Heej allemaal, Ik heb even een vraagje over babykleding. Ik vind het namelijk best moeilijk om in te schatten hoeveel je van alles moet kopen. Ik weet dat het aan de grootte van je kindje ligt. Ik moet erbij zeggen dat wij op het geboortekaartje een gedichtje hebben dat we geen kleertjes (beren/speelgoed) willen voor de kraamtijd. Liever een cadeaubon.. Ik zal dus waarschijnlijk niets (als het goed is ) aan kleding gaan krijgen! En we willen dus overal zelf voor zorgen. Ik heb nu het volgende in huis. maat 56 5 (echte) broekjes (dus echte stof alsin spijker ed.) 5 joggingbroekjes (lekker voor in de box of als pyjama) 14 t-shirts of bovendingetjes (overhemdje ed) 10 rompertjes 2 vestjes 2 slaappakjes maat 62 5 (echte) broekjes (dus echte stof alsin spijker ed.) 3 joggingbroekjes (lekker voor in de box of als pyjama) 14 t-shirts of bovendingetjes (overhemdje ed) 6 rompertjes 3 vestjes 2 slaappakjes Algemeen 10 paar sokjes 4 mutsjes Wat denken julie? Heb ik van een bepaalde maat TE veel of juist TE weinig. Ik vind het zo moeilijk om in te schatten hoe lang de beeb er mee gaat doen.. Ik reken op ongeveer het volgende: 0-3 maanden oud => maat 56 3-6 maanden oud => maat 62 Is dat een logische benadering of doet hij ergens korter/langer mee.... Help! een onervaren mama
Heb je helemaal geen maat 50 gehaald? Het lijkt me dat je daar toch wel iets van in huis wilt hebben. Geen stapels, maar bijv. 2-3 zachte pakjes. Als maat 56 te groot is dan zit dat helemaal niet lekker lijkt me.
Ik heb 1 pakje in maat 50... Verder zei de gyn tijdens 20 weken echo dat de beeb lange bovenbenen heeft (niets ernstigs hoor) Dus daarom denk ik dat ie wel gelijk maat 56 nodig zal hebben.... Enne omslaan van kleding gaat ook
Mag ik vragen welk gedichtje dat is, dat jullie geen kleertjes willen maar cadeaubonnen, lijkt me handig!
Tuurlijk mag je dat vragen... We hebben het zelf gemaakt.. dus is nergens anders te krijgen... haha Je moet het even van de proefdruk van het geboortekaartje aflezen.. Heb helaas de laatste versie niet meer in word.
hoi hoi... ik denk dat je zeker genoeg hebt om mee te beginnen hoor! ik heb namelijk ervaren dat het shoppen wanneer de beeb er eenmaal is ook zoooo leuk is, dus geloof me, je gaat er straks echt nog heel veel bijkopen! Je kunt dan ook dingen kopen waarvan je weet dat het jouw kindje mooi staat. Bij mijn dochter staan de harde (roze) kleuren het mooiste... Ik zou er trouwens niet vanuit gaan dat je beeb tot 6 mnd in maat 62 past, mijn dochter heeft al regelmatig maat 68 aan en ze is nu 4,5 maand... dit verschilt natuurlijk erg per baby... zou alleen inderdaad nog een maatje 50 kopen, vooral rompers zijn in het begin echt te groot... mijn dochter was 7 pond en maat 56 zat de eerst 2 weken echt te ruim... maar omslaan kan natuurlijk ook veel shop plezier en droom maar vast lekker weg over de dag dat je beebje al die leuke kleertjes aan kan!
wat anderen al zeggen: Koop nog wat maatje 50 bij, dan misschien geen kleertjes, maar wel wat rompertjes. Die kosten niets en zijn ook wat moeilijk 'om te slaan' dan echt kleertjes en dan zit het allemaal net wat prettiger onder de kleertjes.
Mijn kids groeiden het eerste jaar ongeveer een maat per 2 maanden. Ze waren 51 en 53 cm bij de geboorte, maar de pakjes die ik voor ze had in maat 50 waren toen echt al erg krap hoor! Denk dat je wel genoeg hebt voor nu
Hier ook een dochter met lange bovenbenen maar ze heeft toch best even in maatje 50 gepast. Daarnaast vind ik persoonlijk broekjes/kleertjes van wat jij echte stof noemt in maat 50 en 56 niet prettig. Zoals je zelf al schrijft: de zachte stof zit lekker in box/op bed. En verder brengt je baby zn tijd op schoot door of in de wagen. Ook dan is zo'n zacht stofje veel lekkerder.
Ik heb zelf 1 pakje in maat 50, voor het geval dat. Verder heb ik in maat 56 alleen maar zachte stofdingen en pakjes. Spijkerbroeken ed komen er bij mij nog niet in de eerste maanden.
hey ik ga je gedichtje stelen denk ik hoor ik ga ook alles zelf kopen omdat wij echt een eigen een eigen smaak hebben. ik vind het kaartje erg mooi hoor.
Misschien kun je aan je verloskundige vragen of ze in kan schatten of je een grote of kleine baby krijgt? Bij mij werd mijn dochter al vrij groot geschat en ze was ook 54 cm bij de geboorte. Maatje 50 heeft ze dus niet aan gehad! Deze keer verwachten we weer een groot kindje, dus heb weer niks in 50. Bij prenatal hebben ze trouwens maat 50/56 en die vind ik erg klein vallen. Als je die hebt zou ik zeker geen andere 50 kopen.
@ wen26: Bedankt voor je advies, Ja ik denk dat ik straks ook nog wel genoeg koop.. Maar het is zo leuk allemaal @ athina: Ik denk idd dat ik maar 1 of 2 rompers koop van maat 50 erbij.. Ik heb nu 2 rompers van maat 50 dus dan heb ik er 4 totaal. @ pendrag: Ja, ik weet dat die zachte stofjes lekker zitten maar het is ook leuk om je kindje lekker eigenwijs een broekje en een "overhemdje" aan te geven.. Lekker stoer en als ze gaan slapen gewoon lekker makkelijke stofjes aan. @ chebu: waarom geen spijkerstof.. specieke reden? @ blusvrouw: Nou... oke dan.. haha... Ja, we hebben lang nagedacht om het mooi te verwoorden enzo maar vind dat het leuk gezegd is. Tis toch lastig en het blijft moeilijk om te zeggen/schrijven naar mensen toe.. Want ow wat willen mensen graag babyshoppen voor je (en wat nemen ze in hemelsnaam mee! ) @ NB1980, ik zit bij de gyn en heb vrijdag weer een groeiecho.. zal het eens vragen!
kimhofstede erg he die verslaving om kleding te kopen ik heb ook al heel veel hoor. en zit er ook een beetje aan te denken om je gedichtje te gebreuken en weet je wat ik nu voor me zelf heb gezegd nu de nieuwe colectie er is mag ik daar niks van kopen. pas als ikbevalen ben want heb erg veel
@ binnabinna... Heb jij al veel gekocht? Hahah.. is erg he? verslavend... Dames, leuk om reacties te horen dat jullie het gedichtje willen gebruiken... erg leuk om te horen
Stuurde je net een pb... mijn complimenten! Erg slim gedaan! Ik zit er ook echt al weken mee in mn buik, want ik wil wel wat erover op mn kaartje zetten maar kon echt niet de juiste woorden vinden! Het komt snel zo ondankbaar of stom over vind ik Ik heb zelf al zoooooooveel gekocht.. pff om gek van te worden haha
oo al die baby kleertjes zijn ook veelste leuk en lief. en weet je wat nu zo moeilijk is. iets uit kiezen als eerst pakje.
Dankjewel.... Wat jij zegt... dat vind ik ook ... tis heel moeiijk om mensen niet te gaan teleurstellen.. Maar ik ben wel blij dat ik het gedaan hebt. en je naaste vrienden en familie kopen toch wel dingen. Zij weten immers hopelijk ook wat je wilt hebben en wat je smaak is. Verder hebben we gewoon de knoop doorgehakt en dan stellen we maar mensen teleur. Het is onze baby.... Maar het blijft lastig
ik kreeg van een colega trouwens ook nog een goede tip koop nu nog geen pyama's want dan kan je de kleding die je niet mooi vindt gewoon als pyama aan doen