Nou ja,de oudste is bijna al een jaar een kleuter,maar toenze nog 3 jaar was is ze 4 dagdelen naar de speelzaal geweest. Dit waren 2 ochtenden en 2 middagen. Hier kun je kiezen 2 ochtenden en 1 middag of 2 ochtenden en 2 middagen
mijn zoontje gaat 4 dagen naar de kdv en dat zal ook wel zo blijven voorlopig (ben alleenstaand mama)
mijn oudste dochter gaat 3 ochtenden naar de psz.... mijn jongste gaat na de zomervakantie ook de 3 zelfde ochtenden samen met haar zus naar de psz.... en over 10 mnd gaat mijn oudste al wennen in groep 1....
Is dat niet erg vroeg om te wennen? Hier gaan de meiden op maandag en dinsdag naar het kdv.Verder geen psz,geeft volgens ons geen meer waarde. In aug gaan ze naar groep 1 en dan is het op maandag en dinsdag bso.
Onze meid gaat twee dagdelen in de week naar de psz. Op maandagmiddag twee uurtjes en op donderdagochtend 2,5 uur. Ze gaat niet naar de kdv of andere oppas.
Mijn zoontje gaat vanaf een half jaar oud 2 dagen naar het kdv en sinds afgelopen januari 3 dagen, omdat manlief zijn ouderschapsverlof was afgelopen... Dat wordt niet anders tot hij naar school gaat. Wij hebben ook geen andere oplossing voor oppas, dus vandaar kdv.
nee hoor.... de kleuterklas zit naar haar psz klasje.... en daar gaan ze 2 maand voordat ze 4 worden al wennen een dagje extra naar school..... vind ze zeker weten ontzettend leuk! enne je zegt dat je een psz geen meerwaarde vind? het is een voorschoolse educatie hoor! heeel erg leerzaam voor de ontwikkeling van een kind ipv een opvang voor werkende ouders!
Isabella gaat 2 ochtenden. Dinsdag en donderdag. Kan eigenlijk wel vaker maar straks op de kleuterschool moet ze ook al elke dag en nu kunnen we nog even samen leuke dingen doen. Isabella leert er erg veel.
Koen gaat dinsdag- en donderdagochtend naar de psz. Hiervoor ging hij 3 hele dagen naar de kdv, maar ik ben gestopt met werken dus dan is 2 ochtendjes psz voldoende. Ik merk wel heel veel verschil tussen de psz en kdv. Ik vind dat hij op de psz veel meer leert, maar dat is een persoonlijk gevoel. Groetjes, Kim
Jesse (net drie) gaat op maandagmiddag en vrijdagochtend naar de psz. Hij vindt het superleuk. Sommige kindjes huilen als hun moeder hen daar alleen achter laat, maar Jesse huilt nog wel es als ik hem weer ophaal, zó gezellig vindt hij het. Misschien doen we hem na de herfstvakantie nog wel een dagdeel extra tot hij vier is. In de wintermaanden gaan ze veel minder naar buiten en dan zal hij meer in huis zijn. Maar dat ligt er een beetje aan of hij zich thuis verveelt.