hoi Is er ook ergens een lijstje te vinden met wat je allemaal moet regelen na de bevalling? zoals: Aangeven gemeentehuis ziekenfonds? geboortekaartjes? enz enz? Kan wel allemaal dingen vinden wat je voor de geboorte moet regelen, maar niet voor daarna.. Groetjess Danielle
Hmm, zou ook zo geen lijstje weten. Maar met zijn allen komen we er wel *Aangeven gemeentehuis *Aanmelden ziektekostenverzekering, *aanmelden inboedelverzekering en aansprakelijkheid (dat is vaak alleen status veranderen van bijv gezin zonder kinderen naar gezin met kinderen) *Geboortekaartjes bestellen en versturen *Eventueel ouderlijk gezag aanvragen als je niet getrouwd bent *Eventueel een kolf huren bij de thuiszorg Verder hoef je volgens mij weinig te regelen.
hey dank je wel! idd met z`n allen komen we er wel Familie bellen Kraamzorg? moet je die ook bellen? Groetjess
Kraamzorg moet je alleen bellen als je in het ziekenhuis bent bevallen, anders is de kraamzorg er al (die helpt nl bij een thuisbevalling).
En vervelend iets, maar wel belangrijk. Uitvaartverzekering. Niet vanuit gaan, maar er kan altijd iets gebeuren.
Hoi Oke dus bij een thuis bevalling geen kraamzorg. Nee moet er idd niet aan denken, maar uitvaartverzekering ook dus. oke bedankt!
Ik beval thuis (als het allemaal lukt natuurlijk!) maar wij moeten ZELF de eerste keer de kraamzorg bellen als de bevalling is begonnen. Dan houden ze dat al vast in de gaten met de planning. De verloskundige geeft ons dan aan wanneer we nogmaals de kraamzorg moeten bellen dat ze dan ook daadwerkelijk komen..... dus hier moeten we dat wel doen hoor! Mss even je kraamzorgbureau bellen om het na te vragen?
als je in zh bevalt moet je binnen een paar weken het ziekenfonsnummer doorgeven van je kindje. Zodat een eventuele rekening op zijn of haar naam naar het ziekenfonds kan.
Hmm, dat hebben wij niet gehoeven. Dat verschilt dan misschien ook weer per ziekenhuis ofzo. De rekening kwam hier gewoon op mijn naam.
Ik denk dat dat afhankelijk is van of je in het ziekenhuis moet blijven of niet. Als je poliklinisch bevalt en je mag na 2 uurtjes weer weg, dan gaat denk ik alles op naam van de moeder. Ik zou thuisbevallen, werd ziekenhuis en moest een nachtje blijven. Die nacht is mijn dochter dus ook verzorgd en ik neem aan dat die kosten op haar naam vergoed zijn door de verzekering, want we kregen van het ziekenhuis een brief mee dat we binnen een bepaalde termijn het verzekeringsnummer van onze dochter door moesten geven. Weet niet of het juist is wat ik zeg, maar ik vind 't wel logisch klinken
Ik ben ingeleid en vandaar in het ziekenhuis bevallen. Samen zijn we een nachtje gebleven en toen we de volgende ochtend naar huis gingen kregen wij inderdaad ook een brief mee dat we binnen 2 weken of zo het verzekeringsnummer moesten doorgeven. Heb nooit een rekening of wat dan ook gezien dus zal allemaal wel vergoed zijn. Hoop niet dat ze na 6 maanden nog eens met een rekening komen.
Ik heb ook een nachtje in het ziekenhuis gelegen, maar nooit dat verzoek gekregen. Neem aan dat alles op mijn naam is geregistreerd...