Hoevaak Jehova's getuigen aan de deur?

Discussie in 'De lounge' gestart door Manolito, 6 nov 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mamsje1987

Mamsje1987 Niet meer actief

AnnemarieK77 vindt dit leuk.
  2. Manolito

Manolito Fanatiek lid

12 sep 2016
    2.668
    2.110
    113
    Het was niet de bedoeling om met mijn vraag een hele geloofsdiscussie uit te lokken.
    Zolang dat over en weer netjes en met wederzijds respect gaat, prima.
    Anders mag beheer dit topic sluiten.

3. GossipGirlxoxo

GossipGirlxoxo Niet meer actief

Ysabella vindt dit leuk.
  4. Spoetnik

Spoetnik Fanatiek lid

8 jun 2013
    4.365
    4.422
    113
    Vrouw
    Oh echt? Wat leuk!
    Ik heb ook Alpha gevolgd in een Friese Baptisten kerk. Straks was het bij jou :roflmao:

5. Spoetnik

Spoetnik Fanatiek lid

8 jun 2013
    4.365
    4.422
    113
    Vrouw
    Hier komen ze nooit aan de deur, ik zie ze wel vaak lopen.
    Heb geen bordje oid aan de muur hangen, dus weet niet zo goed waarom ze mijn huis overslaan?

6. Madelie

Madelie VIP lid

14 jun 2014
    11.479
    8.738
    113

Als een kind van jehova's getuigen in een levensbedreigende situatie verkeert en een bloedtransfusie nodig heeft en de ouders weigeren zal een rechter ze tijdelijk uit de ouderlijke macht zetten. Gelukkig.

RachelleNM, maartje84, puzzelstukje en 6 anderen vinden dit leuk.
  7. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83
    Hier kwamen ze ook iedere maand het licht brengen.
    En toen ik na een aantal maanden zei dat ze dat wel in de schuur mochten zetten omdat daar de lamp kapot was. Heb ik ze nooit meer gezien...

RachelleNM, puzzelstukje, Snoepjes en 2 anderen vinden dit leuk.
  8. Ysabella

Ysabella VIP lid

27 jan 2017
    9.056
    16.587
    113
    Geen bloedtransfusies willen hebben vind ik best heftig. Stel dat je na de bevalling 2 liter bloed verliest... Dat vind ik best een eng idee. :oops:

9. soovi

soovi Fanatiek lid

1 nov 2007
    2.466
    582
    113
    Hier een keer per jaar ofzo. Ik kap ze altijd vriendelijk maar beslist af en zeg dat ik er zelf heel goed over mijn levensvragen heb nagedacht.
    Ik heb er wel echt een hekel aan dat anderen zich ongevraagd mengen in zoiets persoonlijks. Dit vind ik van alle gelovige die zendingsdrang hebben.
    Ik ben intelligent genoeg om zelf na te denken. En als ik met iemand van gedachten wil wisselen over dit soort dingen dan heb ik genoeg opties.

10. Mamsje1987

In precieze kiezen dan de ouders maar als ouders de keuze maken van niet worden ze via de rechter uit de ouderlijke macht gezet en krijgt O kindje gewon bloed transfusie.

GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  11. Mamsje1987

Daarom hebben wij veel contacten met zkh en zijn er vele zkh die meewerken met ons standpunt. Daarom worden er dus voordien maatregelen getroffen om dat te voorkomen. Extra infuus bijv met vocht, celsafer apparaat enzo....

Gewooniemand en Ysabella vinden dit leuk.
  12. Heartofhope

Heartofhope Fanatiek lid

14 mrt 2019
    1.027
    1.224
    113
    Hier komen ze hooguit 1x per jaar aan de deur. Ik zeg ze vriendelijk geen belangstelling te hebben en dan gaan ze verder. Altijd volwassenen trouwens. Hooguit een 15/16 jarige wel eens mee.

Ik las ergens dat jehova's getuigen geloven dat hun geloof het enige ware geloof is, maar dat is toch bij elke religie zo? Zelfs binnen verschillende stromingen van het christendom, denk aan katholiek en protestants. En zelfs binnen de protestantse kerk zijn er gigantisch veel verschillen in interpretatie van de bijbel en hun regels. De ene stroming vindt dat je zoveel mogelijk naar de bijbel moet leven en de ander ziet de bijbel meer als leidraad. Uiteindelijk dienen ze allemaal dezelfde God, maar op een manier die zij bij zich vinden passen.

Gewooniemand en Mamsje1987 vinden dit leuk.
  13. Brinsa

Brinsa Fanatiek lid

16 mrt 2016
    3.661
    2.575
    113
    Hier wil ik wel even op inhaken.
    Dit heeft niks te maken met het geloof, dit heeft puur dan re maken met de personen zelf.

Mijn ouders zijn Jehovah's getuigen en ik ben dan ook opgevoed als een getuigen. Ik heb altijd de vrije keus gehad om zelf te mogen kiezen of ik dit wou. Toen ik een jaar of 14,15 was vond ik het genoeg geweest en wou ik niet meer mee naar de vergaderingen en andere activiteiten. Ik ben er tot een paar maanden geleden uitgeweest. Tuurlijk waren mijn ouders en anderen erg verdrietig maar ze hebben nooit het contant verbroken, naar gedaan of wat dan ook. Dit geldt ook voor de mensen uit de gemeente. Zij hebben mij altijd met respect behandeld. Er zullen altijd getuigen tussen zitten die het anders doen maar dat komt niet omdat dit ze wordt opgedragen maar omdat ze dit zelf willen.
    We blijven toch allemaal mens met een eigen keus.

Verder vind ik het ook altijd erg jammer om te lezen dat het verkeerd wordt geschreven. Het is Jehovah's getuigen.

En wat @mol81 al zei ik vindt het erg jammer hoe het topic weer een andere kant op draait en hoe heftig en respectloos sommige reageren. Maar mijn complimenten voor @Mamsje1987 hoe je ermee omgaat en alles rustig uitlegt:thumup:

Whoopy, Gewooniemand en Zara75 vinden dit leuk.
  14. Ysabella

Ysabella VIP lid

27 jan 2017
    9.056
    16.587
    113
    Bedankt voor je uitleg!

“Moeten” jullie meerdere medische behandelingen weigeren of is het echt alleen de bloedtransfusie?

15. Brinsa

Brinsa Fanatiek lid

16 mrt 2016
    3.661
    2.575
    113
    Er zijn bepaalde ziekenhuizen die bekend zijn met getuigen en hier dan ook goed op voorbereid zijn.
    Ik ben tijdens mijn bevalling ruim 1,5 liter bloed verloren. Nu was vooraf al bekend dat ik geen bloed accepteer en omdat ze dit wisten werdt ik extra goed in de gaten gehouden eb stonden er veel meer artsen klaar. Bloed is niet altijd nodig, er zijn zoveel betere alternatieven waar je ook nog eens sneller van opknapt. Het is alleen makkelijker voor ziekenhuizen om bloed te geven en zoals met alles in de gezondheidszorh is het ook een geld kwestie.

Gewooniemand en Mamsje1987 vinden dit leuk.
  16. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    55.127
    15.661
    113
    Nabij Utrecht
    In onze eerste flat kwamen ze heel vaak bijna wekelijks.
    En ik had toch echt elke keer heel netjes aangegeven echt totaal geen interesse te hebben.

Op een gegeven moment was ik het zo zat.
    Ze belde weer aan, ik deed open en hun eerste zin was:
    "Goedemorgen mevrouw, kunnen we even praten, we komen het woord van God brengen".
    Waarop ik antwoordde:
    "Dat is fijn, leg maar op mijn balkon neer" en gooide de deur dicht.

Heb ze daarna nooit meer gezien :D:D

Madelie vindt dit leuk.
  17. Tess27

Tess27 Fanatiek lid

31 jul 2013
    3.477
    1.140
    113
    Almere
    Bij ons zit de kerk achter ons huis en zien ze dus vaak.

Elke keer vriendelijk verzocht weg te gaan als ze aan de deur kwamen maar de laatste keer toch wat brutaler geweest, tja kom op als ik iets wil dan kom ik zelf wel dus val min dan niet elke keer lastig. En zo zie ik dat. Als jij niet zo vaak aan mij deur staat heb ik nergens last van.

18. momwithcamera

momwithcamera Fanatiek lid

13 mei 2019
    1.934
    2.777
    113
    Vrouw
    2-3x per jaar oid. Ik snap de allergie nooit zo, zeg gewoon nee en ga door met je leven ;) de laatste keer dat ze er waren afgelopen zomer was het bloedheet en heb ik ze waterijs gegeven. Is toch veel leuker dan de deur dichtgooien :)

Sherbet, Whoopy, Elderflower en 7 anderen vinden dit leuk.
  19. 1981Mama

1981Mama VIP lid

8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    Sinds een jaar of 5 regelmatig. Ik zeg altijd dat mijn oma jehovah's getuige is/was, dat ik er veel van weet en dat ik niet geïnteresseerd ben. Ik bied ze wel altijd koffie aan maar daar gaan ze nooit op in.

Eerlijk is eerlijk, het zorgde voor mijn oma wel dat ze zeer actief betrokken bleef met andere mensen (ging niet meer langs de deuren) en op haar 95e nog meerdere talen sprak en ontzettend actief was.

Ik vond de uitvaart, die dus gedeeltelijk in het teken stond van haar geloof, indrukwekkend.

Naast jehovah's getuige was zij ook 'gewoon' mijn oma <3 die altijd klaarstond met koek en limonade en ontzettend trots was op haar achterkleinkinderen. Jammer dat ze mijn jongste niet meer heeft meegemaakt.

Lies1611, Sherbet, Whoopy en 4 anderen vinden dit leuk.
  20. Madelie

Madelie VIP lid

14 jun 2014
    11.479
    8.738
    113
    Hoe wordt het verkeerd geschreven dan?

Deel Deze Pagina