Hoevaak/hoelang gebruik je een (reiswieg)kinderwagen?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Indogirl, 13 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Indogirl

Indogirl Lid

27 dec 2007
    71
    0
    0
    Ik ben zwanger en we zijn momenteel aan het rondneuzen naar kinderwagens en lezen er veel over. Nu vraag ik me af hoelang je precies een maxicosy, een wandelwagen en een buggy gebruikt.

Mijn vriend denkt dat je een wandelwagen (reiswieg) nauwelijks gebruikt, maar ik denk daar anders over. We zijn misschien geen grote wandelaars die elke dag kilometers gaan wandelen, maar je kindje kan en mag toch niet te lang in een maxicosy stoeltje liggen, bijv. als je een dagje gaat winkelen of op vakantie? En in een buggy kunnen ze pas als ie goed kan zitten?

Al met al is zo'n hele kinderwagenset behoorlijk prijzig en ik vraag me af hoeveel je er werkelijk van gebruikt. Bij je eerste kindje ben je geneigd om alles maar te kopen, en ouders met ervaring denken misschien: joh, dat heb je helemaal niet nodig, of dat juist wel.

Iemand tips?

2. Lexie74

Lexie74 VIP lid

14 sep 2006
    9.364
    200
    63
    Vrouw
    loonadministratrice
    nop
    tip: koop een combi wagen waar alles bij zit, reiswieg, buggyzit gedeelte enz via marktplaats. Er worden nog hele goede wagens aangeboden voor kleine prijzen.

3. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.024
    1.850
    113
    Provincie Groningen
    Volgens mij moet je kindje sowieso de eerste 5 maanden in de reiswieg. Voor kleine stukjes kan je de maxicosi wel gebruiken.
    Heel veel mensen doen hun kinderen al te vroeg in de buggy omdat hun kindje niet meer in de reiswieg past (bv sommige reiswiegen van Quinny)
    Daarom hebben wij een grotere reiswieg gekocht.

Ik loop zelf ook niet heel veel, maar het lijkt me straks super leuk om met me kindje buiten te lopen in de kinderwagen en eventueel een paar kleine boodschapjes te doen.

4. Mila24

Mila24 Fanatiek lid

30 jun 2007
    2.199
    0
    0
    Antwerpen
    Je kindje zal de eerste 6 maanden (afhankelijk grote van de reiswieg en kindje) in de bak liggen hoor.
    Mijn dochter kon daar heerlijk in slapen en de maxi cosi vond zij helemaal niks + dat ik het ook heel ongezond vindt als die kleintjes zo in elkaar gedoken zitten een aantal uren.
    Je heb dus wel echt zo een bak nodig vindt ik persoonlijk, of anders miss. een draagzak waar ze lekker in kunnen liggen en dan zo nu en dan afwisselen met de maxi cosi.
    Kijk eens voor een 2de hands 3in1 wagen dan vallen de prijzen reuze mee!

5. yake

yake Fanatiek lid

25 jun 2006
    2.791
    0
    0
    Camila heeft iedere dag in de reiswieg gelegen, vijf maanden lang: boodschappen doen, wandelen, handig als je op visite gaat, in de gang, in de keuken.

Nu ligt ze in de ligstand van de buggy. De Maxicosi gebruik ik dan niet zo vaak, maar ik ben blij dat ik hem heb.

6. Zonnebeertje

Zonnebeertje Fanatiek lid

1 jul 2007
    4.257
    0
    0
    Ilana heeft ook een maand of 5 in de kinderwagen gelegen, ze sliep er ook regelmatig in overdag.
    De maxi cosi is niet goed voor het ruggetje als ze daar lang inzitten en in de wagenbak ligt het vele lekkerder.
    Ik heb een hele mooie combi wagen via mp gekocht, gewoon even rondneuzen:)

7. lauwie

lauwie VIP lid

17 mrt 2007
    8.026
    0
    0
    de maxi cosi heb je nodig als je de baby met de auto vervoerd. ook van het ziekenhuis naar huis de eerste dag bijvoorbeeld. ze passen een jaar in de maxi cosi, daarna heb je een ander autostoeltje nodig.

een buggy is voor als een kindje zelf kan zitten en daarvóór gebruik je de wagen waarin hij of zij kan liggen. (je hoort idd wel vaak dat kindjes nog niet kunnen zitten maar al wel te groot zijn voor de kinderwagen.) de wagen/buggy gebruik je als je op stap gaat met je baby, dus voor een stuk wandelen, maar ook voor een boodschap. als alternatief kun je ook een draagzak kopen. het lijkt mij alleen niet praktisch om alleen een draagzak te kopen. niet alle baby's vinden het fijn en het wordt toch ook een beetje zwaar na een tijdje. er zijn trouwens draagzakken waar baby's na 6 weken inkunnen maar ook waar ze vanaf de geboorte in mogen.

in de kinderwagen kun je je baby ook in de woonkamer laten slapen of als je ergens op visite bent. ik denk dus dat je idd niet zonder kunt.

dus de tip van de andere meiden: kijk eens op marktplaats als je het te duur vindt!

succes en veel plezier met shoppen voor jullie baby!

8. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.227
    7.274
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik ben veel meer gaan wandelen sinds Eva er is, heb de reiswieg heel veel gebruikt! Voor kleine boodschapjes met de auto zette ik de maxicosi op het onderstel, ideaal! (jammer dat het nu niet meer kan nu de wandelwageninzet erin zit...).

9. Vera

Vera Fanatiek lid

17 apr 2006
    2.604
    1
    0
    Je kan echt niet zonder reiswieg hoor. Tis echt slecht voor de rug van je baby om alleen maar de maxicosi of te vroeg de buggy te gebruiken.
    En de rug daar moet je je hele leven mee doen he.
    Koop anders gewoon een goede tweedehandse, of nu in de opruiming een goede aanbieding, of bij de leenbakker of blokker een combiwagen. Die laatste heb ik (Beebies First) en hij is echt fijn. Kost 150 euro en dan heb je dus een reiswieg en een buggy.

10. NB1980

NB1980 Actief lid

24 jun 2008
    247
    0
    0
    Ik zou ook echt een reiswieg erbij kopen hoor! ALs ik in de stad loop zie ik zoveel mensen lopen met de maxicosi op het onderstel, dat het bijna normaal lijkt. Maar dat is het niet hoor! Vind het vaak gewoon zielig voor die baby's, zo half opgevouwen in een autostoel.
    Een klein kindje mag niet zo lang in de maxicosi en ligt gewoon het beste in een reiswieg. De reiswiegen van bugaboo zijn lekker groot (en via marktplaats niet zo duur)

11. binnabinna

binnabinna VIP lid

19 dec 2007
    10.027
    1
    0
    kinderopvang
    krommenie
    ik heb mijn wagen ook via mp en alles zag er top uit.tis een quiny speedy en was er 300 voor kwijt. heb alles lekker gewassen en buiten gezet om te luchten heerlijk.

heb alleen wel de maxi cosi nieuw want als je die een keer laat vallen kan ie al stuk zijn (net als een helm)

en ik kijk er inderdaat ook naar uit om straks te gaan wandelen en zo. en dan heb je de wagen bak echt nodig.

12. Nikita23

Nikita23 VIP lid

31 jul 2006
    5.198
    0
    0
    Mijn kleintje heeft reflux dus gebruik de reiswieg al niet meer, dan komt de voeding ieder hobbeltje omhoog. Ik gebruik de wandelwageninzet (die kan helemaal plat!) in de één na laagste stand (iets hoger dan plat) en dan ligt hij als een kleine vorst. Maxicosi zou ik ook niet voor een hele dag winkelen gebruiken. Reiswieg ligt mijn kleintje nu overigens al vrij klem in met z'n armpjes. Dus als je een wandelwageninzet hebt die helemaal plat kan (en ophoginkjes aan de zijkant hebt!) kun je die al vrij snel gebruiken. Maar niet met een week of drie al natuurlijk.

13. Angel Eyes

Angel Eyes Niet meer actief

Wij hebben de speedi kinderwagen combi, (cosi/reiswieg en buggy)
    Als ik van te voren had geweten dat de reiswieg zo smal was had ik een andere genomen.
    Dano was met 4,5e maand over naar de buggy.

Het is niet zo dat ze pas in de buggy mogen als ze zelfstandig kunnen zitten, dat geldt wel voor zo'n klassieke buggy die niet verstelbaar is met van die rotwielen ;)

De buggy van de speedi kan bijna helemaal plat. de eerste tijd heeft Dano heerlijk in zijn voetenzak gelegen in de buggy.

maar je hebt zowel een cosie als een reiswieg en een buggy nodig.

een buggy zou ik nieuw kopen die gebruik je het langst, de maxi cosie zou ik ook nieuw kopen voor de veiligheid. maar de reiswieg kun je best tweedehands kopen hoor, die zijn in verhouding vaak veel minder gebruikt.

14. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.227
    7.274
    113
    Vrouw
    Brabant
    Jij weet natuurlijk niet hoe lang die mensen in de stad rondlopen en wat ze daar doen en hoe lang dat kindje verder in de Maxicosi zit. Wij namen Eva ook wel eens in de Maxicosi mee, maar waren dan hooguit een half uur in de stad, of gingen tussendoor ergens wat drinken en Eva dan uit de Maxicosi. Maar ze zat er dan in totaal altijd maar een half uur in . En doordeweeks zit ze over het algemeen in totaal maar 15 minuten in de maxicosi en dat is pas sinds ze naar de opvang gaat, nu 1,5 maand.

15. Nikita23

Nikita23 VIP lid

31 jul 2006
    5.198
    0
    0
    Mijn kleintje heeft reflux dus gebruik de reiswieg al niet meer, dan komt de voeding ieder hobbeltje omhoog. Ik gebruik de wandelwageninzet (die kan helemaal plat!) in de één na laagste stand (iets hoger dan plat) en dan ligt hij als een kleine vorst. Maxicosi zou ik ook niet voor een hele dag winkelen gebruiken. Reiswieg ligt mijn kleintje nu overigens al vrij klem in met z'n armpjes. Dus als je een wandelwageninzet hebt die helemaal plat kan (en ophoginkjes aan de zijkant hebt!) kun je die al vrij snel gebruiken. Maar niet met een week of drie al natuurlijk.

16. Angel Eyes

Angel Eyes Niet meer actief

Wij hebben de speedi kinderwagen combi, (cosi/reiswieg en buggy)
    Als ik van te voren had geweten dat de reiswieg zo smal was had ik een andere genomen.
    Dano was met 4,5e maand over naar de buggy.

Het is niet zo dat ze pas in de buggy mogen als ze zelfstandig kunnen zitten, dat geldt wel voor zo'n klassieke buggy die niet verstelbaar is met van die rotwielen ;)

De buggy van de speedi kan bijna helemaal plat. de eerste tijd heeft Dano heerlijk in zijn voetenzak gelegen in de buggy.

maar je hebt zowel een cosie als een reiswieg en een buggy nodig.

een buggy zou ik nieuw kopen die gebruik je het langst, de maxi cosie zou ik ook nieuw kopen voor de veiligheid. maar de reiswieg kun je best tweedehands kopen hoor, die zijn in verhouding vaak veel minder gebruikt.

17. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.227
    7.274
    113
    Vrouw
    Brabant
    Jij weet natuurlijk niet hoe lang die mensen in de stad rondlopen en wat ze daar doen en hoe lang dat kindje verder in de Maxicosi zit. Wij namen Eva ook wel eens in de Maxicosi mee, maar waren dan hooguit een half uur in de stad, of gingen tussendoor ergens wat drinken en Eva dan uit de Maxicosi. Maar ze zat er dan in totaal altijd maar een half uur in . En doordeweeks zit ze over het algemeen in totaal maar 15 minuten in de maxicosi en dat is pas sinds ze naar de opvang gaat, nu 1,5 maand.

18. Zonnebeertje

1 jul 2007
    4.257
    0
    0

19. Ylona

Ylona Actief lid

31 jan 2008
    109
    0
    0
    Tillen ze zich dan niet een breuk aan die maxi cosi?

20. Zonnebeertje

1 jul 2007
    4.257
    0
    0
    lijkt me wel ja! Maar dat kindje is volgens mij ook niet helemaal in orde, is bijna 1,5 en kruipt net, praat nog niks, eet en drinkt niet zelf, schud alleen maar raar met zijn hoofd. Kan nog niet zelf zitten.

Deel Deze Pagina