hoevaak flessen sterelliseren

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door sietske, 10 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ella27

ella27 VIP lid

22 jan 2010
    13.977
    1
    0
    Elke avond was ik de flesjes af met neutral afwasmiddel en daarna in de magnetronsterrelisator.(5minuten) evenals de speentjes

doe het vanaf het begin elke dag.
    vind dat zelf persoonlijk wel zo fris.

ik spoel tussendoor de flesjes met heet water om.
    Evan heeft 4 voedingen per dag en we hebben ook 4 flesjes.

2. Yjc

Yjc Fanatiek lid

18 jan 2008
    1.133
    0
    0
    Tilburg
    Gelukkig want kreeg het gevoel dat wij de enige waren die de flessen niet uitkoken.

3. flipflop

flipflop Fanatiek lid

4 dec 2010
    3.250
    1.009
    113
    Zuid-Holland
    dat zei die van ons ook :) bij mn eerste alles nog steeds gesteriliseerd en bij mn tweede nooit meer. wat ik wel een hele goed opmerking van mijn kraamverzorgster vond, waar ik nog nooit bij stil had gestaan.
    In stilstaand water kunnen bacterien zich erg goed ontwikkelen. Dus laat nooit natte flessen staan of leg ze in de koelkast. (wat we dus bij mn eerste altijd deden:() (heeft ze overigens niets aan over gehouden:p) Maar anyway, hier gaan ze gewoon de vaatwasser in en dan drogen we ze goed af met een schone theedoek en dan gewoon in de kast.

4. Mamma van Maryam

Mamma van Maryam Actief lid

28 dec 2010
    109
    0
    16
    Nee, jullie zijn écht niet de enige! :p

5. adi

adi Niet meer actief

of gewoon laten uitlekken ;)

Onze kinderarts kreeg altijd jeuk als vrouwen weer bij haar kwamen die van de kraamzorg advies hebben gekregen om flessen in de koelkast te houden VANWEGE de hygiene. Dat is ook wel zo, MITS je in die koelkast geen voedingswaren bewaart.
    Dus tenzij je een aparte koelkast hebt voor medicijnen en flesjes (zoals ze dat in ziekenhuizen hebben), is het niet beter om flessen in de koelkast te houden. Want de voedingswaren, en vooral vleeswaren, kaas, vlees enz. verspreiden veel meer bacteriën dan water.

Deel Deze Pagina