Hoevaak geven jullie borstvoeding?

Discussie in 'Voeding' gestart door missyb, 25 apr 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. missyb

missyb Niet meer actief

Hoevaak geven jullie borstvoeding hoeveel keer? en hoeveel minuten?
    links of rechts? of bijde?

2. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Ik geef nu ongeveer gemiddeld 7x per 24 uur bv. 120 cc en uit beide borsten kolf ik dit af. Ik stop zodra er vrijwel niets meer uitkomt. Dit ligt gemiddeld dus bij de 120 cc. ;)

3. ElleE

ElleE Actief lid

4 jun 2006
    223
    0
    0
    Ik geef ook zeven voedingen per dag, Sven drinkt altijd maar uit 1 borst eigenlijk (zit ook genoeg in, ik kolf 120 cc uit 1 borst) en daar doet hij minder dan 10 minuten over!

4. Zeeuwsmeisje

Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

9 aug 2006
    3.051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    In het begin om de 2u dag en nacht elke keer 1 borst... dat was om de boel op gang te bregen en te leren drinken.

Langzaam aan is dat gegaan naar nu 6 voedingen per 24u en dan 1 soms 2 borsten, ligt eraan hoe hongerig hij is. Ik voed volledig op verzoek dus een paar dagen terug heb ik een dag gehad met maar 5 voedingen en de dag erna kunnen het er 8 zijn. Alleen in het begin zorgde ik er wel voor dat er niet teveel tijd tussen zat. Qua tijd gewoon zoalng als hij wil of tot ik het beu ben... in het begin duurde een voeding 3 kwartier omdat hij nog niet zo snel dronk en nu 5 tot 10 min.

5. Zeeuwsmeisje

Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

9 aug 2006
    3.051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    Maar geen 1 kind is hetzelfde hoor.

Bereidt je goed voor, bv-curcus, lees er veel over, verzamel telefoonnummers die kan bellen als je vragen hebt (vrijwillergs van de vbn bijv.) en hou er rekening mee dat het zeker de eerste 6 weken flink aanpoten is. Bv geven moet je meestal echt leren (er zijn er wel een paar bij wie het vanzelf gaat maar meestal is het hard werken de eerste weken om de bv goed te krijgen en zelfvertrouwen te krijgen)

Maar ik vind nog altijd dat het de investering qua tijd ed waard is.

6. safian78

safian78 Actief lid

26 jan 2006
    428
    0
    0
    6 a 7 keer per 24u, bij kolven geef ik hem 125cc, gaat binnen 15 min op. bij de borst geef ik hem 1 borst per keer, soms de 2e borst als 'toetje', maar vaak heeft ie aan 1 genoeg.

7. Mamzie

Mamzie VIP lid

29 jun 2006
    7.318
    0
    0
    prov. Groningen
    ik geef om de 2 uur ( soms 3 uur )
    Meestal 1 borst per keer soms de tweede als toetje ;)
    Hij doet er ongeveer 15-25 minuten over een borst.

8. Matrix

Matrix Actief lid

11 sep 2006
    161
    0
    0
    Ligt er aan, als ze bij de ene borst gaat flierefluiten, dus happen/loslaten, pak ik de ander, dus wisselvoeden en dat gaat prima, maar soms krijgt ze maar 1. Als ze wakker is dan verschoon ik haar, voeden, knuffelen, spelen en voor ze weer terug gaat krijgt ze altijd nog een slaapslokje. Ze is een redelijk snelle drinker 5 tot 10 minuten, vaak als ze lang erover doet is ze niet effectief bezig.

9. lintjezuur

lintjezuur Actief lid

5 nov 2006
    430
    0
    0
    Varieert van vijf voedingen tot 12 voedingen op een dag.(Ik voed op verzoek) Met dit warme weer komt hij vaker. Is logisch want ik drink ook meer. In het begin lag Sven soms drie kwartier te drinken. Maar nu drinkt hij veel sneller. Hij is soms in 10 minuutjes al klaar. Zeker overdag dan is de wereld om hem heen veel interesanter. Laatste voeding geef ik bijna altijd in mijn bed. Dan liggen we soms wel eens een uur. Ligt hij al lekker te dutten tussendoor en ik kijk tv. Heerlijke afsluiting van de dag zo met z'n tweetjes.

10. Lientje

Lientje Fanatiek lid

24 nov 2005
    4.063
    0
    0
    Financieel advies
    Zeeland
    Ik geef om 6.30, 10.00, 13.00, 16.00, 19.00/20.00 uur. 6 keer dus. En wel op vraag, maar ze vraagt altijd om dezelfde tijd. Ik heb het wel redelijk makkelijk, na 10 minuten ben ik klaar. Met kolven eigenlijk ook.

11. missgwen

missgwen Bekend lid

23 apr 2007
    775
    16
    18
    aan het water
    hij krijgt ongeveer 5 keer per dag de fles( afgekolfd melk) maar nu met het warme weer wil hij meer drinken wat logisch is

12. Cis

Cis Actief lid

12 jun 2006
    274
    0
    0
    Bob krijgt nu meestal tussen de 6 en 8 voedingen per dag.
    Ik heb in het begin (na de kraamtijd) enorm zitten tobben met voeden op verzoek. Op een gegeven moment had hij teveel. Tenminste dat werd ons verteld. Toen heb ik hem een hele tijd 1 borst per keer gegeven, maar dan duurde het soms wel 50 minuten voordat hij klaar was. En op een bepaald moment kwam hij ook heel vaak, dus was ik voor mijn gevoel de hele dag maar aan het voeden.
    Toen ben ik op advies van het CB naar 2 borsten gegaan, de 1e moest dan max. 20 minuten en de 2e max. 10 minuten. En dan minimaal 2 uur en maximaal 4 uur tussen de voedingen (begintijden).
    Op zich gaat dat wel goed (denk ik), maar ik moet hem nog steeds wel van allebei de borsten losmaken, want zelf opgeven doet hij echt niet.
    Dus of ik nou echt goed bezig ben daar twijfel ik ook nog wel aan?!?

13. zonnestraal

zonnestraal Niet meer actief

Noa krijgt 6 - 7 voedingen per 24 uur. Ik voed op verzoek en ik kan niet echt zeggen dat er een ritme in zit hoor! Dat maakt het vaak wel wat lastiger met plannen van afspraken. Maar langzaamaan begint het wel te komen met het ritme. Ik bied haar allebei de borsten aan en ze doet ongeveer 15 minuten over 1 borst.

Deel Deze Pagina