Hoevaak hoort een pup te poepen?

Discussie in 'De lounge' gestart door Rono, 14 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rono

Rono Niet meer actief

Hoi Hoi,

Ik heb t idee dat mijn labra pup enorm veel poept, soms wel 10x per dag en vaak ook wat dunner.

Weet iemand of dit normaal is? Hij eet pedigree pup.

Groetjes

2. nanni1996

nanni1996 Fanatiek lid

23 jul 2008
    3.640
    322
    83
    zo dan dat is veel!
    wat ik me kan herinneren was het hier 2-3 keer hooguit!
    pedigree pup is ook wel zout, dus misschien komt het daardoor?
    wat kreeg je pup in het nest voor eten?

3. Fortuna

Fortuna Niet meer actief

Hoe oud is je pup als ik vragen mag?

4. MrsDee

MrsDee Fanatiek lid

12 jun 2008
    1.647
    0
    36
    Overijssel
    Misschien een vers gaan voeren, is veel beter.
    Zal hij ook minder gaan poepen, want dit is echt wel heel veel!

5. Ikbenhetmaar

Ikbenhetmaar VIP lid

18 nov 2008
    6.486
    0
    0
    Dit deed onze franse bull ook toen we hem bij "de fokker" weg hadden gehaald, daar zat die op de brok. Wij voeren 100% vers vlees en nu poept die netjes 1x per dag :)

6. AnneThamar

AnneThamar Niet meer actief

Is ie ontwormd en ontvlooid? Als ie wormpjes heeft kan het ook daar aan liggen. Pedigree is erg zout, wordt er veel gedronken en t wordt ook veel uitgepoept.

Sinds ik (gestoomd) vlees voer, poepen onze honden nog maar 1 keer per dag. Is echt wereld van verschil.
    Succes.

7. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.548
    524
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Voor zover ik me herinner is de pup van TS nog niet heel oud en zal echt niet kunnen voldoen aan 1 of 2 keer per dag poepen.
    OP jonge leeftijd is het toch nog vaak dat ze na iedere maaltijd moeten poepen, dus een keer of 5 in ieder geval.

10 keer klinkt inderdaad wel behoorlijk veel, heeft hij geen last van wormen oid?

8. sweetlove80

sweetlove80 Fanatiek lid

8 jun 2011
    1.097
    398
    83
    Vrouw
    Noorden van Holland
    Onze hond nu 2 jaar poepte ook zoveel toen hij pup was.
    Ik gaf hem geen vlees maar droge brokken en dit omdat hij een gespierde hond is (bullmastiff x amerikaanse stafford) dus lekker spieren mocht kweken van mij.
    Hierdoor poepte hij wel wat vaker maar daar had de hond en ik geen last van.

9. Fortuna

Fortuna Niet meer actief

Een pup heeft ongeveer 8/10 keer per dag een klein wandelingetje nodig.

Na het eten,drinken, slapen en spelen.

Aangezien ze erg veel slapen en spelen zit je al gauw aan de 6 keer.
    Dan nog de maaltijden erbij en je hebt een dagbesteding.

Wat er qua eten ingaat, gaat er vrijwel direct weer uit. De darmen zijn nog niet zo goed ontwikkeld dat ze iets op kunnen houden dus bij elke beweging van een kwartier bijvoorbeeld spelen die darmen op.

Je bent er best druk mee. Veranderen van voer kan helpen, of 2 keer per dag eten i.p.v. 3 keer.

Niet te veel extra's geven (koekjes/snoepjes) en let erop dat het zoutgehalte in de brokken niet te hoog is ;)

10. Rono

Rono Niet meer actief

Bij de fokker kreeg ie ook altijd gewoon brokken en volgens de dierenarts is blikken vlees weer slecht. De 1 zegt dit en de ander zegt dat, dat maakt het zo lastig!

Hero is morgen 10 weken.

11. Rono

Rono Niet meer actief

oja, mij is geleerd dat er altijd voer moet staan voor de hond, dus dat de bak altijd gevuld is dus hij kan eten wat ie wilt.

Denk toch maar overstappen op wat duurdere brokken anders...

12. Fortuna

Fortuna Niet meer actief

Ik kan je 1 hele goeie tip geven;

het boek; Puppy's voor dummies van S. Hogdson !

Een ware puppybijbel.

Staat ook een stuk in over eten/drinken/poepen enz.

13. AnneThamar

#13 AnneThamar, 14 nov 2011
    Laatst bewerkt door een moderator: 14 nov 2011
    Blikken vlees is idd niet goed maar vers vlees weer wel.

Ik kan me toch echt niet heugen dat onze pup 6 keer per dag poepte.... In het begin wel 3 keer maar vaker... :(

Op de hondenschool raad ze me aan om 1 of 2 keer per dag eten aan te bieden, en na 10 minuten weg te halen.
    Maar ik weet eigenlijk niet meer waarom...

Nou is het eten ook wel op na 3 minuten dus heb het niet meer nagevraagd.

Oh lees nu ook dat je pup 10 weken is, wij kregen onze pup met 12 weken miss scheelt dat ook wel?!

14. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Ik zou ook een ander merk brokken nemen. Het liefst die van de dierenarts. Of informeer welke brokken er goed bij jullie ras past bij de dierenarts.

Zelf hebben we altijd Carocroc. Doet onze hond het heel goed op al dik 6 jaar. Maar moet wel bij de hond passen.

Zomaar vers ( barfen) gaan geven vind ik een slecht advies. Dat komt heel precies. Dan moet je je eerst goed inlezen.

Puppies moeten heel vaak uit inderdaad. Maar zoveel poepen lijkt mij ook niet raar .

15. pink99

pink99 Actief lid

2 jul 2011
    451
    0
    0
    NULL
    brabant
    Hier hebben we ook een pup (10 weken) en ze poept 2 tot 4 keer per dag, we hebben haar wel 1,5 week geleden opnieuw ontwormd ivm witte puntjes op de drollen toen poepte ze vaker maar nu niet meer. Volgens onze dieren arts is het helemaal niet verstandig om vlees te geven daar krijgen ze sneller wormen van( jong of oud maakt niet uit). Wij hebben pup brokken van royal canin. Bij ons krijgen ze ook regelmatig (1 x in de maand) een rauw ei door de brokken voor een mooie glanzende vacht(werkt echt)

16. AnneThamar

Zomaar gaan barfen kan idd niet, maar bv gestoomd vlees, is kant en klaar, hoef je niks meer aan te doen.
    Voor ons ideaal, maar voor een lab waarschijnlijk een dure hobby!

17. Fortuna

Fortuna Niet meer actief

Onze pup is nu al wat ouder, maar droge brokken vindt ze niet lekker. Ookal laten we het een dag staan, ze neemt er geen hap van. ELke variant al geprobeerd, van goedkoop tot duur..

Nu gooien we er 's avonds spercieboontjes bij, of mais, doperwten etc.
    Dat eet ze wel. En dan kan je weer afbouwen. Als ze in de puppytijd maar goed en gezond eten, als ze ouder zijn kan je makkelijker wisselen met voer.

Nog even dit; als je gaat wisselen van voer, ga dan eerst 2 weken mengen. Anders kunnen ze ook diarree krijgen. Het duurt wel even voordat ze gewend zijn aan nieuwe brokken, dus ook na die 2 weken als je over gaat op alleen maar de nieuwe brokken, kunnen ze nog diarree houden of veel poepen.

18. Rono

Rono Niet meer actief

Loop ik me rot te zoeken naar hero, overal gekeken. Wil ik mn schoenen uit de tafel halen ( ikea tafel met open binnenkant ) ligt meneer daar te pitten haha is ie dus helemaal onder de tafel gekropen.

Morgen ga ik dan wel ff naar de welkoop voor royal canin of eukenoba

19. Tuttie

Tuttie Fanatiek lid

11 jan 2010
    2.855
    0
    36
    Het is normaal dat je puppie meer poept dan een volwassen hond.
    Brokken kun je prima voeren, alleen is Pedigree een heel slecht merk, helemaal voor een pup die nog moet groeien.
    Zitten heel veel zouten in en weinig voedingsstoffen.
    KVV is geen blik vlees, dit is inderdaad ook niet goed voor een hond.
    De meeste dierenartsen zijn ook niet voor KVV simpelweg omdat ze er tijdens hun studie niets over geleerd hebben.
    Ze hebben heel weinig studie uren in voeding gehad en dan ook nog brokken, er zijn maar weinig da's die wel KVV aanprijzen ipv de brokken die ze zelf verkopen.
    KVV is gemalen vlees in een rol of schijfjes waarin alle vitaminen/mineralen en vitamines in vocht zitten die een hond nodig heeft, op de verpakking staat hoeveel ze per dag zouden moeten hebben, dit is niet barfen hoor!
    Omdat het lichaam de bestanddelen beter opnemen, poepen ze een stuk minder.
    Als ze 10 weken zijn moet je nog niet over gaan op 2 of 3 keer per dag voeren hoor, dat is hij nog te klein voor.
    KVV voer is Carnibest, Naturis, Engergique, als je erin geinteresseerd bent dan zou je eens op hun website kunnen kijken.
    Blijven jullie liever op brok ga dan over op een goed merk zoals Prins, Naturis, Denkadog, (in ieder geval een geperste brok, deze heeft meer voedingsbestanddelen dan de andere brokken) kijk goed op internet en laat je goed informeren.

20. shadowstep

shadowstep Bekend lid

6 jul 2011
    671
    0
    0
    Dat is idd wel heel veel. Normaliter kan je van een pup een keer of vier per dag verwachten.

Ik ben overigens geen fan van Pedigree voer. Ik voer mijn herders Happy Dog. Dat heb ik bij Zooplus gekocht. Vanaf het moment dat ging voeren werd de ontlasting harder en hadden ze ook minder ontlasting.

Vers voeren kan ook. Ik doe een combinatie van. Brok als basis, maar drie keer per week een vers extraatje. Lamshart, runderhart of rundvlees.

Deel Deze Pagina