mee hebben! Wanneer je weer een ei-sprong hebt is het zeker mogelijk dat je zwanger wordt ook al geef je borstvoeding. Het voeden kan zodra je zwanger bent gevoelig worden. Hieraan merkt ik de eerste keer dat ik zwanger was.. Bij veel vrouwen loopt de productie terug of stopt zelfs helemaal tijdens een zwangerschap. Sommige kindjes vinden het niet erg om droog te drinken en andere kindjes stoppen dan met de borstvoeding. Er zijn ook kindjes die gaan weigeren omdat de melk anders kan gaan smaken. Vooraf is dus niet te zeggen of de melkproductie terugloopt of niet en of je kindje wel of niet blijft drinken. Ik ben in de voedingsperiode van mijn oudste dochter 3x zwanger geweest (zie onderschrift). Mijn dochter drinkt nog steeds. Eerste 2 zwangerschappen wel al snel wat minder melk en het voeden was wat gevoelig. Tijdens de zwangerschap van mijn jongste vanaf 22 weken weinig melk meer, maar de oudste is zeker 3x per dag blijven drinken. Na de bevalling weer volop melk en nu drinken de meisjes allebei!
Ik heb in je andere topic al gereageerd,maar bedenk net dat er op borstvoeding.com een ervaringsverhaal staat waar het wat minder liep met de borstvoeding nadat ze zwanger raakte en dit heeft opgelost met donormoedermelk via de moedermelkbank zodat haar kindje iniedergeval tot 1 jaar borstvoeding kon blijven krijgen.
Ik ben nu ongeveer 8-9 weken zwanger (a.s. donderdag echo!) en ik voed dochter nog 2-3 keer per dag. Mijn menstruatie kwam door de bv pas na ruim 14 maanden weer op gang en gelukkig was t na 1 rond al raak! Tot nu toe houdt de productie dus stand, al heb ik wel het idee dat de tsr wat langzamer is. Ik heb verder iets gevoeligere tepels, maar als ze goed aanhapt geen probleem. Het voeden gaat verder nog prima en ik hoop dat dat nog lang zo blijft. Ik heb wel vaker gehoord dat het rond 3 maanden minder kan worden, maar ook dat moeders gewoon doorvoeden. Ik hoop bij de laatste categorie te horen. Mijn kleintje geniet nog zo van de voedingen en "vraagt" er ook vaak zelf om.