Hoi hoi dames, We hadden het hier net over het kiezen van een peetoom en tante.. nou.. hoe kies je die? Ik ben enigskind, mijn vriend heeft een broer. We hebben beide onze ouders nog, maarja, die zijn natuurlijk ook al oma en opa... Kunnen ook nog wel peetoom en tante worden.. maar ja.. Hoe kiezen jullie wie er peet oom of tante word? Groetjes Bjanc
hoi hoi gefeliciteerd met jullie zwangerschap. wij hebben 1 familie lid en 1 goede vriend... is gewoon een gevoel wat we bij die persoon hebben .. succes met de moeilijke keuze
hoihoi, oeioeiii durf ik niet te zeggen. ik zou zeggen kies de 2 mensen waarvan je denken die er altijd voor je zullen zijn en door dik en dun zullen gaan voor jou en je kindje. wij hebben mijn broer en zijn zus uitgekozen. succes!
Wij hebben dat ook. Mijn man is enigskind en ik heb alleen 1 broer, dus bij ons was de keuze snel gemaakt
Hier is het mijn zusje en broer van mijn man. Als je enigs kind bent zou ik persoonlijk voor je ouders gaan. Vrienden zou ik niet doen. Maar dat is mijn mening. Collega van me heeft dat gedaan en nu heeft ze ruzie met die mensen. Leuk voor de kinderen is dat dan.....
ja.. anderzijds, ik heb zelf nooit een peet oom of tante gehad, omdat die tevens mijn opa en oma waren... tja..
Wij hebben 2 meters Mijn mama (ook haar 1ste kleinkind) & mijn vriend zijn zus (kan niet zwanger geraken)
Bij onze oudste zijn het mijn zussen.. (dus 2 peettantes).. En van het het kleintje wat we nu verwachten zijn het de ouders van mn mann. Het kan wel hoor.. Maar dan zijn t gewoon peter en meter..
Hier is word het het jongste broertje van mijn vriend en mijn beste vriendin, ik ken haar al sinds we 2 zijn. En mijn schoonbroertje roept al jaren dat hij als wij kinderen krijgen hij peetoom wil worden + hij is dol op kinderen. Oh en worden denk ik niet onder de noemer peetoom en peettante maar knuffel oom en tante gezien die van ons niet gedoopt gaat worden.
Peetooms en peetantes, is dat niet iets katholieks? Ik heb ze niet en ken ook alleen een katholiek vriendinnetje dat ze heeft. Wel willen we straks bij testament vastleggen wie er voor gupje gaat zorgen mocht ons iets overkomen, daar willen we de oudste zus van m'n man voor vragen, die hebben een dochter van straks 10 maanden ouder, we hebben veel dezelfde ideeën over opvoeden en ze kunnen het financieel het beste hebben. Mijn jongere broertje studeert nog en kinderen zijn nog ver van zijn bed.
bij mijn oudste was het makkelijk, mijn ex heeft een broer ik een zus, dus die zijn het geworden, vroeger kozen ze vaak opa's en oma's, maar ik had dus al heel jong geen peetoom en tante meer mijn vriend nu heeft ook een broer maar dat wilde hij niet, omdat ze verder weg wonen en omdat het voor hem n iet goed voelde, hij is bijv ook geen getuige geweest bij hun huwelijk omdat ze hem niet gevraagd hebben, dus hij is gaan denken wie zou ik wel willen en nu zijn het mijn zus en haar man geworden, mijn schoonbroer is gek op kids en hun wonen lekker in de buurt @madeInUSA: het is inderdaad iets katholieks voor als kinderen gedoopt worden want wettelijk heeft het niks te zeggen, ik heb in mijn testament staan dat als mij en mijn partne iets overkomt de kinderen naar mijn zus gaan en zij heeft in haar testament staan dat haar kinderen naar mij komen, ik heb niet eens gekeken naar of ze genoeg geld hebben maar waar ik mijn kinderen het liefst onder zou brengen, mijn oudste dochter komt al veel bij mijn zus ook omdat ze lang enigskind was (ze wordt in april 11) en dus veel contact met haar nichtjes heeft, en als we een oppas nodig hebben kloppen we ook vaak bij elkaar aan voor een keuze voor peetoom en tante: iedereen doet dat op zijn manier en denk dat de je de keuze echt op gevoel moet maken, wat voelt goed voor jou want zoals iemand een vriendschap kan kapot gaan maar ook met familie kun je ruzie krijgen dus ook familie heeft geen garantie!