Wieg vraagjes

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Fleur1, 24 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fleur1

Fleur1 VIP lid

14 apr 2006
    5.068
    0
    36
    Wij hebben voor Roos een wieg omdat Daan een ech wiegenkindje was geweest zijn we nu eensgoed op zoek gegaan en hebben we een hele mooie wieg opgeknapt.
    Roos heeft nog maar max 10 cm meer is het echt niet aan ruimte.
    Nu vroegen we ons af kan ze daarom zo onrustig zijn in haar bedje omdat het te klein word of hebben ze daar geen last van?
    Hoelang lagen jullie kids in een wieg want ze is noggeen 2 maanden en ik dacht dat ze tot een maand of 4 er in konden we hebben er vanmorgen eens een beetje grof gemeten en we zitten op de 60 cm.

En als ze wel uit de wiegje "moet" moet je ze dan laten wennen aan het ovrstappen door ook het ledikant en de wieg op de kamer hebben staan.

Wie kan ons wat meer hierbij helpen we worden er een beetje moedeloos van. Maar het ziet er zo mooi uit. de wieg :)

Liefs fleur

2. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    C is met 5,5 week overgegaan. We zouden een weekendje naar mijn ouders met hem. En daar was alleen een ledikantje. Dus hebben we geprobeerd hem daar aan te laten wennen. Dat ging direct goed.

Hij sliep als ik boven was (bed/studeerkamer) in zijn ledikant, en als ik beneden was sliep hij daar in de wieg. Die heeft er nog een week of 3 gestaan. Dus C iwas met 8/9 weken helemaal uit de wieg.

3. Sneeuwwitje

Sneeuwwitje Actief lid

12 aug 2008
    308
    0
    0
    Wij hebben de wieg bij ons zoontje ook met 2 maanden weg gedaan. Hij kroop elke keer omhoog zodat hij bijna met zijn hoofdje tegen de rotan wand aan kwam.
    We hebben hem in 1x over gedaan van wieg naar ledikant. Dit ging meteen goed.

Ik vond het wel erg jammer, vond het erg lief staan die wieg. Ik had hem ook zelf bekleed en ik heb er zelf vroeger ook in gelegen.

4. Natas73

Natas73 Lid

24 okt 2008
    6
    0
    0
    Hoi,

Wij hebben Isis ook in de wieg liggen, die wieg is zo'n 80 a 90 cm.
    Ze ligt hier in vanaf s'morgens na de fles van 11:00uur tot aan de laatste fles van 23:00uur.
    Ook ligt ze overdag al wel in de box te spelen.
    De wieg staat beneden in de huiskamer en na de fles van 23:00uur gaat ze naar haar kamertje en in haar ledikantje, daar ligt ze ook weer in s'morgens na de fles van 07:00uur.
    Ze slaapt zonder problemen in het wiegje en ook zonder problemen in haar ledikantje.
    We hebben haar wel een slaapzakje aan in haar ledikantje, dit ook omdat ze een buikslaper is en dan niet zo makkelijk zich zelf omhoog kan duwen/trappen.

Gr Natas

5. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Eva is met 6 maanden naar haar ledikant gegaan... tijd om te wennen had ze niet, want ze was opeens 2 dagen erg aan het huilen bij het naar bed gaan 's avonds in haar wieg en probeerde eruit te klimmen (overdag sliep ze al in haar ledikant) en draaide naar haar buik, wat door de weinig ruimte haast niet lukte. Toen hebben we haar dus na die 2 dagen in haar ledikant gedaan in haar eigen kamer. Het was heel even raar voor haar, maar sinds die tijd sliep ze dus wel veel beter omdat ze lekker kon draaien enzo.

6. soovi

soovi Fanatiek lid

1 nov 2007
    2.465
    582
    113
    Mijn zoontje is met 4 maanden naar zijn ledikantje gegaan. Hij was toen druk bezig met zich om (proberen) te draaien en de wieg had niet zo'n hoge rand. En daarnaast begon de wieg ook krap te worden. Zijn wiegje stond vanaf het begin gewoon op zijn eigen kamertje en we hebben op een gegeven moment het wiegje weggehaald en het ledikantje ervoor in de plaats gezet. Ging in een keer goed.

7. Setteke

Setteke Niet meer actief

Silke gaat vanavond voor het eerst in haar ledikant. Ze past nog wel in de wieg, maar over 1,5 week gaan we op vakantie en dan moet ze in een ledikantje slapen. Dus we willen haar gaan wennen. Vind het ook helemaal niet leuk, weer afscheid van een fase en helemaal omdat dit misschien wel de laatste keer is dat ik de wieg gebruik vind ik het echt niet leuk!

8. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Fae heeft een hang/sta wiegje. Ze heeft nog zo'n 20 cm over, dus ze kan er nog even in. Op het moment dat ze gaat draaien ofzo, zullen we het wiegje los koppelen enop de grond zetten. Als dat te laag blijkt te zijn (voor ons) dan zetten we het ledikantje neer en gaat ze met wieg en al in het ledikantje.
    Dus dan heeft ze al een soort van overstap, als ze uiteindelijk volledig in het ledikantje zal moeten.

Deel Deze Pagina