Dames, misschien kan iemand mij met het volgende helpen. Ik heb een dochter van 7 weken. Sinds 3 dagen hapt ze niet goed meer aan de fles. Dit is van een op andere dag het geval. Het duurt soms een kwartier voordat de fles goed pakt en als het eenmaal pakt dan drinkt ze hem heel goed en rustig leeg. Maar voordat dat het geval is speelt ze met haar tong, duwt de speen eruit, als een beetje melk in haar mondje krijgt spuugt ze dat ook weer uit waardoor ze weer onrustig wordt. Soms denk ik dat ze geen honger heeft, maar je zou denken dat ze na 4,5 uur wel weer trek zou moeten krijgen. Soms lijkt ze echter wel honger te hebben, maar kan nog steeds niet goed aanhappen. Ook kokhalst ze soms als ik de speen in haar mond doe. Dit probleem is zoals ik zei van een op andere dag begonnen. Ze heeft geen spruw, haar tong is gewoon schoon. Ze drinkt uit een Difrax-fles met een S speen. Daar kan het ook niet aan liggen lijkt me aangezien ze sinds haar geboorte prima drinkt uit deze fles. Als ze zo moeilijk doet dan laat ik het een kwartier rusten en probeer het dan weer. Soms lukt het dan direct en soms duurt het nog een tijdje voordat het lukt. Ik kan ook niet bedenken bij wie ik terecht kan als dit probleem aanhoudt. Ik heb niet het idee dat mijn huisarts hier iets zinnigs over kan zeggen en van het cb heb ik nooit een zinnig antwoord over wat dan ook gekregen, dus daar heb ik niet zoveel vertrouwen in. Verder doet ze het echt voorbeeldig, alleen dat aanhappen dus sinds kort. Komt iemand dit bekend voor? Hebben jullie nog tips? Misschien waait het ook weer vanzelf over, maar voor nu is dit heel vervelend.
Ik zou haar wel even na laten kijken op spruw, die hoeft niet op de tong zichtbaar te zijn, Voed je haar op verzoek of op schema? Als ze zeker geen spruw heeft kun je proberen om haar zelf te laten komen voor de voeding, en dan niet de speen in haar mond stoppen, maar zelf laten aanhappen. Hou hem gewoon een beetje onder haar neus. Daarnast kan het zijn dat ze keelpijn heeft, als ze moet kokhalzen van de speen.
Dank je voor je reactie. Ik heb even gegoogled en las idd dat spruw niet altijd zichtbaar hoeft te zijn. Ze maakt ook een klakkend geluid met haar tong tijdens het drinken, dat schijnt ook een symptoom van spruw te zijn. Ik voed haar overigens op verzoek. Ook heb ik geprobeerd om haar idd zelf aan te laten happen, maar dan pakt ze de speen wel maar speelt alleen wat met haar tong. Ik ga de huisarts bellen. Dank je nogmaals.
Ik ben met haar bij de huisarts geweest. Het is geen spruw. Verder kon ze ook niets medisch vinden. Maar inmiddels zijn wij eruit. Ik ben overgestapt naar Dr. Brown fles en ze drinkt weer super. Met de Difrax-fles kreeg ze ineens een grote straal melk binnen voordat ze uberhaupt begon te zuigen, daarom wilde ze niet hem niet pakken. Met Dr. Brown fles krijgt ze pas melk binnen als ze begint te zuigen. Ze verslikte zich ook helemaal niet meer.