Heeft 1 van jullie hier ervaring mee? Wegens een negatieve bkr registratie kan ik helaas geen lening hier afsluiten. Heb al contact gehad met verschillende banken en om dat de bkr er niet positief uitkomt gaat dit helaas niet lukken. Nu las ik op internet dat je als Nederlander ook in belgie een lening kan afsluiten. Hun doen geen bkr toetsing. Weet iemand bij welke bank in belgie ik als Nederlander een lening mag afsluiten? Ik kan namelijk nergens vinden welke bank dat mogelijk maakt.
Geen idee hoe het zit met een lening afsluiten als je nog in Nederland woont. Maar ik weet wel dat ze wel degelijk een toetsing doen als je als buitenlander een lening aan wilt gaan en dan halen ze echt alles naar boven. Ik ben dus vrijwel zeker dat je ook in België geen lening zal kunnen krijgen.
Als het gaat om een woonlening hou er dan rekening mee dat je hier in België over eigen geld moet beschikken. De bank geeft meestal maar leningen voor maximaal 80 à 90 % van de aankoopprijs van de woning. Kosten koper en de overige 10 à 20 % is dus voor jezelf. Heel het "leensysteem" is hier ook anders. Ik begrijp niks van jullie leensysteem . Hier beslis je op voorhand hoeveel jaar je gaat afbetalen en je betaalt elke maand zowel intrest als kapitaal (in één bedrag). Aan het eind van die vastgelegde termijn is alles terugbetaald. Ik vermoed overigens ook dat banken tegenwoordig echt wel aan Nederlandse gegevens kunnen raken. Misschien niet de gegevens van een kleine schimmige bank, maar zoiets als BKR zullen ze echt wel kunnen inzien.
Kredietbanknederland heeft mij helaas afgewezen. Ik ben een alleenstaande moeder en door onverwachte ziekte kan ik niet meer werken waardoor ik nu een uitkering ontvang. Ik heb een financiële tegenslag gehad, waardoor ik nu geld nodig heb. Ik begrijp heel goed dat ik het ene gat niet met het andere kan vullen, maar ik moet nu iedere maand kiezen tussen welke rekening ik nog even kan laten liggen en welke echt betaald moet worden waardoor alles nog hoger oploopt. Daarom wil ik graag een lening afsluiten zodat ik iedere maand een bedrag kan betalen om ook de lening uiteindelijk af betaald te hebben zodat nu alle rekeningen betaald zijn en het niet nog hoger kan oplopen dan het al doet. Ik heb geprobeerd regelingen te treffen maar bij sommige incasso's bureaus moet je binnen een bepaald termijn afbetaald hebben, als ik alles dan bij elkaar optel kom ik zo een 500 per maand tekort en dan hebben wij nog niet eens gegeten en gedronken. Kredietbanknederland vind het ontverantwoord mij een lening te geven, dit snap ik natuurlijk heel goed zoals ik al vertelde het ene met het andere gat vullen is niet verstandig. Daarbij vind ik het ook niet verstandig om alles zo ver te laten oplopen, er werd mij geadviseerd om via een particulier een lening te zoeken helaas kan ik die niet zomaar vinden. Toen stuitte ik op een lening in belgie maar als zij daar ook bkr doen dan is dat ook helaas niet mogelijk. Iemand een andere oplossing?
Wat een moeilijke situatie zit je in, veel sterkte! Maar als ik je verhaal zo lees zal je in België zeker geen lening krijgen, lijkt een lening me sowieso ook zeer onverstandig. Zijn er geen instanties waar je voor hulp kan vragen? In België heb je het OCMW, maar geen idee hoe dat hier in Nederland zit...
Ik sluit me aan bij de woorden van de Nederlandse kredietbank. Met een lening ga je weer het ene gat met het andere gat vullen. De rentes van leningen zijn bizar hoog en dit zal er voor zorgen dat je nog dieper in de ellende komt. Neem eens contact op met de gemeente voor schuldhulp verlening. Ik wil je wel één ding adviseren blijf wel je vaste lasten betalen. Ga dat geld niet gebruiken om de gaten van je schulden af te lossen. Zet je inkomen en vaste lasten eens goed op papier en kijk of je dingen kunt schrappen.
Wat voor uitkering ontvang je? Ben je in staat om (weer) te gaan werken? Anders zal je op één of andere kanier moeten bezuinigen op je uitgaven. Je inkomsten verhogen en/of je uitgaven verlagen, meer smaken zijn er niet als je structureel zoveel geld tekort komt elke maand. Als je toch persé wilt lenen probeer het dan bij familie of vrienden of in het ergste geval of je bij je bank wat meer rood mag staan. De kans dat je onder jouw omstandigheden een lening krijgt (uit het buitenland) is nihil. Heel veel sterkte. 😔
nee, dat kan niet. ook belgie zoekt je gegevens op. en eerlijk? ik zou het een hele domme zet vinden als je een lening gaat nemen. sowieso is het nemen van een lening al niet slim, laat staan in jouw situatie. je lost er echt niks mee op. de rentes zijn zo hoog dat je daarmee nog verder in de schulden gaat komen. ik zou ook contact opnemen met schuldhulpverlening. die kijken dan samen met jouw hoe je dit op kan lossen en neemt samen met jou contact op met de schuldeisers. vaak weten die meer oplossingen te bedenken en krijgen ze meer voor elkaar dan jijzelf.
Kredietbank Nederland is de schuldhulpverlening, allemaal onder één dak. Ik zou bij de gemeente aankloppen en vragen of zij je kunnen helpen. Zij kunnen je dan bijvoorbeeld doorsturen naar het GKB (gemeentelijke kredietbank.) Dat is vaak ook een stuk goedkoper dan op eigen houtje schuldhulpverlening op te starten. Het GKB (bijvoorbeeld) kijkt dan vervolgens wat het beste is. Een persoonlijke lening of schuldhulpverlening. Het zal het laatste wel worden. Ik heb ook een persoonlijke lening bij het GKB, omdat ik na mijn scheiding helemaal niets meer had. Ik heb met dat geld mijn hele inboedel+ dubbele huur kunnen betalen. Ik kreeg 3000 euro, in 3 jaar afbetalen en in totaal betaal ik dan zo'n 481 euro aan rente. Maandbedrag bijna 100 euro. Ik ben in januari klaar met betalen. Maar ik denk dat je beter in de schuldhulpverlening terecht kan. Zij kunnen afspraken maken met de bedrijven waar je schulden hebt. Het is 3 jaar lang even bikkelen, maar dan ben je wel klaar.