eng!!

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Sweetlakecity, Oct 13, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Sweetlakecity

Sweetlakecity Niet meer actief

19 mnd en bang voor een bepaald geluid.
    Het bad die zich uitblaast (is een bubbelbad:))
    een laag vlliegend vliegtuig
    een rollende biobak die ze niet ziet maar wel hoort
    boren bij de buren.

Wat kan ik hier aan doen??
    Ze kruipt in me. Gaat snel ademenen en haar hartslag verneld.
    Ik heb het bad al leuk proberen maken door het geluid gek na te doen.
    De bio bak al laten zien.

Maar help een kind van 19 mnd en dingen zo eng vind. Ik vind het sneu voor me humpiedumpie. :(

2. Snoopy1983

Snoopy1983 VIP lid

Feb 11, 2008
    9,543
    4,729
    113
    Female
    Ik zou iig zorgen dat wanneer ze iets eng je vind je zelf niets laat merken. Dus niet zeggen kom maar bij mama etc. Maar gewoon doorgaan waar je op dat moment mee bezig bent en afleiden met speelgoed of iets anders;)

3. tulip

tulip Niet meer actief

sorry, eerst even offtopic, ik noem mij docher ook altijd humpiedumpie, iedereen in mn omgeving kijkt mij echt aan of ik gestoord ben. ;)

Maar goed nu ontopic: ik herken het volledig, hier eentje van bijna 2 en die is ook panisch voor sommige geluiden: boormachine, auto die start, vliegtuig, container idd.

Ik heb ook al gedaan wat jij gezegd hebt, maar het helpt niet, ze houd mij zo stevig vast dat ik bijna stik en als ik toevallig in een andere ruimte ben wordt ze compleet hysterisch. Het is geen aanstellerij, want ze moet er ook echt van bijkomen. Ik weet ook echt niet meer wat ik eraan moet doen hoor....:(

4. Kimmm

Kimmm Actief lid

Jul 14, 2010
    438
    0
    0
    Amsterdam
    dat is het dan! je moet je kind gene humpiedumpie noemen...daar worden ze bang van. hahhaha

grapje hoor!

5. patrieske28

Feb 12, 2009
    56
    0
    0
    reuver
    haha nou de mijne heeft niet dat niet als bijnaam, maar gewoon klein wurmpke, maar is net zoals hierboven omschreven panisch voor sommige geluiden.

boormachine, stofzuiger (begint er nu wel wat vanaf te gaan), als vaders met een hamer bezig is, gewoon hele harde geluiden.

ook is die panisch voor de douche. haren uitspoelen doe ik met n bakje. zodra douche aangaat dan wordt die pas echt panisch.

geen flauw idee wat ik eraan kan doen. Hopenlijk gaat 't op latere leeftijd over ;)

6. tulip

tulip Niet meer actief

haha, als dat de oplossing was....

7. Eppo82

Eppo82 VIP lid

Jun 25, 2007
    15,256
    6,154
    113
    lastig he, ik heb niet echt tips, gewoon blijven laten zien dat het niet eng is en zelf er niet moeilijk over doen/rustig onder blijven. Benoemen naar je kindje: schrik je er van, kom laten we eens kijken wat er nu gebeurt..
    Maar ja zoals ik lees doe je dat al.

Mijn zoontje was trouwens op die leeftijd bang voor de Albertheijn-reclame :D, waarom? geen flauw idee..hihi.

Share This Page