Hoevaak gaan jullie bij je grootouders op bezoek?

Discussie in 'De lounge' gestart door NathalieH, 12 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mama suus

mama suus VIP lid

18 aug 2008
    7.510
    188
    63
    somewhere
    mijn vent heeft ze niet meer dus daar hoeven wen iet heen. zelf heb ik nog wel 2 omas en een opa bij de ene oma kwamen we al niet vaak en nu al helemaal neit meer ze heeft een aantal hersenbloedingen gehad en is dus soort van plantjje niet helemaal hoor maar zit in rolstoel en praat niet en ook ngo wat dement erbij. erg lastig dus ben dr vorige wk nog geweest de volgende keer komt wle weer in april ofzo...

de andere kom ik toch een keer in de mnd ff bakkie doen en me ouders van nu halen haha die heb ik op hun adres omdat ik niet in ned woon

2. Springmuis

Springmuis VIP lid

19 aug 2008
    7.043
    0
    0
    Veelste weinig eigenlijk :(
    Mijn opa (85) is nog een heel bezig bijtje en we zouden eigenlijk vandaag gaan maar hij staat in de kwart finale met jeu de boulle:):D
    En mijn oma is doordeweeks altijd maar druk druk druk met naar de gym en oppassen e.d dus zij hebben alleen sweekends tijd en mijn man werkt vaak weekenden dus niet heel veel mogelijkheden..
    maar.. als het goed is gaan we het eerst volgende vrije weekend (12 maart) behalve als mijn Opa de finale haalt dan wordt het 13 maart;):D

Maar eigenlijk zien we elkaar schandalig weinig..
    en het is dat ze aan de andere kant van NL wonen anders was het een stuk eenvoudiger geweest om alleen met de kleine meid te gaan..

3. Dani11

Dani11 Niet meer actief

Heb al best lang al geen grootouders meer...
    Opa van papa's kant heb ik nooit gekend, mijn oma woonde in Portugal en zag ik helaas maar eens per jaar in de vakantie 6 weken...
    Oma van mama's kant kende ik ook bijna niet want die hadden altijd ruzie :( en mijn opa ging ik iedere week naartoe en ik wou dat ik meer was gegaan....vind eens per maand naar je opa of oma echt weinig...

4. Doortje25

Doortje25 Fanatiek lid

25 jul 2010
    4.056
    884
    113
    Ik probeer mijn oma regelmatig te zien, de ene keer ga ik op bezoek en de andere keer zie ik haar op een verjaardag. Ik probeer haar sowieso 1 keer per maand te zien, maar meestal zie ik haar wel vaker. We hebben een goede band, als kind kwam ik er iedere week.

Als mijn andere oma nog geleefd had, zou ik haar denk wekelijks hebben bezocht. Zij was echt mijn lievelingsoma, onze band was heel hecht en ondanks dat ze al 12 jaar dood is, mis ik haar nog altijd verschrikkelijk.

Mijn vriend zijn oma bezoeken we ieder jaar met kerst en hij belt haar op haar verjaardag. Als ze in het ziekenhuis ligt gaan we ook altijd even op bezoek. Veder zien we haar weleens op familiefeestjes. Ze is niet echt een lieve oma voor mijn vriend geweest, waardoor de band ook niet zo goed is. Maar ze waardeert het wel als we haar bezoeken.

5. lianda

lianda Fanatiek lid

6 jun 2007
    2.367
    0
    0
    werkt bij centerparcs
    noord babant
    Mijn man zijn grootouders waren net als zijn 2e mama en papa. Hij is er zijn eerste 4 levensjaren opgegroeit.
    Wij gingen ook bijna elke week,toen wij kindjes kregen werd dat minder 1x per maand.
    Elke verjaardag,nieuwjaarsdag ed waren we er altijd.
    Helaas is opa in 2004 overleden en oma afgelopen oktober.
    Nu zie je pas hoe de familiebanden uit een gaan.
    Erg jammer en mijn man heeft er nog steeds heel veel moeite mee dat zijn opa en oma er niet meer zijn.

6. guppekop

guppekop VIP lid

28 aug 2009
    13.271
    1
    0
    varend op schip
    1x per half jaar ofzo? ik heb nog 1 opa en 2 oma's. Maar omdat wij varen ben ik er bijna nooit en als we in de buurt zijn ga ik liever naar mn ouders dan naar opa en oma's

7. Maia

Maia Niet meer actief

mijn oma nooit, omdat we die elke maand wel een keer zien ;) soms zelfs meerdere malen. Zijn oma denk ik 1x in de 2 maanden.

8. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

ik heb helaas niets meer.
    mijn man heeft nog 1 oma maar die ken ik niet. familieruzie. mn man gaat er ook nooit heen en ze is al 11 jaar 80 als je aan hem vraagt hoe oud ze is hahha

9. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Ik moet nog even wennen aan het 'oma-contact'. Heb sinds afgelopen zomer weer contact met m'n oma na 13 jaar geen contact te hebben gehad.
    M'n ouders hebben toen het contact verbroken en ik heb toendertijd als puber me daar zonder nadenken bij neergelegd.
    Het ging alleen steeds meer kriebelen bij m'n zus en mij en hebben toch de stap genomen om het contact te herstellen.

Daar ben ik heel blij mee! maar het is nog wel onwennig, dus kom nog niet zo vaak bij haar.

10. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.774
    18.919
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik heb alle vier mijn grootouders nog. Ze wonen alleen vrij ver bij ons vandaar (ene kant 2,5 uur rijden, andere kant ruim 3 uur.) wij gaan niet zo heel vaak. Ongeveer 2 of 3 keer per jaar. We hebben wel veel contact via mail en telefoon. Ik zorg ook dat ze vaak foto's en filmpjes zien van hun achterkleinzoon.

11. Botiwo

Botiwo Actief lid

30 nov 2010
    489
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zie mijn oma´s en opa te weinig naar mijn zin. Ene oma is altijd druk en weg dus daar kunnen we niet zomaar bij langs, we zien haar wel altijd met verjaardagen en andere familiedagen. Ik bel haar wel elke week zo´n beetje. Andere opa en oma zie ik echt heel weinig en daar wil vernadering in brengen.
    Mijn man zijn opa´s zijn overleden voordat hij geboren was, ene oma was een lieverd, het is jammer dat ik haar niet heb gekend. De andere oma, nou ja, ben blij dat ik die niet heb gekend.

12. anja89

anja89 Fanatiek lid

15 mrt 2008
    3.101
    0
    0
    Noord Holland
    Nooit.
    Opa en oma van vaders kant zijn allebei overleden en opa en oma van moeders kant willen ons niet zien.
    Het komt er in het kort op neer dat zij het niet eens waren met het huwelijk van mijn ouders, en ik en mijn zus daarom als kleinkinderen ongewenst waren/zijn.
    Eens in de zoveel tijd kom ik ze eens tegen en dan doen ze net alsof ze me niet zien of kennen.

13. NathalieH

NathalieH Fanatiek lid

4 mrt 2009
    1.332
    0
    0
    administratief medewerkster
    Sliedrecht
    Lees dat er toch nog een hoop regelmatig op bezoek gaan. Mijn vriend en ik vinden het wel lastig om steeds een gesprek te maken. Z'n oma is nu 91 en is niet meer zo spraakzaam en zit het liefst voor zich uit te staren. Maar ze straalt wel als we met de kleine komen. We wonen in de buurt, maar eigenlijk ga ik nooit spontaan langs met Emma. Misschien moet ik dat toch maar eens gaan doen.

14. Jarina

Jarina Actief lid

19 apr 2010
    320
    0
    0
    Limburg
    Ik ga iedere dag naar mijn opa en oma van mijn moederskant. Omdat ik geen contact heb met mijn eigen moeder hebben mijn grootouders mij sinds mijn 12e altijd heel goed opgevangen. Ze zijn als pap en mam voor mij. Toen ik 17 en 18 was en op vakantie ging met mijn vriend gaven ze me altijd 400 euro zakgeld mee. s morgens om half 10 ben ik daar en om 5 uur ga ik pas na huis. Ik kaart altijd met opa, mijn oma komt sinds de scheiding van mijn ouders niet meer buiten en als opa wel eens een dagje weggaat neem ik oma mee naar huis. Ik zou echt niet weten wat ik zonder ze moet,, Ook al weet ik tot aan ieders leven vroeg of laat een einde komt.

15. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Mijn grootouders zijn allemaal overleden. Als mijn oma nog zou leven, zou ik daar denk ik 1x per 2 maanden heen gaan (ze zou dan op 1,5 uur rijden wonen).
    De oma van mijn man woont op een half uurtje, maar daar gaan wel eigenlijk nooit heen. Is wel een heel lieve vrouw hoor! We zijn er 1x geweest, met de kleine, omdat ze Ilias nog nooit gezien had. Verder zien we haar 2x per jaar. Op de verjaardag van mijn schoonouders en op haar eigen verjaardag. Ik heb nog wel eens gezegd tegen mijn man dat we vaker naar oma moeten, maar hij heeft daar niet zoveel behoefte aan. Zonder reden eigenlijk. Hij had meer met zijn andere oma, denk ik.

16. Foxter

Foxter Niet meer actief

Naar die van mijn man 1 keer in de 2 jaar gemiddeld en die van mij 1 keer per jaar.
    Mijn opa woont ook wel 180 km bij ons vandaan en slaapt 'smiddags enzo, dus voor een ochtendje ga ik niet snel 4 uur in de auto zitten op een dag ;)

17. Rono

Rono Niet meer actief

3 keer per week... ben door haar opgevoed.. mijn ouders zie ik daarintegen 1 keer in de 6 weken.

18. Zeepaardje

Zeepaardje Niet meer actief

naar me grootouders ga ik 2x per week...
    en me andere oma zie ik 2x per maand komt ze een weekend logeren

19. nanette77

nanette77 VIP lid

11 jan 2009
    10.817
    545
    113
    Vrouw
    mijn beppe leeft niet meer..
    Maar daar ging ik om de dag naar toe toen ze in het verpleeghuis lag. Daarvoor woonde ze bij ons in..
    Mijn moeder was alleenstaande mama van 6 kinderen en beppe hielp haar..
    Dus beppe is mijn moeder ook een beetje..
    Ze was ver in de 94 toen ze stierf, maar ik mis haar altijd nog

20. xd24

xd24 VIP lid

27 feb 2010
    6.406
    0
    36
    Brabant!
    Mijn beide opas en omas zie ik een paar x per jaar. Maar wij wonen in brabant zij in friesland dus daar ga je niet ff op de koffie (wat ik wel HEEL jammer vind)
    Opa en oma van mn vriend komen we ongeveer 1x per 2 weken.

Deel Deze Pagina