Nieuwe VK....niet zo leuk:(

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Ladylittleangel, 6 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ladylittleangel

Ladylittleangel Bekend lid

17 sep 2008
    788
    9
    18
    Midden van het land
    Omdat we pas zijn verhuisd moest ik natuurlijk ook naar een andere verloskundigenpraktijk in de nieuwe woonplaats toe.

Ik vond het opzich natuurlijk al wel jammer, maargoed, je legt je erbij neer.

Vandaag dus voor t eerst bij de nieuwe VK geweest, maar ik vond het echt niet leuk :(
    Ze was heel zakelijk, en ik moest de hele tijd uit mezelf dingen vertellen enzo dat ik mss zwangerschapssuiker heb, dat mijn vriend ook diabeet is, en dat ik een extra controle heb gehad ivm erge buik en rugpijn...weetje, dat soort dingen.
    Als ik dat allemaal niet had gezegd, was het waarschijnlijk ook niet ter sprake gekomen.
    Ze had zich helemaal niet verdiept in mijn situatie en gegevens.

De vorige VK vond het nodig dat ik op consult ging bij de gynacoloog ivm medicijngebruik, en nu hoeft dat ineens niet meer zei de nieuwe VK!
    Terwijl ik toch behoorlijke heftige medicijnen slik, ze zei, dat komt allemaal vanzelf wel aan de orde bij de bevalling...

Ik vind het dus helemaal niet leuk hoe het gaat nu, voel me er echt niet prettig bij...wil terug naar de oude praktijk...daar waren ze veel liever en geinteresseerder, ook naar mijn vriend enzo.

Wat kan ik hieraan doen? help...

2. ElleNY

ElleNY Fanatiek lid

26 mrt 2008
    1.987
    1
    0
    Ik kan me niet voorstellen dat er in Zeist maar één verloskundige praktijk is... maar mocht dat nu wel zo zijn waarom ga je niet naar de verloskundige in het Wilhelminakinderziekenhuis in Utrecht. Ik hoor daar heel goede verhalen over. Je moet dan wel in het ziekenhuis bevallen maar dat is misschien niet eens een slecht idee.
    Je hebt gewoon het recht om te veranderen van VK hoor! En als je je niet prettig voelt dan zou ik dat ook zeker doen!

groetjes,
    Elle

3. Foxter

Foxter Niet meer actief

Ik zou gewoon naar een andere gaan.

4. Dot

Dot Fanatiek lid

18 nov 2007
    1.958
    0
    0
    Even googelen op je woonplaats en wegwezen. ;)

5. marjon 2

marjon 2 VIP lid

23 jul 2008
    13.211
    0
    36
    in mijn vel
    als je je hier niet goedbij voelt , zou ik ook een andere vk zoeken , als dat geen optie is zou ik het gewoon ter sprake brengen .............

Succes !

6. raspberry

raspberry Niet meer actief

Aan de andere kant: misschien is deze VK door haar zakelijkheid ook wat nuchterder en hoef je je echt niet zo druk te maken om al die dingen die erbij komen?
    Je hebt natuurlijk altijd de mogelijkheid om nog een ander te zoeken, maar hou er rekening mee dat ook een ander net zo nuchter of zakelijk op jullie geozndheidstoestand kan reageren...

7. Lientje

Lientje Fanatiek lid

24 nov 2005
    4.063
    0
    0
    Financieel advies
    Zeeland
    Als ik jou was ging ik naar een ander. Als je geen goed gevoel hebt bij deze, heb je daar waarschijnlijk ook last van bij de bevalling.

8. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Er moet natuurlijk wel een vertrouwensband zijn.
    Straks bij de bevalling zullen jullie hel veel delen. Dat lijkt mij niks om te doen met iemand waarmee het niet klikt.

9. Ladylittleangel

Ladylittleangel Bekend lid

17 sep 2008
    788
    9
    18
    Midden van het land
    Bedankt voor de reacties!

Ik heb gisteren contact gehad met de VK in het Wilhelmina kinderziekenhuis en even mijn situatie uitgelegd.

Ze was echt heel aardig, en ik heb volgende week vrijdag daar mijn eerste afspraak.

Voor mij is het echt heel belangrijk dat ik goede begeleiding krijg ivm met mijn achtergrond/verleden en dat ik dat ook tijdens controles bespreekbaar kan maken als ik het prettig/nodig vind.

Nou, ik heb er weer vertrouwen in!

Thanx meiden!

10. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.029
    1.851
    113
    Provincie Groningen
    Fijn dat je een nieuwe vk hebt gevonden!

11. ElleNY

ElleNY Fanatiek lid

26 mrt 2008
    1.987
    1
    0
    Fijn dat het WKZ je een goed gevoel geeft! Veel geluk

12. Sisa

Sisa VIP lid

13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    Geweldig toch! Goed gedaan, het is jouw zwangerschap en jouw kindje, dus denk aan jezelf! Veel succes!

Deel Deze Pagina