ik zou geen Eukanuba doen, wordt in de volksmond ook wel jeukenuba genoemd omdat heel veel honden er jeuk van krijgen
Hier ook pedigree gehad en ze poepte er superveel van en stonk ook heel erg en vaak dun. Het schijnen brokken te zijn met weinig voedingsstoffen, en dus poepen ze extra veel Hier al vanaf het begin Aldi brokken. De 2 honden van mijn ouders zijn er 15 en 16 mee geworden, en de onze doet het er ook prima op! Voor een mega zak betaal je iets van 3 euro ofzo Hebben vanalles geprobeerd van royal canin tot dierenarts voer , maar de Aldi brokken werken hier nog het beste! Onze hond heeft ook echt een prima bouw/gewicht, de dierenarts vroeg al wat ze te eten kreeg, want haar vacht en gewicht etc zag dr prima uit!
Pedigree brokken schijnen ook helemaal niet goed te zijn. De dierenarts hier zegt dat de dure brokken ook niet nodig zijn (zitten vaak zelfs teveel voeringstoffen in waardoor honden groter worden dan gemiddeld enz enz) was hier dus ook, hij kreeg er zelfs demodex van.. Toen op aanraden van die dierenarts brokken bij de boerenbond gehaald (goedkope) die at zijn hond ook! Hij knapte zienderogen op en die eet hij dus nog steeds! Nooit meer wat aan zijn vacht gehad ofzo
Heb niet alles gelezen maar de brok die je geeft is wel 1 van de slechtste die er bestaat. Dus een andere brok lijkt mijn het beste. Vers is natuurlijk nog beter maar je hond moet het wel lusten (die van mij niet) en je moet er zin in hebben. Vraag eens aan meiden hier die vers voeren welke brok hun zouden aanraden. Via de DA zou ik zeker geen brokken nemen die smeren je toch de duurste aan of je moet een super DA hebben zo als die van mij. Ga eens op een ras gebonden forum kijken en vraag welke brok hun je aanraden succes!
Als je je hond op vers vlees gaat zetten zal hij/zij minder gaan poepen. Brokken zitten namelijk veel "opvulstoffen" in die er weer uit moeten. Nu is 10x per dag wel erg veel hoor. Is het dunne ontlasting? Ik zou Pedigree nooit voeren. ( zowel blik als brok niet ) teveel zout en andere slechte toevoegingen. Je zou eventueel over kunnen stappen op rodi of smuldier. Deze twee zijn makkelijk te voeren en ligt bij vrijwel elke supermarkt in het vriesvak. Wen je pup wel geleidelijk aan vers vlees. Dus mengen met wat je nu voert en dan stukje bij beetje steeds meer van het nieuwe voer. de maag van je pup moet erg wennen aan het nieuwe voer. regelmatig ontwormen van een pup is ook erg belangrijk. Die kleintjes eten echt alles van de grond en nemen alles in hun bek. Wij mogen binnenkort ons 2e pup verwelkomen!!! ( andere Lab is nu bijna 3 jaar ) succes!
Mexx had als pup ook wel dat hij vaak poept maar daar maakte ik me niet "druk" om. Ik vond zijn ontlasting er niet goed uit zien ondanks dat ik hills gaf bleef het slap. Barfen of kant en klaar vers voer is heel goed voor je hond maar moet je je goed in verdiepen helemaal barfen. Ze verteren er veel meer van zodat er minder äfval"over blijft om uit te poepen. Mijn dierenarts ziet het ook niet zitten maar heeft liever dat ik die dure brokken bij hem koop. Aangezien ik barfen niet zie zitten en Mexx ook nog een granen allergie heeft ben ik over gestapt naar Orijen brokken. Deze brokken bestaan uit vlees of vis en geen granen als toevoeging. Hij poept nu 2 keer per dag een klein keuteltje die goed is van substantie en zijn allergie is zo goed als weg. Ben trouwens ook erg tevreden over farmfood brokken maar daar kan Mexx niet tegen.
Ik herken je verhaal ook wel hoor....Jannes zit hier op Hills en poepte als pup ook wel 10 keer per dag. Ook hij had op een gegeven moment dunne ontlasting en toen heb ik er wat rijst bij gegeven. Nu poept hij nog maar drie keer per dag...
eukanuba en royal canin valt bij mij gewoon onder rotzooi. pedagree zou niet eens hondenvoer genoemd mogen worden. daar zit echt zoveel zout en kleur en geurstoffen is dat is niet normaal meer. in veel merken honden brokken zit met name graan. honden zijn van nature vleeseters en hebben helemaal niks aan dat graan. ze moeten dus van die brokken veel eten om de een beetje voedingstoffen binnen te krijgen en meer als de helft komt er weer onverwerkt als grote drollen uit zetten. honden doen het nou eenmaal het best op vers vlees. dit kan barfen zijn maag ook veel simpeler met kant en klare vleesmixen van smuldier, herby versvlees, lotgering, renske, haaksbarf, enz. echter zijn er mensen die liever hun hond brokken voeren en daarvan zijn een aantal merken die geen graan gebruiken maar vlees of in ieder geval veel meer vlees dan vele standaard merken. orijen, biofood geperst, farmfood, acana, tast of the wild. deze merken kunnen behoorlijk duurder zijn als die je nu voert maar in verhouding valt dit best mee aangezien je er minder van voert en dus langer mee kan. farmfood en biofood zijn de goedkopere merken. er is nog een alternatief die wel minder vlees bevat en dat is cavom ook niet duur maar wel goed. mocht het veranderen van voer toch niet helpen dan kan het zijn dat je pup last heeft van wormen of andere parasieten. weet niet of ik je nu verwar met iemand anders maar je zei ergens dat je zag dat je pupje bij de fokker niet binnen kwam en in de schuur moest slapen. veel hondjes in die omstandigheden worden vaak niet geënt of ontwormt. in de paspoort staat vaak van wel maar de kans is groter dat die stickers en aantekeningen vals zijn. edit: een hond heeft de hele dag door water nodig, voer echter niet. hele jonge pups krijgen 3x per dag eten maar die van jou zou intussen al naar 2x per dag kunnen. op de verpakking staat hoeveel gram voeding per dag voor het gewicht van je hond en dit deel je dan door 2. ze horen de bak ook gelijk leeg te eten en is het na 10/20 min niet op bak weghalen en pas bij de volgende voedingstijd voeden.