Ik wil iedereen een fijne avond wensen. Ik heb geprobeerd zo goed als mogelijk kort en bondig antwoorden te geven en dingen uit te leggen. Echter gaat dit topic nu naar een ander punt.... mocht iemand vragen hebben mag je ze gerust privé stellen. Dan zal ik het proberen uit te leggen. Liefs
Jullie gaan langs de deur, mijn zwager spreekt mensen op straat aan. Volslagen onbekenden. Ieder doet het op zn eigen manier. Maar dat het een opdracht is staat buiten kijf. Voor mij is zo een onbekende aanspreken vaak een hoge drempel. Maar ik doe het wel, uit liefde. Evenals Alpha geven.
Maar dat jij geloofd dat je bloedschuld zou hebben, en ik zeg dit met alle respect, dat is jouw probleem. Daar moet je anderen niet mee lastig vallen. Dat is precies mijn punt. Ik geloof niet in noah, de ark, de zondvloed en ook niet in god. Ik denk dat dit een van de redenen is dat atheisten niet altijd heel positief over geloof denken. Sommige geloven proberen zichzelf in stand te houden, te verspreiden en te overleven door mensen zich schuldig te laten voelen als zij anderen niet lastigvallen met hun ideeen. Een beetje zoals dat een verkoudheidsvirus je doet niezen.... Jehova's zijn daar helaas een goed voorbeeld van .
Bloedschuld klinkt me anders behoorlijk eng in de oren. Net zoals hoe het einde der tijden zich zou voltrekken voor degene die geen Jehova's zijn. Dat zijn in mijn ogen wel degelijk concepten, waarmee je mensen via angst probeert te manipuleren tot bepaald gedrag. Natuurlijk heeft dit niets met god te maken en alles met de mensen achter het geloof, die het vooral belangrijk vinden dat je gelooft.
Pfff als je het niet wil lezen dan lees je het toch niet. Genoeg topics waar je het misschien leuker vindt.
Volgensmij gaat het haar niet om wat ze leuk vind om te lezen. Dit soort discussies zijn altijd tegen de regels geweest van zp.
Ik mijn dochter ook inderdaad. Zij was extreem prematuur en heeft 4 bloedtransfusies nodig gehad, anders lag er nu geen dertienjarige dame te slapen hier.
In dit huis 1 keer 2 dagen na mijn bevalling van de jongste. En daar lopen ze op. Ze troffen helaas een oververmoeide echtgenoot die bij hun eerste zin, de deur dicht gooide. Toen een maand of 6 geleden nog 1 keer geprobeerd. Máár je bent echt knetter dom als je gewoon een tuin om 21.00 uur in de avond inloopt en er ligt een waakhond. Nee die komen hier echt nooit meer terug. Ik vind het prima wat zij geloven. Het is niet mijn geloof. Geloof zit in je hart en niet in de kerk of wat dan ook. Buiten dat ben ik dol op de verjaardagen van mijn kids en iedereen en wil ik die graag vieren en tja dat doen zij niet Zonder gekheid, leven en laten leven met respect. Wil je ze niet aan de deur? Plak gewoon een sticker.
De term bloedschuld is mij niet bekend. Ik snap wel wat er bedoeld wordt en snap ook de gedachte er achter. Feit is dat als je de bijbel neemt voor de waarheid (wat ik doe, en I don't care wat een ander daar van vind) erin staat dat het een opdracht is om het evangelie te verkondigen. Stel; het is straks wel zo dat het waar blijkt te zijn. De wereld vergaat maar je had gered kunnen worden. Had je dat dan niet willen weten? Ik vind het behoorlijk egoïstisch om dat voor jezelf te houden. Maar hey, dat is mijn visie en mijn mening.
Misschien maar ik vind ook wel dat het polariseert. “Wij en zij” en dat helpt niemand vooruit. We zijn allemaal moeders, geen vijanden, wat we ook geloven. Het enige verschil is dat de een haar heil zoekt bij haar relatie met God en de ander niet. Dat heeft verder niets met schattige haarbandjes, hechtingen of “help zijn dit weeen?” te maken. Het heeft zelfs niets met elkaar te maken want we gunnen elkaar hier allemaal alle goeds, een fijn gezinsleven enzovoorts. Dus let’s make love, not war
Hier heb ik ze 1 keer aan de deur gehad en gewoon netjes te woord gestaan en gezegd dat ik niet in god geloof maar me wel bezig hou met wicca/hekserij. Daarna nooit meer iemand gezien. Mochten ze weer aan de deur komen sta ik ze weer netjes te woord, net als verkopers, collectes enz. Ik heb nog fatsoen in mijn donder gekregen van mijn moeder en dat is ook blijven zitten, dus iemand netjes en normaal antwoord geven (die ook normaal tegen mij doet) is in mijn ogen niet meer dan normaal. Er is al zoveel gezanik, gezeur en intolerantie in de wereld daar hoef ik voor zoiets onbenulligs niet aan toe te voegen door dat soort mensen af te katten.
Het omgekeerde is dat ik geloof dat mensen op deze manier hun enige leven verspillen, met het leven volgens allemaal ‘zelfbedachte’ regels volgens een boek dat door mensen is geschreven. Ik vind dat zo zonde van de korte tijd die je hebt tot je dood gaat. Maar toch laat ik die keus bij een ander en ga ik niet langs de deuren om te verkondigen dat dit het enige leven is dat je hebt en dat je daar beter maar wat van kan gaan maken ipv jezelf op te zadelen met een opdracht/bloedschuld. Ik vind het niet egoïstisch om dat voor me te houden. Ik doe dat uit respect voor mensen met een ander geloof (de enige reden dat ik het hier schrijf is ter illustratie in de discussie). Ik zou datzelfde respect terug willen krijgen, en niet dat mensen mij proberen te overtuigen dat mijn visie verkeerd is. Dus het antwoord op je vraag: Nee, dat wil ik niet te ‘weten’, omdat ik er niet in geloof dat de wereld vergaat. En als hij wel vergaat: so be it, dan heb ik in ieder geval een mooi leven gehad volgens mijn eigen regels en daar kan ik prima mee leven.
Maar goed. Ja de reden is inderdaad dat het tegen de regels is. Maar dat niet alleen. Ik vind het altijd erg naar dat er discussies ontstaan over het geloof. De wereld is al zo verdeeld hierover. Laat een forum gewoon leuk blijven. Escaleert toch weer. Net als abortus, borstvoeding/flesvoeding en vaccinatie.
Zo af en toe struinen ze hier door de buurt. Ik blijf altijd fatsoenlijk en zeg gewoon netjes dat ik geen interesse heb, maar ik moet zeggen dat ik het wel knap vervelend vind. Ik heb er niet om gevraagd dus dring het niet op. Als ik interesse had zou ik zelf wel contact zoeken. Mocht de wereld vergaan dan is dat door een natuurverschijnsel of meteoriet ofzo. Dan kan er niemand gered worden hoor, de mens is zo nietig ten opzichte van de natuur. Ik kan voor mezelf moeilijk geloven dat er helemaal niets is tussen hemel en aarde zeg maar, maar ik geloof ook dat je daar pas achter komt als je dood bent (of niet dus..). En niet dat we daar nu zelf allemaal dingen bij kunnen verzinnen en opschrijven in een boek wat dan iedereen voor de waarheid aanneemt.
Discussies over religie zijn niet toegestaan. We hebben dit topic een tijdje aangekeken maar helaas is het tijd om het te sluiten.