Ik voel me kleine voornamelijk smiddags en voor het slapen gaan, het is gewoon het ritme van de kleine.. en niet elke baby is even druk in de buik. De gyn zegt tegen mij dat mijn kleine vrij druk is en het heel normaal is als je je kleine een aantal dagen minder voelt. (even gevraagd voor je, moest naar de gyn vandaag).
Hey Girl86, Wat leuk dat je dat even hebt gevraagd. Bedankt. Dat is toch altijd weer een geruststelling. De laatste week beweegt het gelukkig een stuk meer. En ook steeds hardere schopjes. Heel leuk. Fijn dat jou baby ook zo goed beweegt. Kan toch alleen maar een goed teken zijn, lijkt me. Fijne zwangerschap nog. Groetjes Christa.
Geen probleem, ik was er toch, en je voor niets zorgen maken is toch ook al niet goed voor je. Maar het gaat dus in ieder geval allemaal prima, ook in jou buik! Ik moet zeggen dat ik het ook wel fijn vind om de kleine vaak te voelen, je denkt toch al vrij snel dat het mis kan zijn en dat veroorzaakt alleen maar ongezonde stress, niet goed dus. Jij ook nog een fijne zwangerschap verder! Groetjes Cindy
Bij mij is het ook weer iedere dag anders hoor. De ene dag is het heel rustig en de volgende dag haalt ie de schade weer in. hahah Beweegt voornamelijk veel als ik bij me vriend in de auto zit. Dus denk dat ie auto rijden wel leuk vind. hahaha Of niet natuurlijk is net hoe je het bekijk. is ook voornamelijk in de middag en 's avonds dat ik de beeb voel. Hoop dat dat betekent dat ik dan lekker kan uitslapen straks hahahah
hey meiden ik stel even mn vraag hier anders moet ik weer een topic openen ik vroeg me af met hoeveel week de baby begint te bewegen in je buik en met hoeveel week je dan ong kunt voellen en ik vroeg me af met hoeveel week je nou presies kon zien waneer het een jongen of meisje word liefs ancie alvast bedankt
Hoi ancie, Bij mij bewoog de kleine vanaf ongeveer de 18e week. De gyn kan soms met 12/13 weken zeggen wat het geslacht is, maar niet altijd voor 100%. Groetjesss
Gemiddeld schijn je ze zo rond de 20 weken te gaan voelen. Die van mij voelde ik met 14 weken al (alhoewel wijzelf denken wat verder te zijn, 2,5 weken om precies te zijn, dus dan zou het bij 16 weken zijn geweest: zie m'n banner, ). Maar goed, het is een klein drukteschoppertje, dus wel logisch dat ik haar zo vroeg gevoeld heb. Bij de termijnecho bij 13 weken heb ik gezien dat het een meisje is, (maar ook daarvoor geldt weer: volgens onze eigen telling was ik toen ruim 15 weken). Maar vanaf week 11 beginnen de geslachtsorganen zich goed te ontwikkelen en wordt het zichtbaar. Wil je het dan al kunnen zien, dan moet de echo wel erg duidelijk zijn en moet die kleine een beetje stilliggen, (bij de termijnecho deed ze dat wonderwel nog, sindsdien heeft ze weinig meer stilgelegen, ). Maar goed, meestal krijg je het geslacht dus te horen bij de 20-wekenecho, (wel zelf even om vragen: is geen automatisme dat ze daarnaar kijken, omdat die echo natuurlijk bedoeld is om te kijken hoe je kleine het doet).
ik zou een hoop geven voor een dagje rust in mijn buik hahahaha mijn ventje houdt me nachten wakker en tijdens mijn werk laat hij me ook al niet met rust! volgens mij probeert hij nog net zo enthousiast koppeltje te duikelen met een stuk minder ruimte dan een paar weken geleden! het is fijn mn ventje te voelen, maar het doet nogal eens pijn en mijn nachtrust wordt er flink door verstoord!
hier ook een drukte maker ik voel hem de hele dag door. En als het een uurtje stil is en leg mijn hand op mijn buik krijg ik eigelijk altijd wel een reactie hoe klein die soms ook is. Af en toe ( gisteren nog) had hij ee rustig dagje draait dan af en toe wat maar is niet druk aan het schoppen. Ik maakte me er zelf zorgen om dat ons kindje zo veel bewoog. Mijn schoon zusje voelt haar kindje veel minder.
OOk ik voel mijn uk gedurende de dag. Wat mij is opgevallen, is dat ' ie altijd om een uur of 11 's avonds beweegt, das standaard nu zo. Heerlijk gevoel om leven te voelen !
Ik voel mijn kindje pas sinds een weekje bewegen, kan er dus niet echt over meepraten. Wat ik me wel afvraag is of jullie de eerste bewegingen ook allemaal zo laag/onderin de baarmoeder voelden? Het lijkt wel of de baby helemaal rechtop in mijn buik staat en met zijn voetjes beweegt... klopt dit?
Ik voel het idd ook vaak laag in mn buik. Soms wel wat hoger, maar - zeker in het begin- voornamelijk laag. Maar je bm komt dan ook nog niet boven je navel uit he, dus is ook nog niet zo gek.